Gå til innhold

hva syntes dere om Bjarke ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker vanligvis norrøne navn, men jeg synes kanskje ikke det der var så fint, sorry... Tenkte m en gang på Bjerke travbane..

Hva m Balder heller f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være kjerringa mot strømmen her, synes det er fint!! Ser for meg en skikkelig sunn og robust liten gutt. Dessuten passer det både til små gutter og til voksne menn, og det kan man jammen ikke si om alle navnene som blir foreslått her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes oxo det er fint.. det er viktig å ikke bry seg om hva andre mener og syns, det viktigste er at dere syns det er fint.. jeg oxo sendte inn et innlegg hvor jeg spør hva folk syns.. fikk tilbake at det ikke var noe fint+++ men jeg bryr meg egentlig ikke noe om hva andr mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør dere da anonyme??Hvis dere ikke brur dere om hva andre mener??? Kanskje barnet ditt kommer til å bry seg om det??

Jeg pleier vanligvis å være utrlolig positiv til de fleste navn for jeg tror når man kjenner et barn så kler barnet navnet og ikke omvendt.

Så oftest syntes jeg de fleste navn er fine på sin måte.

Spør man om andres mening om et meget spesiellt navn som her er man kanskje usikker selv. Og Bjarke syntes jeg faktisk ikke er noe fint i det hele tatt og da sier jeg det.

Barnet blir uansett seg selv og det er jo bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en Bjarke .. Veldig original ... Hadde ikke valgt det selv, men synes det er morsomt med "annerledes navn".

 

Det blir antagelig bare en Bjarke i byen, og da vet alle hvem man snakker om. Så lenge det ikke blir et begrep (er du helt Bjarke), er det jo bare morsomt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Bjarke er litt for hardt, at lydene ikke flyter helt godt liksom! OG jeg er vidåpen for sære navn i utgangspunktet. Her var vi også og søkte i det norrønne siden far her har litt sånn norønn-dilla, med sagaer og nynorsk og islandsk språk og kultur og jeg vikinger og jeg-vet-ikke-hva!!! (mest på språk/filologsiden) .... men vi måtte oppgi det og gi oss mors radkale eventyrt interesse i vold i steden :-)

 

Vi har også lett etter navn på B, fordi etternavnet til far begynner på B, og vi fant: Brage og Bjørnar som litt sånn passe aktuelle - ellers var det stusslelig og mange av navnene er ikke lette å oppfatte eller si eller forstå som navn. Litt sånn HÆ? HÆ? -

 

På vestlandet er jo Bjarte et fint navn, men jeg syns ikke det funker østpå, det blir som to helt ulike navn. Noldus øst, solens sønn i vest.

 

Jeg ville lete litt til, Ask er jo fint! Axel? Eller dere kan lete litt i islandske navnbøker, de har en ganske morsom blanning av norrønne og andre navn!

 

 

Lykke til

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...