Gå til innhold

=. ) TRÅDEN ( .=

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja mulig det var sent men som jeg var inne på her for noen tråder? siden så var ikke kirken akkurat over ivrig på besøk med kun to aktuelle alternativer så da ble det slik det andre alternativet er 3 dager etter vi kommer hjem.

Vet ikke om jeg nevnte det men grunnen til at vi er her i Spania er at jeg er så dårlig at alternativet hadde vært hudavdelingen på riksen - dvs ikke et alternativ.

Så da får dåpen bli som den blir (og det er da 3 uker mellom guttene våre så han blir jo ikke så gæli)

Ser ikke ut til at Jeg får ro på lillevennen enda han ligger å sutrer men det kan ennå gå riktig vei dvs sovner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Molle: Jeg må skrive mer fordi dere er opptatt et par dager??? Har jo jobbet omtrent døgnet rund i lange tider jeg nå :( Er jo dere som har tid til allting om dagen...

Meeeeeen så begynner vi snart å bli nogenlunde ferdig også. Stuen ble ferdigmalt i kveld, skal bare male to lister i morgen, så er det finito med maling på en stund. Vi drøyer nemlig litt med bad da, for er j**** lei for å si det sånn!!

Hehe... så du vil ikke innrømme at du savner Mr T litt assa.. nei, skal ikke sladre jeg, men du vet jo at han leser tråden hver dag for å holde seg oppdatert :P

Han ligger i senga og sover nå da, etter en helg med jobbing hjemme. Vi har virkelig stått på, også ble det en heftig (!!!!!!!) omgang i dusjen i sta.. Hihi... men gutten har jo tross alt bursdag i morgen (eller egentlig i dag da siden klokken har passert midnatt). Er bare oppe og tisser litt jeg og spiser en brødskive. Var jo så sulten!!

Tiny: Ja fortell om dåpen da! Fikk snuppa mye fint og gikk alt som smurt??

Svanine: Mmmmm pizza er godt!! Sitter her på natta fortsatt litt småsulten etter å ha spist en skive, og da hørtes den pizzaen enda bedre ut!!!

Herk: For er jo ikke litt misunnelig på sydentur da.. Mr T foreslo at siden han bare får en uke med lønnet pappaperm når lille-snupp har blitt født, så skulle vi reiser til syden samme dag som jeg poppa henne ut, for da rakk vi en uke i varmen før han måtte tilbake på jobb!! Hehe.. joda, kunne jo vært fristende det, men tror nesten jeg må ha et par dager å komme meg på assa :))

Hvor lenge blir dere i de varmere strøk da??

1D: Ble det noe mann på deg i helga da :P

Simbamamma: Hvor har du blitt av?? Nesten så jeg sier at ham-kam kan vinne serien bare vi hører noe fra deg snart!!

Nei... tusle tilbake i senga jeg...

Natta...

Skrevet

GRATTIS MED DAGEN Mr.T !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stoooor bursdagsklemognussipanna!!!!

Håppas du får tårta:)

Gammel blir du da? 19?20? :P

Herk

Jo stemmer, du sa noe om kirka og datoer. Jeg synes det er sent hos oss jeg, og 3 uker til da synes jeg er enda senere..hehe. Ikke _for_ sent, men arvekjolen er ganske liten, og Edvard begynner å bli ganske fet. Synes vel og at syden slår Riksen:)

Svanine

Mista hele nettet i går. Kom ikke inn igjen. Gikk å la meg. Der fikk du igjen;)

Cat

Har ikke så mye tid på dagen, men bruker pausene her. Tar da ikke så lang tid å skrive et innlegg. Gratulerer med heftig omgang:) Kanskje ta det litt med ro fremover, vente til neste uke, så dere ikke setter igang noe. Det har du ikke tid til. Ellers er det lite aktivitet i mailboksen min for tiden.. (HINTHINT) Og en sånn enda en ting atte gleder meg til å dra på fylla med deg på J&H jeg nå. Begynner å bli _for_ lenge siden. Se å poppe nå!!

Digg med vel overstått dåp? Venter i spenning på referat:)

Skrevet

MOLLE: Nei det tar jo ikke så lang tid å skrive innlegg, men pakker liksom sammen pc og sånn jeg da når vi holder på som verst med maling i stedet for å flytte den rundt under plast og sånn. Og da er det sååååå tiltak å finne den frem igjen :))

Men nå er vi jo mer eller mindre ferdig. Bittelitt list igjen, men jeg skal ta det andre strøket etterpå også er vi done!!

Var jo en tur på J&H i helgen og må si jeg gleder meg til en tur ut ja... Etter denne uka, så skal vi ha som som vi aldri har hatt oss før (hjelp!!) og rett og slett ****** denna ungen ut!!!! (jeg får unnskylde ordbruken ovenfor de andre da, men gidder ikke det ovenfor deg assa molle)!!

Mail ja.. skriver jo så langt og mangt her at jeg ikke har fantasi nok for en mail i tillegg....

Skrevet

Nei hvordan klarte vi det der før?? Skrev her og den gang, og ,ail rudnt 1 i timen. Hva snakket vi om egentlig?? Fantasi? Virker som om du alltid har noe du skulle ha sagt du da;)

Si meg..gleder de dem til de er ferdige med å male?

Skjønner det med oppakking av pc. Min står nå her, ferdig innlogga, så bare å oppdatere og skrive en skvett og så tilbake til amme rydde skifte amme bysse ryddemer....

Synes ordbruken var veldig pen jeg..til å komme fra deg..

Gleder meg til å møte tuppelura mi til uka:)) (hvilken dato går du for?)

heyhey, lage veddemål her:) (Premien er vel som alltid en slik gris og ånd? ) Har i grunn ikke tro på før 26, men tipper 24 for det er en fiiin dato. Og da blir det akkurat 2 mnd. mellom barna våre:)

Skrevet

Nok en natt gjennomført! 11 timers søvn med minst 7 avbrekk.

Er fryktelig trøtt enda... skjønner ikke helt at det skal gå an.

Skrevet

en kjapp tur inn for litt å drikke og å se på verdens søteste og nydeligste....

Vi skal være her til 19. oktober det blir 2 uker.

ja syden slår riksen på mange måter.

Skal vi se så vidt jeg kom til så er Tiril 2mndr og 23 dager på dåpen Edvard blir 2mndr og 25 dager

Så de er jo ganske gjevne må jeg si, helt perfekt spør du meg

Oskar blir 3mndr og 17 dager så det er jo litt sent enig i det men syns 2mndr og 6 dager var litt tidlig (i og med at han kom tidlig så kunne han jo fortsatt være liten og litt svak liksom, men han har jo grodd fort til da)

Du har fått veid ham Molle hvordan var målene og hvor gammel var han?

Barsel treff da mente jeg med gruppa ikke sånn HS kontroll

Vi hadde 2 treff med en ukes mellomrom på HS med de andre i gruppa og etter det var det opp til oss. Det ble avtalt møte hjemme hos en av oss uka etter og på det treffet ble det avtalt til neste uke så vi har hyppig treff :) koselig gjeng Jeg har 15-20 min gange uansett hvem vi er hos siden jeg på en måte bor i midten av gruppa.

Har ingen venner med nyfødt og bare en til i gjengen med lite barn på 10 mndr. så barselgruppe er fint.

Skrevet

Er vanlig mellom 2 og 3 mnd med dåp. (sa presten)Tenkte bare jeg ville ha litt tidligere denne gangen, for WiIliam nærmest sprengte kjolen, og han var på dagen 3 mnd.

Kom meg aldri til hs for å veie (måle gjør dem ikke før etter legesjekk rundt 6 uker) Skal dit på torsdag, så regner med at jeg bare venter til da.

Hele gruppa er der hver gang på hs. Var ihf slik før. Ikke første gangen da. Har ikke møtt noen på gruppa enda (som jeg tror bare består av 4 stk.) så vet eikke om det er folk jeg har lyst til å være sammen med enda:) Naboen har en på tja..4 uker er det vel. En annen nabo har en født i juni. Tiny bor jo ikke gæli langt unna. Cat får snart. Det gjør svanine og. Har mange gode venner med baby på samme alder:) Må riktignok kjøre til bimjentene, men pøtt. Blir ikke nytt bg på hs før rundt 3 mnd. Skal uttale meg mer da:) (hs med bare en ukes mellomrom? Hvorfor det?)

Du får legge deg litt på dagtid svanine.

Skrevet

Oskars sin 6 ukers kontroll var da han var 8 uker i tillegg til det har vi blitt tildelt en barselgruppe. Denne gruppa møttes første gang på Helse stasjonen med helsesøster til stede og så skulle vi møtes en gang til der før vi fikk lov å seile vår egen sjø. Så nå kan vi treffes når vi vil kan du si.

(så hadde vi hjemmebesøk sånn ca 2 uker etter fødselen)

Svanie det beste er nok bare å gjøre lite og sove korte perioder. Hadde vondt av lange soveperioder selv

Skrevet

Rart. Er dere alene på kontrollene fremover da eller?

