3 *guttemamma Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Noen som vet hvordan reglene er?? Vi skal ta tog til østersund å handle vogn, så det blir ganske åpenbart at vi har handlet vogn dær siden vi da har med to tilbake..
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Er det ikke en regel på at du skal betale toll på varer over 3000 da? Jeg kjøpte vogn i sverige i helga... Ba dem pakke den opp og sette den sammen. La den i bagasjerommet. Stoppet ikke. Hadde de stoppet meg så hadde jeg bare betalt. Jeg er jo ikke sikker på om det er 3000 eller 6000... Sjekk det opp du. Tror nok det er mange som da dropper toll... Det er forskjell på varer du får tilsendt og varer du tar med deg...
3 *guttemamma Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg tekte kansje å ha minstemann i bæreselen på vei dit og bruke vogna hjem igjen hvis vi må betale toll. Er jo ikke noe vits i å betale for mye he he. Hadde vært enklere om vi hadde kjørt bil, kansje vi må vurdere det.
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Leste no om tollfritt ved varer for under 5000 ved 24 timers + tur, og 2000 ved en rask tur... Men jeg vet ikke... Ring tollvesenet og hør...
3 *guttemamma Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg fant reglene på tollvesenet sine sider. kan ta med varer for 6000 hvis reisen er mer enn 24 timer (det er ikke vår selvfølgelig..) eller for maks 3000 hvis det er dagstur. Må nok finne på noe lurt da ja. kan jo si at han på 5 bruker vogn enda kansje Eller så må vi ta bilen, ikke like enkelt å kontrollere hvor lenge vi har vært borte da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå