Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Var på svangerskapskontroll i dag. Er 28+2 uker på vei med barn nr 2. Når de skal kjenne på magen i forbindelse med måling av symfysen så syns jeg alltid at det er litt ubehagelig men ikke direkte vondt. Men i dag var jeg hos en vikar, en ung, mannlig lege som klemte så til nede ved bekkenet at jeg skrek flere ganger "Au, fy fader det var vondt!!!". Han sa han skulle kjenne om hodet til barnet beveget seg. Jeg har vært øm i magen etterpå, og har ikke kjent barnet sparke. Og denne babyen sparker KJEMPEMYE til vanlig. Jeg vet jo egentlig at de ikke skader barnet ved å trykke der nede men...ble bare så urolig og ikke minst SINT på legen. Skal da ikke være så vondt vel??
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Hmm...Ville ringt til føden jeg, siden du ikke har kjent spark og du er urolig. Ingen grunn til å rundt å engste deg og ikke vte, når de er der og svarer på spørsmål. Lykke til!
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 skader ingenting å ringe føden..! så får du kanksje sove litt bedre i natt!
Lystpåentiljeg Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Legen min gjør det samme, klemmer og klemmer. Helt nederst mot symfysen er det jo så ømt. Sa det på sist kontroll, og fikk et intetsigende "javel" til svar, og trykkingen fortsatte. At du ikke kjenner liv på en dag, er jo ikke noe bra da. Ingen aktivitet etter søt drikke/sjokolade heller? Da kan du jo fint ringe lege/fødeavdeling, det er jo det vi får beskjed om hvis vi er bekymret. Du kjenner ikke noen som har babywatcher? Kan være betryggende å høre at hjerterytmen er normal (hvis det gjentar seg).
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Tusen takk for svar:-) Babyen begynte sparke vilt når jeg la meg i går kveld, gudskjelov:-) Så nå slapper jeg av igjen. Uff, ikke godt å bli så bekymret...
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Gå til jordmor istadenfor, dette er deira område og er mykje meir hensynsfulle!!! EG gjekk til lege ein gong og det var forsåvidt greitt nok, men ho sa rett ut at jordmødre er mykje flinkare til dette med svangerskap og det er jo logisk og anbefalte meg å ta alle kontrollane der med mindre eg følte det var noko meir medisinsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå