Gå til innhold

Er dere i full jobb??

Anbefalte innlegg

Hei. Hei jobber fremdeles fullt, og har jo mye stillesittende jobbing. Hvordan er det med dere andre? Jobber dere fortsatt fullt, eller har dere begynt å trappe ned litt?

Kjenner jeg ikke har så mye overskudd igjen etter full dag, og det blir lite som foregår på kvelder og i helger..

Kan jo sies at jeg ikke sover så godt lenger da..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6537189-er-dere-i-full-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er fortsatt i full jobb, men har også mye sittestillende jobbing. Men merker det ikke blir mye overskudd av dette, og begynner i tillegg å plages med bekkenet (er faktisk ondt å sitte for mye også), så jeg får se hvor lenge 100% jobb holder, har mest lyst å være hjemme å stelle å ordne til bebien kommer :-))

hei du!

Jeg har måttet slutte å jobbe... jobber egentlig på kaffebar, hvor det er mye løfteareid+ at man står hele tiden, så jeg har slitt litt med vond rygg. Jobben klarte ikke å tilrettelegge så jeg kunne jobbe, så nå får jeg noe som heter svangerskapspenger. Er ganske kjedelig å gå hjemme nå da, men får jo gjort endel ting jeg vanligvis ikke har tid til..

Hei, jeg begynte å jobbe 70 % for 2 uker siden, etter at legen min sa det var bare å ringe hvis jeg ville ha sykemelding, det måtte jeg føle på selv. Jeg var jo ganske sliten etter jobb, og da har jeg ei jente på 3 år som også krever litt når jeg kommer hjem, i tillegg var det mange som kommenterte at jeg var så flink som var i full jobb. Så da tenkte jeg at jeg trenger jo ikke å slite meg helt ut, det har jeg ingenting igjen for.

Jeg er 22 uker i dag. Begynner å merke en del kynnere på ettermiddag/kveld, og senga er ikke like god på natta lenger :-), så det er godt å slippe å stresse.

Hei!

Jeg jobber som kokk-servitør-bartender på en å samme plass. Måtte sykmeldes i sommer, men er tilbake i 50% stilling nå. Det er mye stress, og bli derfor veldig mye gåing, og ståing. Jeg tror vi har igjen for det senere i svangerskapet, hvis vi tar det litt rolig nå. Hadde jeg kunne hadde jeg nok jobbet fulltid litt til, men ryggen er ikke enig.

Stå på jenter=)

Vi får tenke på den lille inni magen også!

Annonse

Nei, jeg er i aktiv sykemelding og har vært det i 6 uker. Jobber i barnehage på småbarnsavdeling og fikk tidlig vondt i bekkenet. Slipper å gjøre tunge løft og er på jobb så lenge jeg ønsker det selv.

Tror jeg har vært veldig heldig med sjefen min! Kommer nok til å være sykemeldt ut svangerskapet selv om legen min (vikar) mener at jeg vil bli frisk igjen med bekkenløsningen!!!????

Nyter korte dager og mer overskudd på kvelden enn det jeg ville hatt med full jobb.

Var veldig sliten psykisk før jeg ble gravid, så det passer fint med akt.sykemelding nå...

Jeg jobber 100% stilling, og vil gjøre det så lenge kroppen min sier det er greit! Jobber i barnehage, og stortrives! Kan ikke forestille meg å være sykemeldt, hva skal jeg gjøre hele dagene da? Huff, jeg får virkelig håpe at bekkenløsningen jeg har fått ikke utvikler seg til mer enn den er nå...

Hei. Jeg er aktiv sykemeldt, da jeg har mye kynnere. er hjelepleier og mitt arbeid er tungt.. gjør andre ting på avd og det fungerer veldig bra for meg.. man får ingen ting igjen for å slite seg ut i arbeidet når man går gravid, man skal ha et liv etter fødsel.. ;) lykke til videre

Jobbar 100% ja. Har ikkje stillesittande arbeid. Er radiograf på sjukehus, og går mykje. Sit ned litt innimellom då, men mest gåing. Blir òg ein del løfting, sjølv om ein helst skal unngå dette. Men det er ikkje så lett i denne jobben:)

Er i veke 22 no, og har ei jente på 21 mnd. heime som krev sitt. Har begynnt å verke i rygg/bekken, så vi får sjå kor lenge det går i full jobb. Var ikkje sjukmeldt ein dag sist!

