Gå til innhold

Gravid igjen, min historie

Mamman til Noah

Anbefalte innlegg

jeg fant ut april 2003 at jeg var gravid.

jeg var 15 år men aldri i tvil om at jeg skulle beholde barnet mitt.

1.januar 2004 fødte jeg verdens nydeligste lille gutt. 3150g og 48 cm.

helt perfekt i mine øyne. øyne som stirret

og folk som pratet bak ryggen min var

mange, men jeg brydde meg ikke :)

jeg fikk igjen mens når lillegutt var 6 måneder, men november 2004 stoppet den. i denne perioden brukte jeg minipille.

jeg fikk panikk og gråt og gråt. dro til legen og ble sendt til sykehuset.

jo jeg var gravid men hjertet til babyen slo ikke. var kun 6 uker og fikk medisinsk abort. jeg var trist men lettet. lillegutt fortjente jo min oppmerksomhet nå. måneden jeg startet på p-piller (januar2005) mistet jeg igjen mens. legen sa at det var normalt og at jeg skulle ta det helt med ro. men det viste seg å være feil. mensen kom ikke igjen og på nytt oppsøkte jeg legen ( slutten av mars.) jeg fikk time på sykehuset i begynnelsen av april og syntes det var lenge å vente. jeg gråt og var redd. mamma merket dette og skjønte at jeg muligens var gravid. legene på sykehuset konstanterte med at jeg var 11 uker på vei. jeg ble sint og frustrert. tårene bare rant. jeg var ikke klar for en til. jeg var sint på legen for at det hadde tatt så lang tid å få hjelp. jeg tenkte meg godt om og tok en utskrapning. noe som var den verste dagen i livet mitt. jeg sliter fortsatt med det den dag i dag. jeg var sikker på at jeg ville ha spiral. fikk bekreftet fra leger og gynekolog at jeg var ekstremt fruktbar. men de mente at med riktig p-pille bruk ville det være nok. etter diskusjoner med kjæresten som var helt imot spiral slo jeg meg til ro med det.

jeg har vært så nøye med å ta pilla mi fordi jeg har vært livredd for å måtte gå igjennom dette igjen. men i sommer kom ikke mensen når jeg startet på sukkerpillene. jeg begynte å gråte med engang. dro på apoteket og testen var positiv. jeg var usikker og visste hva typen og familien ville si. de ville si at jeg måtte fjerne det. men jge klarte ikke. ikke igjen. jordmor kaller det ett mirakel og det gjør jeg også. nå er jeg 13 uker og 2 dager på vei. vi vet vi må flytte nå og typen min har mer eller midre slått seg til ro med at han skal bli pappa igjen.

terminen min er 10. april 2007. da er lille gutten min blitt over 3 år. går siste året vk2 av hjelpepleien. lærere og alle andre har vært forståelsesfulle og nå håper jeg på det beste. jeg blir 19 i april og typen blir 23 i mai.

dette var min litt lange historie. takk for at du tok deg tid til å lese den.

mamman til noah og nurket i magen 13+2

Fortsetter under...

Lykke til!! Høres ikke ut som noen glamour historie akkurat. Var en god del år i mellom deg og kjæresten da, særlig når du ble gravid første gang... 15 år og 19 år....det er ganske stor forskjell....kunne blitt dømt han faktisk....

Håper det går bra for dere da. Ikke lett å være så ung tobarnsmor...

ojameg.. Dette hørtes faktisk ganske ille ut! Du er verdens mest fruktbare, da:) hehe..

Gratulerer så mye med baby i maven!

Jeg vet at etter aborter osv, er kroppen mindre mottagelig..og det er derfor vanskelig å bli gravid igjen! Jeg velger å si at du er heldig,jeg.. som har "klart" det pånytt igjen!:)

Jeg vil tro dette kommer til å gå bra for dere, og særlig når du har en kjæreste som støtter deg:)

Stå på, detta går så bra:D:D

Hei.

Gratulerer med ny spire!:)

Jeg er også 19 år å venter nr. 2 :) jeg ble også gravid i februar 2003, å da fødte jeg sønnen vår 24 nov-03. ble gravid igjen da sønnen vår var akkurat blitt 1 år.. var ikke klar for en til, så da tok jeg også abort.. gikk på p-piller så jeg må også være ganske fruktbar da denne spiren satt på første forsøk.

Synes synd på deg som har vært igjennom så mye.. Lykke til videre!!!:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...