Gå til innhold

Kan dere prøve å hjelpe meg med syklusen min ?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk altså en liten mini mens ( som var den første etter p-pille slutt den 1 august) Det starta med spotting onsdag den 30 august og fikk litt blødninger torsdag og fredag og lørdag var den over. Fikk veldig magesmerter. Så tydelig at kroppen fikk ut masse hormoner da. Blødningene var mest den fredagen. Som også var lite da.

Så fikk jeg mensen nå om lørdagen. Men blødningene kom ikke for fult før søndag morgen. Skal jeg regne min første mensdag lørdagen eller søndagen da? Også lurer jeg på om jeg kan regne 28 dagers syklus eller legge til noen dager?

Før jeg begynte på p-pillene hadde jeg 28-29 dagers syklus og har alltid hatt normal syklus før. Nå ser det ut til at syklusen min har stablisert seg og jeg har endelig fått ordentlig mens tilbake.

Fortsetter under...

Hei juhujenta !

Nå som du har kommet i gang med ordentlig mens igjen, så kan det godt hende at syklusen din er på 28-29 dager som før. Men for å være sikker på å finne eggløsningen tror jeg at jeg ville fulgt nøye med på el.slim og temp, og kanskje også tatt eggløsningstester. For da er du jo sikker på når du har eggløsning.

Krysser fingrene for at du finner ut av det, og får en baby i magen.

Klem

jeg vet faktisk ikke hvilken av dagene man skal regne fra. Jeg fikk en mini-blødning dagen før mensen slo til for fullt, så da regnet jeg fra den dagen det virkelig kom i gang.

Jeg tror nesten det er bedre å følge med på når man har el, og så regen IKM utifra den dagen. Jeg har fått litt tullete sykluser etter at vi begynte å prøve, men jeg får veldig mye el-slim, vondt i magen, og vet veldig godt når el er. Så denne måneden, utifra el, er syklusen min på 30 dager. Forrige måned var den 27 dager.

Jeg tror nesten du må følge med på el denne måneden for å finne ut hvor lang syklusen er.

På babyverden.no kan du taste inn sykluslengde og dato for siste mens, og så for du opp datoene for din mest fruktbare periode denne måneden. Skulle ikke du reise bort litt? Da er det greit å vite!!

Jeg regner alltid med den dagen med skikklig blødninger, det har jeg også hørt fra legen. Har ikke så mye peiling på sånt, men tror ikke det er så forskjell på 28 0g 29 dager syklus. Du får den samme termin dato ifølge kalenderen som jeg bruker på pregnancy.org.

Spørs jo hvor mye du blødde på lørdag, men eg tror eg ville regnet den som første dag...

Forstår det er veldig forskjellig hvor fort folk får orden på syklusene sine... ikke så lett å vite hvor lang den blir enda kanskje.

Så du får vel bare ha sex og kose deg ihvertfall annen hver dag.. he he!

Masse lykke til ihvertfall!!!!

Takk for svar jenter.

Altså jeg fikk ikke blod i bindet om lørdagen, men det var blod inni skjeden om dere skjønner. Så jeg visste jo at nå kom mensen. Da jeg våkna søndag morgen blødde jeg ordentlig.

Angående EL tester og temping har jeg aldri brukt før. Syntes det blir bare stress ut av det. Men når jeg bruker den eggløsningskalkulatoren så får jeg opp dette ut fra om jeg regner med første mens dag fra søndagen og med 29 dagers syklus:

Din fruktbare periode er: 13.10.2006 - 18.10.2006

Eggløsningen finner sted: 16.10.2006

Termin: 11.07.2007

Min kjære er borte i hele uke 42. Så litt mindre sjans har jeg på å bli gravid denne mnd da. Men om vi har mye se før han drar, altså neste helg så er det jo mulighet.

Annonse

Ja, alt er mulig!!!!!!!!!!!

Godt å se at det ikke bare er meg som ikke skal tempe og teste for el.. føler jo at "alle" gjør det.

Og ville nok regnet fra søndag ja, siden det ikke kom noe ut, bare du som "fant" det.. he he.

Og typisk hvis jeg har EL akkurat den uka min kjære er borte da.

For det kan jo hende. Men om vi har mye sex neste helg igjen så er det vel en sjans? Men denne pp har jeg ingen forventninger med å bli gravid siden han blir borte i hele uke 42.

ja, dere må bare prøve! Oppskriften på å bli gravid skal visst være å ha sex annenhver dag fra dag 8, og hver dag i den fruktbare perioden. Så fra 11-12. oktober til han reiser er det bare å "peise på". (uff, for et språk!!)

Hehe. Ja fy søren som vi skal peise på den helga før han reiser. Altså neste helg. Vi hadde sex hver dag i forrige mnd nå. Det hjalp visst ikke med på å bli gravid gitt. Men kan jo være også at jeg ikke hadde EL. Eller at kroppen måtte komme i gang skikelig med mensen først.

Min får ikke reise vekk på en stund.. he he. Hjem fra jobb HVER dag!

Vi får vel ikm ganske likt denne gang juhu.. tror eg da, vet ikke helt med denne syklusen min enda. Men eg hadde jo mens i helgen eg og..

Men de har jo funnet en cyste... håper den ikke forstyrrer noe!! Da blir eg forb....! Jepp!

Næmmen så koslig at vi har IKM ca samtidig. Men jeg vet ikke om jeg skal skrive meg opp med IKM søndag uke 43 eller mandag i uke 44.

Hva ville du gjort? For er syklusen på 29 eller 30 dager så blir det jo i uke 44.

Angående cyste så har jeg hørt at det ikke er noe farlig. Så håper ikke den hindrer deg i å bli gravid. Jeg skal til GU fredag. Da håper jeg alt er i orden.

Annonse

Hvis du hadde mest frisk blod på Søndag, så ville jeg har regnet den som dag 1 i syklusen din...

Du regner fra den dagen du blør fullt og frisk blod... Altså Fredagen til Søndagen...

Virker som du har 28 til 30 dagers syklus...

Men nå er ikke jeg sånn innmari inn i dette så dette er noe jeg tro og føler på meg er riktig=o)

Klem

¤juhujenta¤

må si at jeg ble gravid med sønnen våres etter å bare hatt sex i helgene siden vi bodde langt fra hverandre og ikke var blitt samboere, kanskje lurt å ikke ha sex hver dag??

kan jeg spørre deg her for jeg fikk ikke svar på juhujentas tråd

kommer jeg til å bli gravid i år?

vi har en sønn som ble 6 mnd den 29.9 og vi ønsker 2 tette vil så gjerne få et barn til før jeg blir 40 år !

fikk mensen i går "tror" jeg da den har ikke kommet for fullt ennå for jeg bruker bare truseinnlegg er det det som kaldes spotting?

jeg er født 061267, sambo 180972.

de to siste gangene har jeg fått mensen på den 30 dagen og det ble kanskje 30 dagen i går også om jeg får mensen for fullt i løpet av dagen

håper du kan svare meg

ha en fin dag

klem

Nei, tror det går bra.. de tok blodprøver, så siden eg ikke har hørt noe enda, var nok de i orden!! SÅ da er det bare å håpe at den forsvinner selv.. lite lyst at de skal måtte fjerne den.. men får ta det som det kommer!! eg tror eg ville valgt mandagen.. gardere litt liksom..

Oj, det virker så lenge til.. uke 44.. uff. Hadde lovet meg selv å ikke tenke på datoer i det hele tatt, hverken med el eller ikm.. Bare prøve å leve normalt!! Kanskje litt mer sex enn vanlig.. *ler* Kommer ikke til å gå bra dette.. er vel hekta på bim kanskje??

Ha en fortreffelig tirsdag! med mer energi og mindre vondt enn i går!!!!

Nei kanskje det ikke er så lurt å ha sex hver dag da.

Men er det ikke slik at når men er ferdig med mensen så blir man mer og mer fruktbar for hver dag fram til EL ? Altså at man har sjans om man ikke treffer akkurat på selve EL dagen.

Angående med deg Mas@nder, så klarer jeg ikke å føle graviditet på deg nå. Men noe sier meg at du er veldig fruktbar, så jeg føler du blir gravid om ikke så lenge. Kanskje du har flaksen med deg nå ?

Krysser fingrene for deg.

Klem klem

¤juhujenta¤

nei jeg vet ikke helt når vi er mest fruktbar, men kanskje man skal vente med å ha sex en uke etter at mensen er borte for man har jo EL 14 dager etter første dag mens og da kan vi ha sex annen hver dag eller no slik at mannen ikke tømmer seg for ofte hehe..

jeg kan vel ikke være så veldig fruktbar om jeg har mensen nå ?

er akkurat som jeg spotter og ikke har fått mensen skikkelig ennå :(

men jeg håper jeg kan bli gravid i oktober da

takk for at du svarte meg :o)

klem

Og jeg og min kjære er jo så glad i sex. Klarer ikke å ha for sjelden sex vi ass. Hehe. Jeg gidder ikke å bruke EL tester og tempe. Blir for mye stress for meg det. Men tenkte jeg skulle prøve å ta hostesaft denne pp. Har jo hørt at man kan få fram EL slimet mer også. Jeg fant ikke noe EL slim i forrige mnd.

Vi får bare ha tolmodighet med denne baby-laginga Mas@nder.

Plutselig klaffer det.

Kos kos

Jeg har prøvd hostesaft denne måneden. Har jo sett tidligere (hang her masse for et år siden:)) at mange brukte solvipect, og at det virkelig funket!!

Jeg ble så flau da jeg skulle kjøpe solvipect!! Jeg kjøpte folat også, for man skal jo ta det når man planlegger å bli gravid, og så altså solvipect. Da sier hun i kassa på apoteket: jeg må bare sjekke om du kan bruke denne hostesafta, det er så m ye man ikke kan bruke når man er gravid. Og jeg hvisket tilbake: jeg skal bruke den for å prøve å bli gravid.... Godt det ikke var mange på apoteket da, hun hvisket ikke akkurat!

Hehe. *ler* Nå fikk jeg meg en god latter her altså.

Ja det er jo helt utrolig hva vi jenter gjør for å bli gravide.

Men da jeg har vært gravid før, så var det bare sex og tenkte ikke over alle disse rådene. Funket jo bare det å ha sex.

Fant du mer EL slim av hostesaften?

nei, jeg har gjerne el-slim så det holder, men jeg tenkte at det kunne hjelpe å gjøre det tynnere.

Da jeg satte i gang med nr 1, tenkte jeg ikke over noe som helst. Ante ikke når det var eggløsning eller hvilke symptomer man kunne få. Jeg ante ingenting! 1. pp gikk jeg en dag over tida, og troppet opp hos legen for å ta test. Legen ble så oppgitt! Og forklarte at ingen kunne regne med å bli gravide på første forsøk. Og mensen kom selvfølgelig senere samme dag. Jeg var så ulykkelig!!

Da ble jeg gravid i 2. pp i stedet, men tenkte ikke på det før mensen ikke hadde kommet 3 dager etter IKM. Nå tenker jeg jo på det heeeele tiden mellom el og IKM.

Det var deilig å være uopplyst! hehe:)

Håper jammen meg jeg finner denne berømte EL slimet denne pp her.

Jeg tenkte heller ikke på alt sånt før, men ble jo gravid for det.

Jeg trur det kan hjelpe å PRØVE å ikke tenke for mye på graviditet.

Selv om det ikke er lett. Det går jo utover psyken og kan være litt negativt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...