Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Del Skrevet 3. oktober 2006 Kan eg ha sopp berre i på det eine brystet? Lillegutt har litt trøske som har blitt behandla, eg har fortsatt prbl med det eine brystet mitt - det eg kjente symptoma i da eg gjekk til legen. Fekk fyrst Canesten, nå har eg gått på Mycostatin-salve etter tips her inne. Har alltid bare kjent smerter i det eine brystet. Stikking, brenning, kan sjå litt rødflammete ut til tider. Klør no sinnsykt ..! Er også litt tungt å få tømt orntlig, til tross for syntocinon. Det snodige er at det vonde, tungmelka brystet mitt er det som var lettest å pumpe dei fyrste vekene! Det andre brystet er som sagt fint som bare det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6538595-spm-om-sopp-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlandske meierier A/S Skrevet 3. oktober 2006 #2 Del Skrevet 3. oktober 2006 ja du kan ha sopp berre på det ene brystet, kan jo prøve med youghurt naturell? legg kompress med youghurt inni bh og skift ved hver amming. Det kan ikke være vasospasmer du er plaga av da? Du kan lese om det på ammehjelpen sine sider iallfall.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6538595-spm-om-sopp-igjen/#findComment-6539105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 3. oktober 2006 #3 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke unormalt å måtte stå på mycostainkrem i 4-6 uker før soppen er borte. Vet og at noen har hatt bedre virkning av dactacort krem istedet for mycostatin krem. Snakk med legen igjen og hør om du kan få den på respt istedet. Husk å bruke engangsinnlegg som skiftes hver amming. Bh vaskes ofte på min 60 grader. Fortsett og å behandle babyen med mycostain mikstur selv om ikke trøsken ynes lengre. Behandlingen med opprettholdes noen dager (gjerne en uke) for at soppen ikke skal komme så lett tilbake. er legen usikker på dette med sopp på brystene tar h#n kontakt med nasjonalt ammesenter eller relis.no. Dactacort vil og virke kløestillende og tillegg virke antiinflammatorisk om det og kan være et problem i tillegg. men kan du ha sopp flere steder(nedentil??) Da trenger du kanskje en kur med diflucan (kapsel/kapsler) Ellers kan og krystallfiolett brukes - kjøpes på apotek . Detr er litt klinete - så man bruker ikke de fineste klærne man har når man bruker det. men fjernes med vanish. Baby blir litt blå ansiktet , men det går av etterhvert. Drikk og Biola eller cultura med LGG bakterier - det stabilisere milløet slik at det blir mindre levelig for soppen.' Du kan godt ha sopp på ene brystet - og siden det klør og er rødt er det nok riktig diagnose. Men du må likevel behamdle begge bryster. Kok evt smokker og leker jevnlig Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6538595-spm-om-sopp-igjen/#findComment-6540736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå