Gå til innhold

twilight 3. oktober

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen, alle sammen!

Vims - gelékake ser genialt enkelt ut - denne skal prøves! Tusen takk for inspirasjon, jeg er stor tilhenger av romkrem i sukkerbrød, så dette var bare en kake helt etter min mage:)

ka-ping - er livet bedre etter vims-kos og kake?

Var ellers hos JM i går for første gang på 3 mnd, i grunn lite overraskende der. Det er visst en liten tass inne i magen min, og jeg er sliten ("du vet, det er faktisk ikke det samme å være 33 og vente det andre barnet på to år som hvis du hadde vært 22...") og har vondt i bekkenet. Hun spurte litt om jobben min, og da jeg sa hvem sjefen min var svarte hun kontant at "ja,men da bekymrer jeg meg ikke mer, hun tar skikkelig godt vare på deg!" og det har hun jo rett i. Slik er det å bo på et lite sted...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære :) Dagen igår tok seg betydelig opp etter jeg forlot jobben ja! Vims er den perfekte medisin for utslitte kaping'er :) Frykter at dagen idag kan bli minst like stressa, men jeg skal på bim-treff ikveld (med vimsekos på forhånd) så jeg tror nok jeg skal berge idag også :)

Godt at jm er oppdatert, hehe :) Jeg skal prøve å få tak i trygdekontoret igjen idag og sjekke om det går an å være sykemeldt selv etter kontrakten er gått ut. Spennende greier,. Har ikke verdens største tro på at det skal gå, men jeg prøver nå igjen... skal holde deg oppdatert!

Skrevet

"Jeg vil også på BiM-treff!" var min første tanke, men egentlig hadde jeg vel bare sovnet i en krok... Er så trøtt om kvelden for tiden! Nå gleder jeg meg bare til LT sier "night night!" og legger seg med kosehunden sin, for da kan jeg slå meg ned i sofaen min med tekopp og god bok eller tv alt ettersom.

Er det forresten noen twilightere som har forslag til en god bok jeg kan skremme bort høstmørket med? Er "altetende", leser alt fra krim til sci-fi og biografier...

Håper sykemelding går i orden, det burde jo det? Man slutter jo ikke å være syk selv om man er arbeidsledig, mener jeg?

Skrevet

Kjekt å se dere! Her tviholdes på det gode og kjente.

Skrevet

Hei søtnosene! :)

Sponge: Ja, den kaka er helt genial! Den kan lages riktig vei og, men da renner geleen endel nedover i formen, spørs litt på hvilken type sprinkelform du har :)

ka-ping: Takk for i går, alltid kos å ha deg på besøk, gleder meg til i kveld! Håper bekkenet ikke plager meg, og at føttene er mindre hovne enn i går! :)

Skrevet

Hvis du enda ikke har lest Gert Nygårdshaug så mangler du noe vesentlig. Mannen er et litterært geni! Du har mye å velge mellom, her er fire forslag:

- Nullpluss (skikkelig, skikkelig sær roman)

- Mengele Zoo + Himmelblomsttreets muligheter (to separate bøker, men nr. 2 har referanser til nr.1)

- Prost Gotvins Geometri (min ultimate favorittbok!!!) + Cassandras Basseng (to separate bøker, men nr.2 har referanser til nr.1. Den siste er utrolig sær i skrivemåte, men veldig fascinerende!)

- Nygårdshaug har også skrevet en krimserie med "helten" Fredric Drum. Det er utgitt mange bøker, de siste i en litt annen stil enn de første. Men fellestrekket er måten Nygårdshaug skriver på - han har masse komma og lite punktum, litt forvirrende, men når du kommer inn i det så er det utrolig forfriskende lesning, og det er umulig å legge fra seg bøkene siden mangelen på punktum bare driver deg videre fra side til side :) Jeg elsker det!

Skrevet

vims: jeg satte utrolig stor pris på besøk, kake og prat :) Gleder meg til reprise! Og til ikveld selvsagt! vi krysser fingre for lekre, slanke bein uten vann, og hofter som ikke er ute av ledd!

sponge: har du tenkt å sykemelde deg? Har gått meg litt hus forbi...

liten2: joda, her er alt ved det samme gamle - kakeoppskrifter, forvirring, semantikk osv :)

Skrevet

Hvis du liker bøker i Da-Vinci kode-stil, anbefaler jeg "den norske Da-Vinci-koden" Tom Egelands "Sirkelens Ende". Ble skrevet før Dan Brown kom ut med sin, og handlingen foregår i Norge!;-)

Skrevet

Sirkelens ende er fiiiin! Ble litt fnisete da jeg leste daVinci-koden, jeg tenkte med en gang på Sirkelens ende og fant ut at Brown må ha blitt inspirert av Egeland :) hihi...

Skrevet

At dere, jeg lurer på en ting! Dere som har født før... har dere noen god forklaring på hva det er som "skjer" når det føles ut som ting "gnisser" helt nederst i magen, og at det kjennes ut som magen henger ned mellom knærne? Det er skikkelig ubehagelig, og det føles ut som knøttet inni der "skvulper" fram og tilbake når jeg går :D

Skrevet

jeg hakke peiling dessverre... kanskje Bompi har snudd seg med hodet ned? Kanskje det har festet seg (gudene nå vet hva det egentlig innebærer)? Skvulping høres ikke helt komfortabelt ut forøvrig :/

Skrevet

vims: tror det kan være hodet som er på vei ned i bekkenet, og som driver og fester seg. Det kan ihvertfall være ganske ubehagelig, og kjennes ut som at "alt" henger nede mellom knærne...

Skrevet

ka-ping: Det var din sykemelding jeg tenkte på, skatten. Jeg er da frisk som en fisk!

Skrevet

HJELP det hørtes fælt ut... Men tenker jo også at det antakelig er Knotten som har oppdaget hvor utgangen er.

Har ikke lest Sirkelens Ende, men må tydeligvis trå til så fort som mulig. Nygårdshaug har jeg såklart kontroll på - man er da godt oppdratt! Noen flere gode forslag? Selv leser jeg omtrent bare engelsk for tiden, morsomt å få norske forslag. Er det noen flere jeg har gått glipp av?

Skrevet

Sist kontroll viste at bompi lå med hodet ned, så tanken om at det er det som prøver feste seg har slått meg. Det er iallefall himla ubehagelig, går greit når jeg sitter eller ligger, men med det samme jeg tasler rundt, så er den følelsen der igjen. Og jeg kan jo ikke sitte i ro hele dagen! :)

Skrevet

Halloen.

Boktips: Engler og demoner av Dan Brown, myye bedre enn davinci koden. Den derre Post Godvins (eller noe i den duren) har jeg prøvd meg på, men syntest den var sær.. Hmm.. Men har hørt av andre at den er helt fantastisk og.

Ellers har jeg vært hos jordmor idag, og jeg ligger godt over gjennomsnittet på symfyse målet.. håper det ikke tar helt av, vil ikke ha en diiiiiger unge.. Men jordmoren er så positiv atte det er ikke måte på. Har dere forresten sett at det har kommet en ny utgave av svangerskapsboken? Rappet til meg en på helsestasjonen, mer bilder og antydninger til vekt og lengde etc enn den jeg fikk for noen mnd sider.

Skrevet

Husker veldig godt følelsen av å labbe rundt med en vannmelon i trusa... Kanskje Bompi snur seg igjen? Er det ikke litt tidlig å begynne turen ut i verden nå? Men hvis h*n er så stor som du ymtet om kan det vel være småtten vil prøve seg litt tidlig:)?

Skrevet

Jeg går ingen steder, jeg blir her!

Hjelpe meg. Var inne på 3.tri. en snartur for å sjekke føret, men det virker som ukene fra 29-39 er litt "glemt" der....

Så mye koseligere det er her!

Skrevet

Ja, alle vi hyggelige er helt klart her:) Synes jo jeg knapt har kommet i gang med å være gravid, jeg (24 fullgåtte i dag), så det er ordentlig trivelig at også dere fra 3. tri suller litt rundt sammen med oss etternølerne!

Noen som har peiling på hva som er vanlig pris for oversettelser? Her spør vi om det meste...

Skrevet

Sponge: vet ikke om det er tidlig, jeg er i uke 34, om 7 dager kan jeg visstnok kalle meg "høygravid" :D

Skrevet

Tre uker før til to uker etter termin er visst vanlig, så om Knotten kommer ut nå er den jo litt tidlig ute, om ikke annet. Men fint levedyktig og klar for verden, vil jeg tro. Uansett vil vi vel håpe h*n holder seg der inne en stund til?

Du leder med nesten 10 uker på meg, jo! Kanskje ikke så rart at jeg knapt synes jeg har rukket å bli gravid engang... Men ser jo at profilen fra haka og ned har endret seg en smule de siste månedene - at det går an å ha så mye vekt foran på kroppen???? Har gått opp 7 kg, fikk jeg vite i går, lurer på hvordan dette skal gå...

Skrevet

Får håpe den holder seg der inne en stund til ja! :)

Går jevnlig til kontroller siden h*n er en god del større enn "normalt" pga svangerskapsdiabetes, så blir tett fulgt opp. Skal på ny kontroll til uka, så om insulinet ikke har bremset veksten noe, så tar de vel fortløpende avgjørelser om bompi har det bedre utenfor enn inni magen. De vet nok hva de gjør disse jordmødrene og legene, men det er litt ekstra "spennende" dette :)

Skrevet

Go'nyhet, jenter: på telefon med mitt lokale trygdekontor idag fikk jeg gla-beskjeden: jeg FÅR kanskje sykepenger, selv om kontrakten går ut 27/10! Jeg slipper å måtte jobbe 1-2 dager i uka i november for å tviholde på kontrakten (dette ville nok slitt meg ut tror jeg), og jeg trenger ikke bekymre meg for å gå uten lønn... Dette vil igjen si at jeg slipper å ta ut permisjonen tidligere enn 3 uker før termin, og dermed ikke trenger å korte den ned etter fødselen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...