Gå til innhold

Oktober: Kynner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen egentlig forklare meg hva kynnere er? jeg tror jeg har det, for det kjennes ut som samtrekninger i magen og magen blir helt hard, varer ikke lenge og det er ikke vondt, bare ubehagelig... men det sies jo at kynnere er som svake rier, stemmer det? er snart 37 uker og har allerede begynt å kjenne etter noe som kan være ett tegn på fødsel,hehe... jeg har kynnere flere ganger om dagen (tror jeg da) og de kommer ofte hvis jeg går eller kanskje stresser litt, men kan det være at det er sånn rier begynner? med kynner lissom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter min tredje, og har ved de to første syntes det var vanskelig å vite om det var kynnere eller om noe var igang.Spesielt første gangen. Men etterhvert var det jo ikke tvil om at det ikke ga seg og ble regelmessig og det var igang. Men kynnere og rier er jo forholdsvis likt synes jeg, ihvertfall i starten...

Men hvis du er førstegangsfødene ville jeg ikke begynt å vente riktig enda...skulle du gå fjorten dager over termin så kommer det til å bli LANGE dager når du har ventet tre uker i forkant også.

Skrevet

Jeg har hatt kynnere fra uke 18 og det høres ut som det du sier. Magen strammer seg, men det er ikke noe vondt. Det skjer spesielt når jeg har gått mye eller er stresset. Spesielt mye om ettermiddagen og kvelden. Er nå 37+3 og har hatt vonde rilignende kynnere de siste ukene, menssmerter og murring i mage og rygg. Det er helt annerledes enn de vanlige kynnerne selv om magen blir hard også her. Men nå er det vondt!! Men vondere skal det vel bli ; )

Skrevet

For meg er kynnere helt anderledes enn rier. Kynnere er når magen blir steinhard, varer en stund og så blir vanlig igjen. Mine kynnere har aldri vært noe vonde, gjerne bare litt ubehagelig. Jeg hadde riene i hoften sist så derfor kjentes det veldig ulikt ut.

Skrevet

takk for svar!:) ja jeg vet jeg venter for tidlig, men siden det er første gang så vet jeg ikke hvordan dette skal være, hode er festet, men jeg er FULLT klar over at jeg kan gå langt over termin, men,men uannsett så er det ikke såå lenge igjen...få bare holde ut :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...