tromsøjenta Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 I går kveld (rugedag 3) hadde jeg en vond opplevelse. Det begynte med at jeg fikk plutselige kraftige smerter i underlivet, akkurat som om livmora skulle vrenge seg ut eller noe. Varte bare 5-10 sekunder. Ca en halv time senere (var da i en butikk) kom smertene gradvis tilbake. Etter kanskje 10 minutter var de meget kraftige. Kjentes ut som skikkelig krampe i livmora, skjeden og i lukkemuskelen bak. På en måte som menssmerter, men veldig mye verre. Kan tenke meg at en VOND abort kan kjennes slik ut (men det har jeg jo aldri opplevd...). Måtte jo bare få betalt varene og komme meg ut i bilen. Ekstra vondt i skjeden å sitte... Kjentes ut som jeg kunne svime av, men kjørte nå hjem likevel. Følte meg ikke spesielt trafikksikker, men MÅTTE hjem. Det hele gikk gradvis tilbake etter ca en time, med korte tilbakefall en time etterpå. Men hadde fortsatt en slags svie i livmora og litt krampe i lukkemuskelen bak. Turte ikke hoste av redsel for at det skulle komme tilbake (er forkjølet...). Er det noen som har opplevd noe lignende? Eller aner hva det kan være? Er en del plaget med mageknip til vanlig ("tarmrelatert"), men det var ikke likt det. Tenkte på om det kunne være såkalte festesmerter, men i så fall var de vondere enn jeg noen gang kunne forestilt meg. Det kan jo hende jeg har veldig lav smerteterskel. Dette ble langt, men ble skikkelig redd. Det kjentes ikke normalt ut. Hilsen bekymret
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg hadde slike smerter som du beskriver etter første forsøk. Som endte i en missed abortion. Jeg fikk en HCG stigning rundt 40 på dag 14, men det endte med utskrapning. En venninne av meg hadde det også slik, til og fra i hele svangerskapet, men fødte en frisk sønn.
Benni-67 Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Kjære deg... jeg hadde det på samme måten. Jeg var veldig plaget med sterke smerter den første tiden. Husker ikke helt hvilken dag det startet (2. eller 3. dagen) og våknet hver morgen i 5-tiden og lå som en S i seng og vrei meg. Trodde jeg skulle krepere. Måtte ofte stå opp og gå litt. Smertene kunne varte som regel en halv times tid. Dette skjedde hver morgen og om kvelden, men da ikke fullt så ille og lenge som om morgenen. Dette gjentok seg flere dager og hadde så opphold noen dager før det startet på nytt igjen i 4-5 dager. For mitt vedkommende gikk det fint og er nå 19 uker på vei. LYKKE TIL !!!!!!!!!!!
finetine Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Kan det ha vært kramper i livmoren du hadde? Det står på bivirkningslisten over medisinene jeg tar, jeg bruker estradot plaster, progynova og progestan kaplser. Bivirkningene står på estradot plasteret. Siden estradot og progynova er østrogen, kan det kanskje bli sånn med progynova også? Krysser fingerne for at det gir seg og at du kan teste positivt om ikke så lenge!! Oppmuntringsklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå