Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man hører at det er så flott med kort fødsel, fort gjort liksom. At man er heldig om man har kort fødsel. Nå har ikke jeg prøvd den lange varianten enda, men jeg likte ikke den korte. Fra første ri til baby var ute var det 4 t 15 min. Da det var over ønsket jeg at fødselen heller hadde vært dobbel så lang. Fikk jo ikke puste pause! Fikk ikke ta tiden på rier og tiden imellom, den føste rien varte jo i 4 t og 15 min! (Ok da, kanskje noen sekunder pause i ny og ne ;) ) Ønsket meg så fælt en "smertefri" puste pause, om så bare ett minutt!

Så, det var min mening. Noen som vil komme med sin. Om både kort og lang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå med rier i 3 døgn på sykehuset. De siste 10 timene med drypp for å få effekt av dem.

Da hadde jeg fått 4 cm åpning..morro..not.

det ble til slutt hastekeisersnitt fordi kroppen min ikke ville samarbeide og jeg var så utslitt at jeg besvimte mellom riene...

Så skulle gjerne bytta med deg for å si det sånn:)

Skrevet

Ja, jeg ville for all del vær tmeg isteden for deg i det tilfellet!! Ønsker meg ikke en 3 dagers! Tenkte mer ala 8-12 timer..

Skrevet

Ja, skjønner deg der. venninna min fødte på 2 1/2 time og måtte vel sys lenger enn det etterpå for å si det sånn. Så selv om smerten var kortvarig ble det nok forferdelig intenst og grusomt vondt.

Denne gangen blir det nok planlagt KS på meg, for har ikke krefter til å oppleve dette en gang til.

Legen sa at om jeg hadde levd for 100 år siden ville vi dødd begge to, så glad for muligheten for KS jeg:)

Skrevet

Så flott at vi har muligheten for KS og slikt, og ikke trenger miste mor og barn pga usammenbeidsvillig kropp..

Jeg var vel veldig heldig sist jeg da.. For jeg fikk BÅDE en kort fødsel (5t og 15min) OG puste mellom riene.. Etter vannet gikk så fikk jeg fra 0 til 8cm åpning på litt over 3 timer bare, og jeg taklet det veldig fint..Hadde ikke uoverkommelig vondt..

Så jeg har svært gode erfaringer og gleder meg egentlig til å føde igjen..

Skrevet

alle mine fødsler har vart 1 time fra første ri og da har vi 40 min til sykehuset og 12-20min på sykehus før barnet er kommen , fordelen er at eg er opplagt kort tid etter fødsel fordi eg har slept å slete meg ut og bakdelen er at vi må rykke ut til sykehus ved første tegn på at noe er i gang og da blir det en del bomturer,.

alle mine tre er kommen 6 og 2 uker før tida så hele familien er stresset de to siste mnd pga vi må jo ha folk i nerheten til barnevakt ol.

hadde håpet på en mer rolig fødsel denne gang he he

Skrevet

Dytter...

noen fler som vil si noe om dette?

Skrevet

2 fødsler på 2,5 timer hver. Verste jeg har vært bort i.... helt uten pauser. Venter nr. 3 og er veldig redd. vet at det blir ikke mye hjelp å få - ikke tid til epidural... blir glad hvis jeg rekker sykehuset så jeg kan nyte litt lystgass.

Skrevet

Det var åpningsriene som var vonde hos meg, og de varte i litt under 3 timer. Begynte forsiktig, men økte kjapt i lengde og styrke. Da vi kom på sykehuset ville jordmor ha meg opp på benken for å måle ctg, men måtte bare glemme det etter som jeg ikke hadde pause nok i riene til å komme meg bort til benken.

Men da jeg endelig var fullt åpnet måtte jeg presse i 55 minutter, og det føltes som maaaange timer! Så egentlig føler jeg ikke min fødsel gikk så veldig kjapt, og selv om det var intenst mens det stod på ønsker jeg en like "enkel" fødsel denne gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...