Edvard skulle hatt sin 6ukers da han var 5. Nå blir det når han er 7.

Hadde en veiing 18/9, da veide han 4710 og hode 37,6.

(29/8=3610, 27/8=3500, 24/8(fødsel)=3770)

Nå har han blitt laaang. På en uke måtte jeg pakke bort masse klær. skal bli spennende å se til torsdag:)

Skrevet

ja det blir spennende å se til torsdagen da har det gått 3,5 uke til

Vanskelig å forklare dette hr he he

altså Helsstasjonskontroller følger vel et normalt mønster med hjemme kontroll ca 2 uker så 6 ukerskontroll og så 3 måneders osv

Oskar fikk ikke tildelt time hos lege før han var 8 uker defor ingen 6ukerkontroll når han var 6 uker men først når han var 8 uker

barselgruppe kommer i tillegg vi hadde 2 møter på HStasjonen med Helsesøster og etter det så har vi avtalt møter hjemme hos hverandre

Vi var på første barsel treff 5 dager før første kontroll

Har nå pakket bort 50 klærne hans

Skrevet

Du og tall:)

Ja er vel standar tider for kontroll + om man skulle ønske. (dersom jeg har behov kan jeg få ekstra time) Mener å huske sist at et par av dem var alene, men de fleste var sammen med barselgruppa. Vi avtalte et møte da de var rundt 9-10 mnd. Bare jeg som kom:) (var hjemme hos ei) Ble vel sagt at vi kunne treffes utenom, men husker ikke at hs snakket noe spesielt om dette. Virket ikke som om det var interesse for det i den gruppa. Spennende å se nå.

Str. er så forskjelllige. Har litt 50 som passer, noe 56 for lite, og begynt på en del 62:)

Skrevet

Ja jeg og tall jeg vet

Jeg tror jeg nesten kan presse på alt av 50 om jeg vil da men det er jo ikke så fint 56 har jeg lita av men det passer 62 er stort al sammen, men det gjør jo ikke noe

Vi er 8 mammer og 9 bebiser i gruppa vår i alder 26 til 34 år

kun to opprinnelig fra området så de som er innflyttere kjenner få her og er vel derfor veldig glad for at vi er flinke til og møtes

Skrevet

Hei dere!!! Internetten har vært syk her i dag… eller det vil si at routeren ikke funker som den skal og da har T måtte installere alt på nytt og sånt tar visst tid…

Dåpen i går gikk supert! Stod opp kl 7, skrudde på ovnen for å steke kylling også mate frøkna. Deretter gikk det slag i slag frem til kl 17! Phu.. en laaaaang dag ble det!

Fikk frøkna til å sove ca 2 timer før vi måtte dra til kirken, og det var nok lurt (et tips!). kledde på henne dåpskjolen i kirken og ga henne mat der før vi måtte inn i kirken alle dåpsbarna (var 5 som skulle døpes).

Selve sermonien med både gudstjeneste og døping tok ca 1 time og Tiril var kjempesnill! Måtte ut en gang og gi henne mat (kunne gå inn i et rom bak alteret om barna skulle bli for urolige) da jeg måtte avslutte litt fort før vi gikk inn. Etter litt mat sovna hun på skulderen til T og skvatt bare litt til når hun fikk vann på hodet!

Etter kirken dro vi rett opp i lokalet vi skulle være i og satt i gang med alt som måtte ordnes i stand til koldtbordet. Tiril gikk vel fra arm til arm en stund mens jeg stod på kjøkkenet. Bare la frem en bleie jeg og den ble skiftet :) hehe.. Etter en liten stund ble hun skikkelig sint og sutrete og dermed slokna hun på en arm. Ble lagt i vogna i dåpskjolen og sov der under heeele middagen! Hun var nok sliten stakar!

Koldtbord var nam! Hadde så mye god mat og det ble mye igjen også, så middagen i dag er ordnet og har invitert noen folk til å komme å hjelpe til med å spise litt! Det er forresten masse kake igjen også, men det varer kanskje ikke så lenge for har prøvd i invitere en del folk til ikveld.

Av gaver ble det endel sølv. Fikk bla 4 sånne dåpsrør (sånn rør man kan ha dåpsattesten i), 3 sett med sølvbestikk, smekke med brodert inn navnet hennes, sånn løper til å henge på veggen med navn, dato, vekt og lengde, 2 bilder, min første hårlokk (sånn sølv boks) og 2 min første tann sølvbokser, en konto m 2000, 1000 kroner, 3sparebøsser. Sikkert noe jeg har glemt også....

