Gå til innhold

Oktober: hodet festet?


gladjinta

Anbefalte innlegg

Er nå bare 14 dager til temin. Er veldig spent på om hodet har festet seg på neste kontroll. Hadde ikke gjort det forrige gang.(er annengansfødende) Sist startet fødselen med vannavgang. Må jo legge seg ned og ringe etter sykebil dersom det skjer før hodet fester seg....Ups-ikke noe særlig dersom man f.eks. er på shopping... Flere som ikke har festet hodet så nær termin?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodet festet seg ikke hos meg med nr to i det hele tatt. Jeg fikk aldri noen beskjed om å ringe sykebil om fødselen startet med vannavgang. Bor du evt et stykke unna sykehuset? Jeg hadde ikke fem min tur en gang, kanskje det har noe med det og gjøre?

Startet med vannavgang på nr en her og :o) Nr to startet med rier og nå skal bli spennende og se hvordan nr tre starter :o) Fikk beskjed om at hodet var festet og at alt var klart i dag, kan visst skje når som helst :o) Har 8 dager igjen til termin.

Kjempe masse lykke til da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått vite av to jordmødre at dette med at man må legge seg ned dersom hodet ikke er festet bare er tull. Man skal opplyse om det når man ringer føden, og man trenger ikke akkurat løpe rundt, men det er f.eks ikke noe problem å kjøre egen bil til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet hadde ikke festet seg forrige gang, skal til jm om en time... (11 dager til termin) tviler på om det har festet seg da også. Er min tredje, og jm sa at det var helt normalt at det ikke festet seg før det var igang på fleregangsfødende. Men hun sa at hvis vannet går og jeg hadde fått rier, da skulle jeg ligge. Dette fordi at fødselen da var igang og det er fare for at navlesnoren kan falle fram og rundt barnets hals. Hvis vannet gikk uten at det hadde vært rier enda, kunne jeg bare opplyse om det til føden og dra i egen bil. Trengte ikke å sprette rundt, men trengte da ikke å legge meg flatt. Ble litt rotete dette, men...

 

Min andre festet forresten heller ikke hodet før fødselen startet. Men førstegang gjorde det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - endelig! Tror det festet seg for snart en uke siden. Ca en uke før termin, og jeg er førstegangs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har det akkurat likt deg. Hodet ikke festet, har 14 dager igjen. Merker det veeeldig godt, romsterer og stanger noe voldsomt der nede! Er faktisk ganske vondt. Noe fler som har det sånn?

Min jm sier også at der ingen grunn til hverken sykebil eller panikk hvis vannet går. Bare ta det med ro og ring fødestua.

 

Jeg er kjempeklar for fødsel nå, ønsker å komme ut av denne Keikotilværelsen!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...