Gå til innhold

Må visst til tannlegen...


Gjest

Anbefalte innlegg

Æsj og au au au au.

Har fått betennelse i tannkjøttet rundt visdomstanna. Har prøvd å bli kvitt det på egenhånd, men nå blir det bare værre og værre. Nå har jeg fått kjevesperre også. Men er redd for å gå til tannlegen nå som jeg er gravid. Tanna må jo ut, men sitter i underkjeven og kan ikke trekkes uten røntgen osv. Pokkers tann! Kan jo ikke bli gående slik heller. Men babyen da? Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du det er noe problem da? Jag har iallefall både lest og hørt at du skal si ifra når du er gravid og de skal ta røntgen, slik at de tar spesielle forhåndregler. Blymatte eller noe sånt.

Tror DET går greit jeg!

Men at jeg ville ha vært bekymra, ja! Åh jess! Hater tannleger, jeg!

Men lykke til, ikke alle er like pinglete som meg!

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos tannlegen for ca ti dager siden, da var jeg 7+4. Var bare en rutinesjekk, men tannlegen sa at både røntgen og bedøvelse er så lokalt at det ikke skader babyen. Er sikkert ikke bra at du går med en betennelse i kroppen heller? For ikke å snakke om at tannverk er jo det verste som absolutt finnes! Og tro meg, det går ikke over av seg selv eller blir noe bedre etterhvert! Tror jeg sier lykke til hos tannlegen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅååUff! Vet hvordan du har det...el jeg har også en visdomstann som egentlig skulle ut nå på Fredag. Men skal avbestille imorgen, pga graviditeten. Du skjønner jeg MÅ ha beroligende (sånn at jeg nesten sover), og tør ikke ta sjansen på å ta det nå. Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på røntgen hvis jeg var deg. Men ikke noe ålreit å gå med vondt i tanne heller. Har du snakket med Tannlegen da? Kanskje de har noen gamle bilder som duger..? Gikk veldig fint med forrige tanna jeg tok da....men så var jeg innmari dopa..hehe Lykke til!! håper du får ordnet det... uten for mye vondt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar og oppmuntring. Skal ta kontakt med tannlegen i morgen. Får jeg ikke time der på dagen (har nemlig nettopp flyttet og har verken lege eller tannlege her enda) så tar jeg en tur på Volvat og får antibiotika og eventuelt paralagin forte inntil videre. Tredje visdomstanna dette skjer med... men har etter råd fra gamle tannlegen ventet på å fjerne disse i underkjeven fordi de har kommet så dårlig fram.

Så får jeg bare håpe jeg får gode råd og trygg behandling.

Takk igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...