Gå til innhold

maxdato på sykepenger

Anbefalte innlegg

på grunn av en stor operasjon så har jeg vært sykemeldt forut svangerskapet. skal ut i perm ca 20 mars og har max dato sykepenger 21 .02.07.

men det er vel hvis jeg ikke klarer å jobbe i hele tatt i løpet av svangerskapet!? jeg tenker at det er slik at hvis jeg klarer å jobbe en mnd så berger jeg meg. det er ikke noe poeng i å være hjemme men det er det at jeg har et komplisert svangerskap foran meg.

noen som vet noe om dette!?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6538617-maxdato-p%C3%A5-sykepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er ikke 100% sikker men mener at reglene er sånn ca at du kan få max 52 uker i løpet at en 3 års periode (36 mnd). Dersom du er i jobb i 6 mnd begynner en ny periode og man begynner å teller 3 år og man får rett på 52 nye uker igjen.

Og da teller man uker. en uke man er sykemeldt f.eks. 50% er også en uke.

Så tror det kan være lurt å jobbe noen uker som du sier, og gjøre det rimelig fort, for faren for at man trenger sykemelding og ikke klarer å jobbe vil jo bare øke etterhvert som svangerskapet skrider frem... Lyke til!

tror uansett at du berger permisjonspengene, siden du uansett om du ikke får noe utbetalt etter 21.02 vil ha godt over 6 mnd med sykelønn av de siste 10 mnd.

Lykke til!

hei.

permisjonspengene er ikke noe problem. jeg får jo det uansett. var sykemeldt nesten hele svksap sist-skal nok klare å jobbe litt må bare bli kvitt det her oppkastet og få opp vekta litt. var i god form to siste mnd sist, he he så da kan jeg jo ta det igjen...

takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...