Gå til innhold

Vært på jordmorsamtale!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga. akutt keisersnitt ved forrige fødsel og fordi jeg ikke helt hadde fått klarhet i hva som gjorde at poden satt fast og jeg måtte ha hastesnitt.

Det var høyst sannsynlig fordi fødselen startet med vannavgang og hodet ikke var festet. Poden hadde da kommet for fort og skakt ned i bakkenet og dessuten var han "stjernekikker" og derfor ble det en mekanisk forhindret fødsel som det visst het. Det var ingen grunn til å ta røntgen av bekkenet fordi ingenting tilsa at det var mitt bekken som var smalt. MEN jeg skal til UL om en uke for å hvor langt ned i bekkenet hodet står denne gang. (nå er det ganske høyt over og 3 uker til termin). Fikk følelsen av at dette godt kunne skje i gjen, men nok var avhenging av hvordan fødselen startet om det var vannavgang eller rier som det startet med.

Dette skjønner jeg jo at ikke er noe man kan forutse, men jeg føler meg litt trygger på en evt. vanlig fødsel ettersom det høyst sannsynlig var en kombinasjon av vannavgang, ikek festet hodet og "stjernekikker" som gjorde at det ble besluttet å ta keisersnitt.. Men skal på UL på mandag for å ta mål av babyen samt at en gynekolog skal se litt på hvordan barnet ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...