Er i full jobb ja, når der er jobb :) Har veldig sesongbetont arbeid og sesongen er nett begynt å ta seg opp igjen. Jobber med fisk og står hele dagen. Går overraskende bra forløpig.Har litt vondt i beina og ryggen men ikke noe mer enn jeg var plaget med før jeg ble gravid :) Blir spennende å se hvor lenge jeg "holder ut" Er tungt arbeid når en ikke har en mage som vokser seg stor, den kommer litt i veien allerede så :) Heldigvis er vi en liten bedrift med et supert arb.miljø og supre sjefer så alle er påpasselige slik at jeg har det bre hele tiden og lar meg få sette med ned vist jeg har behov for det :) De er flinke å legge til rette vist det er behov for det, så går det som jeg vil jobber jeg ut desember :)

Kan kanskje bli en smule slitsomt med all overtiden men, er innstilt på å jobbe lengst mulig :)

jnr78!

Hvordan har du fått aktiv sykemelding? Legen min fortalte meg at det nok hadde vært det beste for meg, men trygdeetaten godtar ikke det med gravide... Derfor ble jeg 50% sykmeldt i stedet.

Vet du noe om det? Har sett flere her inne som har AS, synes derfor det virker veldig rart hvis trygden ikke dekker det når man er gravid... Hmmm...

Annonse

Er student, på drama-utdanning som er ganske intens og med en del fysisk aktivitet også (kan droppe en del av det hvis jeg vil, men vil jo helst ikke gå glipp av noe heller). Nå har vi akkurat hatt noen ukers intens jobbing med et stykke, og jeg har stressa masse i tillegg til at det er mye hopp og sprett og løp på scenen. Det har gått forbausende bra, men jeg merker at jeg får mer kynnere hvis jeg stresser for mye, så jeg prøver å roe ned når de kommer. De andre er heldigvis veldig forståelsesfulle, og jeg er glad for at jeg er så frisk og rask som jeg er, men litt redd jeg blir overivrig og presser meg for mye...

jeg fikk heller ikke aktivsykemleding av legen min...hun sa det samme... jobbet 50% en stund med halve dager, helt til min arbeidsgiver plutselig fant ut at det var for dyrt for dem, så da endte det med at jeg ikke jobber i det hele tatt.. (hadde jo hatt mest lyst til å jobbe...er jo lenge å gå hjemme)

Arkitekt i full jobb her - har heller ikke vært syk en dag til nå. Bank i bordet. Innser at ikke alle har det sånn, men tror også det dreier seg om at man ikke må resignere ved første lille motstand. Provoserer jeg noen nå...? Er halvveis nå, men vet jo ikke hvordan det kommer til å gå fremover. Det handler vel mye om å ta vare på seg selv og lytte til kroppen.

Jeg tror du har rett i at det har mye med innstilling å gjøre også, det er godt for selvfølelsen å være i jobb i stedet for å være hjemme. Jeg jobber som Daglig leder i et lite firma i en mannsdominert bransje. Viktig for meg å ikke bekrefte alles fordommer mot gravide kvinner i arbeidslivet. Men selvfølgelig skal ikke jobben gå på bekostning av helsen. Tror det beste man kan gjøre er å spise sunt og holde seg i form, og selvfølgelig passe på å hente seg inn igjen på fritiden. Ønsker alle sammen en godt og problemfritt svangerskap!!:-)

Jobber 100% foreløpig...men det er litt slitsomt med to barn fra før ja. 3 1/2 mnd til permisjon, håper jeg holder ut lengst mulig. Var jo sykemeldt de første ukene, 50% fordi jeg ikke fikk aktiv sykemelding.

Har også begynt å merke problemer med nattesøvnen. Men mest av alt bare gleder jeg meg masse til å få en baby igjen:)

Hei jeg er 100% sykemeldt. Er selger, er sykemeldt pga høy stess faktor på jobb, jeg sliter med mye oppkast/kvalme, hodepine/migrene...

Jeg ble anbefalt av legen min å holde meg hjemme, så da krangler jeg ikke på det.. Men gud det blir kjedelig i lengden...

Nå har jeg vært inne på www.panduro.no og handlet for over 1600.- skal lage julekort /julepynt osv... det blir gøy ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...