Gå til innhold

Trenger deres mening om dette!

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å spille inn en kortfilm og i en av scenene skal jeg gå utti vannet (helt under oxo opp igjen) og nå er jo vannet kjempe kaldt.

Var å kjente på vannet og gikk utti for å øve meg på scenen og jeg holdt på å fryse ihjel,vannet var så kaldt at det stakk i kroppen og da ble jeg bekymret for hvordan magen reagerer på det (altså fosteret) Er veldig overbeskyttende ovenfor magen min disse 3 første månedene (er i uke 7) så vil unngå alt som kan være skadelig for skatten i magen min! hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6539372-trenger-deres-mening-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg ville spurt lege eller jordmor om dette.

men hvor lenge skal du være uti vannet da? hvis det bare varer i en min eller to, så er det nok bare huden som blir litt nedkjølt (vet at det føles som kroppen blir til is) men det tar litt lenger tid for å få hypotermi. Så så lenge ikke du senker temperaturen i kroppen eller blodomløpet vil jeg vel tro at det skal være greit?

Hvis du får klarsignal av lege å velger å prøve så har jeg et godt tips:

Jeg dykker veldig mye og har mange ganger vært gjennomfrossen etter en tur i våtdrakt litt for sent på høsten.. Før du prøver å varme deg med pledd el.l så ha med deg varmt vann og "dusj deg" med dette så fort du kommer opp.... fjerner det verste...

Uansett hva du gjør så lykke til!!

Har sjekket litt.

Hvis du er for lene utri, og kroppstemperaturen din går lavere enn 35 kan det være farlig.

Regner med at du kan være i vannet i ca 10 min.

Men hør med jordmor for sikkerhetsskyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...