Gå til innhold

Går barna deres på potte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk spm i dag om gullet bruker potte...men jeg har faktisk aldri tenkt på det...så hvor vanlig er det? Og hva er fordelene med det? Noen her som har barn som gjør dette? Når begynte dere med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår begynte barnehagen da han var 14 mnd. Da spurte de som jobber der om han brukte potte. Jeg hadde aldri tenkt på det og syns det virker veldig tidlig. Han sitter på potten med klærne på da de andre barnen i barnehagen går på do.

Han har også en potte hjemme som han sitter på av og til da jeg sitter på do. Kun hvis han selv finner ut at han ønsker å sitte på den. Han er nå snart 16 mnd.

Jeg har ingen tanker om at han i nærmeste fremtid skal klare å gjøre fra seg på potten.

Skrevet

kjøpte potte til gutten min nå, han er 19 mnd. Men han nekter å sitte på den! Aner ikke hvordan den skal innlæres....

Skrevet

Jeg er ikke noen tilhenger av potte, synes det er noe griseri.... Så her begynte storesøs å gå på do i 2års-alderen, med doring! Tenkte å finne den frem til lillesøs snart, prøve å sette henne der når hun skal gjøre stort.... Hun er snart 15 mnd.

Skrevet

Hei.

Fra tulla vår var 5/6 mnd holdt vi henne på do om morgenen (og ellers om hun trykket) og der kom både stort og smått. Hun likte godt og sitte der og dingle med beina. Hun har alltid gitt uttrykk for at hun må på do, og ikke likt å bli våt i bleia så vi har gjerne skiftet på henne ofte.

Nå er ho 16 mnd og henter potta før ho skal bæsje, men vi rekker sjelden å få bleia av i tide, så ho står med potta i hånda... Ganske vittig, ja!

Og så går ho til badet og potta når hun har tisset i bleia.

Så hun har skjønt sammenhengen, men er jo ikke moden nok til å holde seg til potta/doen er klar. Men ho er veldig opptatt av dette nå, og bamsen setter ho på potta hver morgen og sier "bamma tissa".

Har hørt om venner sine barn som er redde for potta når den kommer fram når de er rundt 2 år. Så om ikke man skal begynne treninga kan det være lurt å sette den fram tidlig så de kan leke med den og venne seg til å sitte der etterhvert.(evt doring da)

Skrevet

Begynte med potte her for eit par veker sidan, då han var 14 mnd. Han brukte alltid å bæsje etter frukost, så begynte berre å sette han på potte etter at han hadde ete. Må sitte med han og leike litt. Men virkar som han har forstått kva potta er til, og blir resultat kvar gong :-) Trur han og eg er like stolte :-) Første gongen var det like før pappaen fekk mms på jobb, hehe...

Skrevet

Har ikke prøvd potte, men hun har gjort på do 2 ganger (trykket da hun badet).

Skrevet

Lillegutt satt på potte fra han var rundt 6 måneder til rundt året. Da hadde han ikke ro i rumpa til å sitte lenger. Nå sitter han på toalettet, med slik ring. Sitter der ett par ganger om dagen, som regel med resultat! Moro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...