2_TETTE Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Er bare 1 år siden jeg fikk forrigemann så jeg fikk veldig fort mage og ser jo ut som jeg er 30 uker på vei...men kjenner ikke babyen i det hele tatt..skal på ordinær UL neste tirsdag. Hører s mye om 2.gangs som kjenner liv etter 10-12 uker osv, så blir litt bekymra da. Skal sies at jeg har litt polstring på magen så vet at jeg kanskje kjenner senere pga det. Men uke 18 da...hmm... Litt bekymra nå ja
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er førstegangs (18 + 5), men var minst like bekymra som deg før UL. Viser seg at morkaken ligger foran, så jeg hadde ikke kjent noe om jeg så var 4. gangs. No worries :-)
Har fire go`inger Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Jeg er også andre gangs, og er nå i uke 20 og kjenner heller ikke liv så ofte. Jeg kjente liv første gangen i uke 17. Jeg har imidlertid morkaken på fremveggen, og da er det vanskeligere å kjenne. Det kan jo være at du også har det. Sålenge magen din har vokst, er sikkert alt i skjønneste orden. Det er jo et tegn på at babyen vokser også
2_TETTE Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for svar dere:) Skal prøve å slappe av frem til UL. Syntes liksom jeg ikke har vokst så mye de to siste ukene og kvelmen og alt forsvant for en uke siden. Men det var kanskje på tide også
Snart4:) Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Jeg er fjerdegangs og denne gangen kjente jeg liv allerede i uke 15. Det har jeg ikke gjort med noen av de andre. Denne gangen hadde jeg morkaken liggende bak, derfor kjente jeg tidlig liv. De andre gangene har jeg hatt morkaka liggende foran og ikke kjent liv før uke 17-18. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Det kommer an på hvordan morkaka ligger og LITT på hvor mye "polstring" du har:)
Har fire go`inger Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Tror ikke du skal bekymre deg At kvalmen gir seg nå, er vanlig. Og magen vokser litt i rykk og napp. Jeg var også veldig bekymret, fordi jeg ikke kjente noe særlig liv, men det er jo så store forskjeller i når man kjenner liv, og det meste er normalt. I mitt forrige svangerskap fikk jeg en ultralyd mot slutten av svangerskapet for å sjekke om hodet var festet, og da målte de også forsterbevegelser. Det var flere spark babyen gjorde, som jeg ikke kjente....men også den gangen lå morkaka foran. Gled deg til ultralyden. Det er så gøøøøøy. Vi var på fredag
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har det på samme måte, er 19+0 fullgåtte uker i dag med nr 2 å merker så si nesten ingen ting.. Men jeg kjente mye liv fra uke 11 til 16, men etter det ble det stille.. Har vært å hørt hjertelyden så vet at det lever, men det har fortsatt god plass der inne i magen:) Så du kan sikkert bare slappe av, men godt å vite at det er flere enn bare meg..
2_TETTE Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2006 Ååå så godt at dere tar dere tid til å svare.Er veldig beroligende å høre fra andre:) Jeg skal bare glede meg til ultralyd neste tirsdag og så ta det derfra. Men gleder meg sånn til å kjenne babyen min. Er liksom lettere å forholde seg til den da syntes jeg.
første-27 Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Hei, jeg er også bekymret fordi jeg ikke har kjent liv enda, er 18-19 uker på vei, dog førstegang for meg men har aldri hatt noe særlig fett på magen.. var på ultralyd for 1 uke siden og barnet var ok, men morkaka lå ned mot åpningen, er det noen som vet hva det vil si? altså kan det være derfor jeg ikke kjenner noe spark? Har hatt blødninger-kanskje barnet sparker i morkaka? Jeg vet så lite om dette, har noen erfaringer....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå