Ny bebis i magen! Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Noen som så innslaget ang nattarbeid for gravide? Nå fraråder de alle gravide å jobbe natt. Risikoen for abort, for tidlig fødte, lav fødselsvekt, hjerte/karsykdommer brystkreft øker betraktelig mer enn hva før antatt. Jeg jobber selv natt, og ble ganske skremt. Har tenkt å snakke med arbeidsgiver idag ang event. omplassering. Problemet er at jeg har en deltidsjobb på dagen også, så det kan bli vanskelig. Skal til legen også, han har allerede frarådet meg å jobbe natt, men synes det er noe særlig å dele ut sm pga graviditet. Men har jeg noe valg da? Jeg nekter å jobbe natt når det er sånn. Dessuten klarer jeg ikke å holde meg våken om natta, og jeg er aleine på jobb. Hva hvis det skjer noe? Jeg er i 15 uke og har nettopp komt over 2 mnd med spying og forferdelig form, så nå forventer vel alle at jeg er frisk og rask og kan stå på igjen... sukk... Noen som har gode råd?
Ny bebis i magen! Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 3. oktober 2006 Korreksjon; legen synes ikke det er noe særlig å deele ut sykemelding pga graviditet
SpongeBob Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Du skal ikke sykemeldes hvis du ellers er i god form, du skal omplasseres. Og hvis ikke arb.giver kan gi deg andre vilkår har du rett til svangerskapspenger. Dette er noe du, legen og arb.giver må komme fram til i fellesskap. Sjekk trygdeetatens nettsider for mer info.
72`gammel?(fødeklar) Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Hei Jobber natt selv + ettermid og kveld (skift), MEN, har vært "sykemeldt" siden uke seks... dette pga jobber i bomstasjon, og er utsatt for eksos 8-10 timer pr dag, og motte snu døgn 1-2 ganger i uka. KJEMPE slitsomt!! Jeg også jobbet alene... Mistet i januar, og tar ingen sjanser denne gangen! Har hatt litt dårlig samvittighet pga av dette, men etter jeg leste dette på nyhetene i går (nettavisen), er samvittigheten bedre ;-) Så... hadde jeg vært deg, ja, så...... Lykke til! :-)
72`gammel?(fødeklar) Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Ps: Jeg kunne/kan ikke omplasseres da de ikke kan "lage" en stilling til meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå