Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha nr 2 i april og har gått til jordmor 2 ganger nå.(var hos jordmor for å få bekreftet svangerskap for 1 mnd siden). Jormora sier at jeg i utgangspunktet ikke trenger å gå til lege i løpet av svangerskapet.

Hva gjør dere andre som skal føde for 2. gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å gå t jordmor. Synes det er mye hyggeligere :) Jeg skal også ha nr 2 i april. men har ikek vært hos jordmor enda, skal ikke før 1 november. Det blir da 2 kontrollen min

Skrevet

hei.. jeg går foreløbig til begge.. både jm og lege!!

er i uke 22! men veit ikke hva det blir til.. liker best

å gå til jm jeg da:) hehe.. mer behagelig... altså. hu legen min er

snill, men liker best jm... ;)

ha en fin dag damer...

klem,

Skrevet

obs... dette er min første da:)

Skrevet

Jeg er førstegangs, og har vært hos legen èn gang, skal ta alle kontroller hos jordmor unntatt siste som også skal være hos lege.

Perfekt :-)

Skrevet

Dette er min første.

Jeg går til lege og jm annenhver gang.

Skrevet

2.gangs her. Hadde tenkt å kun gå til lege jeg da, men skjønte etterhvert at jeg trengte å prate litt mer enn det legen min hadde tid til, så jeg har vært hos jordmor en gang og skal fortsette med det:) Er i uke 28 og har vært 3-4 ganger hos lege + da en gang hos jordmor:))) Framover skal jeg gå annenhver gang til hver av dem:)

Skrevet

2 gang, forrige gang begge. Denne gangen starta med lege. Legen mente jeg trengte bare komme til henne. Men en jordmor har bedre tid, ikke så lang kø, lettere å nå på telefon. Så altså; Det er greit å ha vært hos jordmor, så kan du ta kontakt der om det skulle være noe. Legen mener jeg må til legen for å¨ta prøver . Så derfor begge, men legen bare ett par ganger.

Skrevet

Jeg er førstegangs og går både til JM og lege. Jeg var i utgangspunktet veldig positivt innstilt til JM, følte hun hadde bedre tid m.m., men hun har kommet med et par uttalelser som gjør at jeg har mistet mye tillit til henne. Har hatt veldig få koplikasjoner så langt i svangerskapet, men skulle jeg bare gått til en av dem hadde jeg nok valgt legen.

Skrevet

Jeg har egentlig lyst til å gå bare til legen, hun er engasjert og hjelper med alt. Får også høre fosterlyd der, og hun synes det er fint om jeg kommer litt oftere enn det står på skjemaet, dersom jeg vil.

Nå er det såå mange som har spurt om jeg har vært til jm da, så jeg tenkte jeg nesten måtte, men da jeg ringte i dag (15+2), tvilte de på om jeg ville få plass før mars. Jaja, jeg står på venteliste, men blir ikke lei meg om jeg ikke får plass. Får jeg, så er det sikkert fint det også. Thi hi!

Skrevet

2.gangs, og denne gangen går jeg kun hos lege. Hadde stort utbytte av jordmor som førstegangs, men har flytta og får ikke gå på samme helsestasjon, og så vet jeg det er mangel på jordmødre i kommunen, og da viker jeg plassen for førstegangsene jeg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...