Gå til innhold

Jentenavnet Manon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere?

Veldig poppis-navn i Frankrike (barnefaren er fransk, etternavn blir også delvis fransk), men fungerer det på norsk? Med norsk uttale?

Må legge til at jeg har forelsket meg i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta at uttalen er helt forskjellig på norsk og fransk. Manånn eller Manonn på norsk og Manå på fransk.

Jeg synes ikke det fungerer på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Syns navnet var fint! Og syns ikke det er vanskeligere enn å uttale det som på fransk i norge også. det er jo ikke vanskelig... Og et fransk etternavn vil jo lede de fleste til å forstå det når de ser det skriftlig også!

Jeg ville gått for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helt ærlig at det høres ut som et guttenavn. Det er da så mange andre fine franske navn?? Kommer ikke på noen i farta men.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det fungerer i Norge, syns det høres ut som et guttenavn. Men man venner seg jo til navn, og det er mange som har "uvanlige" navn nå. Bor dere i Oslo blir det neppe noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er HI:

Tenkte litt på det med at det kan tolkes som guttenavn, og vi har faktisk tenkt på å kombinere det med et mer feminint mellomnavn, gjerne litt "norskere", som ikke nødvendigvis vil bli brukt til vanlig.

Mener også at uttalen på norsk (hele familien snakker østlandsk) blir Maanon, altså trykk på a-en.

 

Og ja, jeg har sett "Manon og kilden", fin!

 

Er faktisk litt overrasket over at det er så mye negativ respons, i det virkelige liv har jeg opplevd at folk liker det...men det er jo flott at dere er ærlige, det er jo derfor jeg spør!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo aldeles nydelig, synes jeg, klinger veldig fint på norsk: maaanon. Fikk nesten lyst å bruke det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig fint!

 

Og når det gjelder uttalen er det jo enklere og norske navn som også kan uttales forskjellig. Man må "lære" opp folk. Heter man f.eks. Trond er det ikke sikkert man syns det er greit å bli kalt Trånd.

 

Hun må sikkert si navnet sitt noen ganger og også stave, men det går vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...