Gå til innhold

Gravid og student

Loona

Anbefalte innlegg

Jeg tar dette året studiekompetanse, og vil egentlig være ferdig i juni. Nå har jeg termin 11 juni og vil derfor ikke få fullført eksamen, slik at jeg får studiekompetanse.

Jeg har forstått det slik at for å få rett på fødselstipend når man er i avsluttende år, må man søke seg inn på nye studier for neste år?

Men jeg vil jo ikke få fullført mine studier dette år og vil dermed ikke ha studiekompetansen. Hvordan skal jeg søke inn på nye nytt da?

Noen som har vært i lignende situasjon?

Fortsetter under...

hva med å søke deg inn på det samme studiet en gang til?

har forstått det slik at det studiet dusøker for å få fødselsstipend, faktisk ikke trengs gjenomføres...

MEN er IKKE sikker altså... :)

lykke til:) ordner seg nok skal du se:)

jeg har forresten termin5 eller7 juni:)

Heia. Hva med å ta eksamenene når de er? Kan vel få noen til å passe bebien de få dagene det er snakk om? Tar sjøl studiekompetanse dette året å har termin 17 mars, noen uker permisjon å påskeferie så er det tilbake på skolen for å bli ferdig. (om alt går som planlagt da. ;) ) Vet ikke hvordan e skal få det til enda, ha med me ungen på skolen eller finne noen som kan passe, men det ordner seg. Er alene om ungen. (Måtte bare få ut litt.. :D ) Gjør du det slipper du å tenke på eksamene til neste år igjen, lett å glemme mye på et år. Å da er det heller ikke noe problem å søke seg på et studium for å få fødselspenger.

Det er vel litt vanskelig å ta eksamen mens man føder...? Hvis dama har eksamen og termin omtrent samtidig, mener jeg:)

Hvis ikke du har gjort det enda, ville jeg ringt til lånekassen og spurt, jeg. De skal jo vite sånt. (Eller sendt mail til dem - så får du svaret skriftlig til seinere...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...