Gå til innhold

Nicodemus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan bruke det hvis du ønsker å plage ungen din mest mulig. Hvorfor stoppe der? Hva med Analius eller Bartolomeus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skjønner at ikke du likte navnet men det går an og si det på en bedre måte dette var direkte sårende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis du ble såret. Jeg trodde det var en spøk. Jeg trodde ikke at noen kunne tenke seg å kalle et barn Nicodemus. Jeg skjønner at jeg tok feil i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. hadde en bror som het det han døde for et år siden. i en ulykke så jeg ble kansje litt vel såret. men skjønner at ikke alle liker et så spesielt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns egentlig navnet var litt kult jeg, med tanke på navnene som er poppis nå så er ikke det ett av de værste jeg har sett ;) syns du kan bruke det jeg, og om ikke som første navn hvertfall som andre navn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Undskyld meg, men het broren din det og han døde for et år siden, så kunne du kanskje ha lagt frem spørsmålet litt annerledes. Du spør jo om dere kan bruke det, og du sier at du liker klangen i det. Du spør jo som om du har funnet på navnet selv, eller nettopp har hørt det!

 

Nei jeg likte ikke navnet, men det er ditt valg.

 

Hoderistende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må regne med at folk sier meninga si her, altså. Vi kan ikke ta hensyn til ukjente detaljer og bakgrunner for et navn. Jeg synes at folk skal være dønn ærlige her ihvertfall, ellers ingen vits med navnedebatten...

 

Navnet er forresten ikke spesielt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint jeg, men tror jeg ville skrevet det med K, Nikodemus. For øverig ville jeg kanskje brukt det som andrenavn, slik at man evnt. kan bruke bare det om han ønsker, siden det er ett såppass spesielt navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo ja nja.. jeg ser at det kan være fint. men jeg har litt vanskelig for å "si" det. altså, hvor jeg skal legge trykket henn.

 

Nicodèmus

Nik(k)odemus

nicodemùs

 

.. hvis du skjønner?.. vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja,ikke et navn jeg ville valgt selv....men det er vel heller ikke det verste jeg har hørt!

 

Syns det kanskje passer best på en gutt med utenladsk bakgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre eller færre menn i Norge som heter Nicodemus, så om din bror het det så var han ganske alene om det. Jeg har i alle fall aldri hørt om det og trodde og det var en spøk... Ville absolutt brukt det som andre navn for å "hedre" din bror men kanskje valgt et annet fornavn??? Min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...