Gå til innhold

Positiv test lyger ikke!!!!!

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge ut dette svaret mitt som eget innlegg.Har kommet mange nye inn hit siste måneden så vil bare sørge for at alle vet. For tidligere her på forumet har dette vært noe alle visste. Så her kommer det:

En positiv test lyver ikke. Får man positive og negative om hverandre er det de positive som teller. Hcg går litt opp og ned og grunnen til dette fenomenet hos mange er rett og slett at de ikke har nok hcg enda, så de får positive tester ved toppene av stigningen og så negative, I tillegg er hver test forskjellig, de trenger inntil 25 mill for å slå ut, men noen kan klare det ved 17, noen trenger 25, noen slår ut på 15 osv... så det kan også være grunnen.

Kan også få det slik ved unormale svangerskap, jeg har hatt dette to ganger. Det kalles kjemisk når testen blir positiv, men så negativ. En kjemisk er når man er befrukta og produserer nok hcg for en test å slå ut, men så mister man og når man da tar test 2 eller har kommet seg til lege fr å teste har hcg sunket og det slår ikke ut...så begynner man å blø oig man tror man har mensen. Men dette er en kjemisk abort. Man får også svingende hcg ved svangerskap utenfor livmora.

se også http://www.pernille.info/fakepos.htm

Da håper jeg alle leser dette slik at vi ikke får flere innlegg hvor man skriver at man ikke stoler på en test for de har vist feil før osv...

Håper dere fann det nyttig :-)

Klem!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6539179-positiv-test-lyger-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for innlegg, Kirsty! jeg har testa noen positive og flere negative tester siste uka. I dag, på ettermiddagen testa jeg positivt med stav! Det er første gang en billigstav er positiv iløpet av uka så jeg er mer positiv i dag enn i går. Men venter til jeg får testa med cb før jeg tror det! :0)

Annonse

ok da er jeg vel gravid da, og nå for jeg håpe spira sitter. tok en test med quick Respons nå i kveld og der kom frem en litt svak rosa strek. har ikm i dag. huff nå fikk jeg helt hjerteklapp her. hoper virkelig den klorer seg fast der inne da.

I mitt tilfelle löy testene. Testet positivt hele 4 ganger men blodpröven hos legen påviste ingen graviditet :(

Vet ikke hvorfor, har ikke hatt noen blödninger og har MANGE symptomer enda, de BLIR IKKE borte.

Er blitt enormt trött de siste dagene, det er det "nye symptomet".

Jeg föler meg rett og slett gravid.

Det ble kjempenedtur å få beskjeden fra legen, har testet mange ganger og aldri opplevd å få entydning til strek engang..

Uff Kirsty.. Nå har jeg blitt så glad av denne overskriften 3 ganger..

Jeg leser overskriften og tenker at den betyr:

Nå har jeg tatt "positiv test" og jeg "lyger ikke" (skjønte du) Så ser jeg at du har opprettet tråden og da blir jeg så utrolig glad.. Så klikker jeg meg inn og ser hva den egentlig handler om, og blir så skuffet... Nå har det skjedd 3 ganger.. Måtte skirve det her, så kanskje jeg lærer:-)

Nå har jerg brukt de siste månbedene påå lese studier og snakke med spesialister, mye for å kunne være til hjelp her med min info. En positiv test kan ikke lyge for den reagerer kun på hcg. Så man har hcg når man tester positiv, slik er det. Men det kan være kjemisk, og dette gjelder også deg sept 2006. Ber deg om å oppdatere deg på hva en kjemisk er for noe. Jeg har hatt dette selv 3 ganger, og min spesialist sa det var kjemisk for jeg har hatt positiv test, samme sa hun på legevakta, og samme sier all litteratur jeg har lest på dette emnet. Trenger ikke være spydig bare fordi jeg vil oppklare myter her inne!

Annonse

Oi Kirsty.. Innlegget mitt var overhodet ikke ment spydig.. Jeg mente bare at jeg misforsto overskriften din og trodde du var gravid.. Jeg ble så glad når jeg leste overskriften din (forjeg trodde du mente du var gravid) også var det bare en oppklaring for de som tviler på positive tester: Mens jeg trodde du var gravid!!

Fortsett å øs av din kunnskap: Jeg er utrolig glad for at du er på denne siden, Kirsty. Du har hjulpet meg utrolig mange ganger.

Håper jeg klarte å oppklare misforståelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...