Ang det med barseltreff, så hadde vi først 2 på hs også var det opp til oss å avtale om vi ville treffes igjen. Vi har en avtale om trilleturer hver mandag og da møtes vi på halvveien. Blir sikkert noe annet når det blir snø da.. Også har jo vi vår egen bim-barsel-gruppe også da :)

Skrevet

Internetten syk? synes du logger på til stadighet jeg. (kanskje en del av sykdommen)

Bra dagen var vellykket. og at hun sov gjennom hele middagen?! Kjedelig å få så mye likt da. Håpe de ikke alle var gravert inn, slik at du får byttet. Fikk du ingen smykker? Pleier å være en del av det, spes. til jenter. Ja det rommet i kirka er digg. William var supersulten og passer seg vel ikke helt å slenge frem puppen i kirka:)

Ja hvordan ble det med restelag? Blir detigjen noe? ;)

Skrevet

Virker som et noe småuggent internett er noe som går... vi får håpe det blir bra fort!

Høres ut som en fin dåp, og bytting er vel en god ting. Stusset også litt på det der med mangel på smykker. Små gullhjerter bruker jo å være en slager i jentedåp.

Lurer på om mange min noen ganger kommer til å synke... den vokser bare opp og opp og opp... ser omtrent ut som en rund firkant.

Har ikke gjort stort i dag. Potta om en palme, tror den ble glad for mer plass. Harald er ikke kommet hjem enda, så jeg måtte spise litt så jeg ikke sultet i hjel. Så da vet jeg ikke om det blir middag... men jeg har jo en tendens til å bli sulten fort igjen.

I morra er det 10. oktober - og hva betyr det??! :-D

Skrevet

Det er bare å komme en tur imorgen om dere vil... Har ostekake, verdens beste og litt marsipankake, men kan trylle flere kaker jeg :) (ligger noen hos svigers som sikkert kan spises)

Joda, det var jo smykker selvfølgelig... 2 stk gullhjerter..

Hakke peilig på hva 10 oktober betyr jeg...

Skrevet

Er vel bare jeg som er opphengt i datoer for tida...

Betyr at det akkurat er 1 mnd igjen til UL-termin.

Velkommen til 3. tri 1D!!! *ta ta ra taaaaaa*

Så det var gullhjerter, ja :-D

Skrevet

Hmm, vi skal nå til LS i morgen..tååårta..hmm ;) Er T hjemme på dagen eller?

Ja velkommen til 3tri 1D :D Ikke at jeg hører til her, og trodde du var her for leeenge siden:)

Grattis med 1 mnd. igjen, skjønt termin er vel ikke det første vi skalregneoss ned til. Ta de 10 først.

Nedtellig: 10

;)

Skrevet

Jepp.. T har ferie denne uka han.. Vi drar til sørlandet på torsdag for å besøke bestefaren hans..

(og det krasjer med møtet med 1D)

Skrevet

haha, stakkars 1D. Alle snakker om at jada vi skal møte 1D. Hvem er igjen nå a? hihi. (sorry as 1D)

Kanskje vi skulle stikke opp en tur da. (og nei ikke bare pga. tårtan da) M er jo hjemme han og. Planer på dagen i morgen? Vi skal til LS som sagt. Se om vi finner noe jeg kan ha på til helgen. Regner med å dra ganske tidlig, så hansover meste av turen. Satse på å være der rundt 10, men blir ratt ikke før 11:) Kunne ha kommet en tur etter shopping? (blir vel sans. rundt 12-13 isåfall)

Skrevet

Bare å komme en tur det :)

Send en mld da.. tar natta nå jeg

Skrevet

natta nå?? jøsses. Så flink du er da:)

Sender en melding i morgen jeg. Må nevne saken for M og. Kan jo hende han har planer for dagen jeg ikke vet om.

Skrevet

Og igjen har dere skrevet masse!!! Klarer nesten ikke henge med i svinga her jeg assa :))

Nei altså Molle, den første datoen jeg hadde sett meg ut var jo den 10. for da hadde det blitt 10.10.06 og det er jo en kul dato. Men er nesten villig til å vedde alle fremtidige bailys på at det ikke blir noen fødsel i morra.. Har forresten ikke tid heller. Hadde også settmeg ut den 14, for jeg har jo 14.06, men det er fortsatt denne uka og det passer ikke. Meeeeeeeeen en annen dato jeg har sett meg ut er den 20.10 og det er neste fredag. Det hadde passet ypperlig!!

Så bra at dåpen gikk så å si knirkefritt da, Tiny. Deilig å få det overstått tenker jeg. Også fikk jo snuppa masse fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...