Gå til innhold

Da ble det svangerskaps penger på meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk til alle dere som støttet meg med snille ord og råd for en liten uke siden...jeg har klart å manne meg opp og snakke med legen, arb. giver og trygdekontoret og det ordnet seg for meg.

Litt trist at jeg blir uten jobb på en god stund nå, men trøster meg med at det er til barnets beste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre deg hva slags jobb du har? Jeg har søkt om svangerskapspenger selv og venter på svar..

Skrevet

Jepp, jeg jobber i en stor kles butikk kjede i Trondheim. Jobbet der som ekstrahjelp i ca. et år med 80-90% stilling. Pga. mange tunge oppgaver, dårlig form og mye stress måtte jeg trampe ned i jobbing...dessverre en ekstrahjelp kan unne seg prosent sykemeldning så da ble det SP istedet.

Skrevet

Jeg jobber også som ekstrahjelp. er første mann til mølla på vaktene, så nå har jeg arb i 14dager. uka etter det var d ingen ledige vakter. På trygdekontoret fikk jeg beskjed om å jobbe mest mulig, men hva sjer når jeg ikke får noen vakter? må ha penger... de på trygdekontoret hadde ikke så mange svar til meg.. bor også i trheim..

Skrevet

Er det virkelig så enkelt å få svangerskapspenger? Var av den oppfatning at arbeidsplassen omtrent måtte være farlig for den gravide om en skulle få det jeg...

Skrevet

hvor mye får du i SP da? Ble litt nusjerrrig;) Får du for 100% stilling eller 20% stilling? Hvoran regner de det ut? siden ekstrahjelper har så varierende inntekt tenkte jeg på...

Skrevet

tror de regner ut et gjennomsnitt av de siste lønningene dine.

Skrevet

Hvis du føler at du klarer å jobbe en stund til ville jeg heller snakket med sjefen og forklart ham/henne situasjonen din, at du prøver å opparbeide fødselspenger og at du trenger en del jobbing fremover. Kanskje han /hun kan prioritere deg en liten stund? Når du ikke lenger klarer å jobbe mye må du enten 100% sykemelde deg eller søke svangeskapspenger. Da vil fødselspenger bli regnet ut fra den siste arb. perioden (tror siste 3 arb måneder)

Det er dumt/teit/basj , men det er bare sånn...gravide ekstrahjelper har ikke andre valg...borsett fra å bli lotto millionærer..heh

håper at det ordner seg for dere

Skrevet

Nei...det er ikke lett å få SP, men det er ikke umulig heller.

Skrevet

og ja det regnes ut fra gjennomsnitts lønna di akkuratt som sykepenger og fødselspenger.

Skrevet

Måtte du vente lenge? Har søkt om SP, men ikke fått svar ennå...

Skrevet

Har ikke fått noen skriftlig svar ennå. Snakket med trygdekontoret og dem sa at alt ser ut til å vare i orden og at første utbetaling blir i slutten av oktober...venter i spenning jeg også.

Skrevet

Har også søkt om sv.sk.p. Snakket med trygdekontoret, og hun sa jeg kunne legge ved siste lønnsslipp og tlfnr, og purre på etter ca ei uke etter at jeg hadde sendt inn papirene. Jeg la ved lønnsslipper for hele året, da inntekta har variert litt. Noen ganger var det sein saksgang pga mangel av papirer, sa hun, og derfor sende inn lønnslipp.

Jeg jobber nattvakter for en person som bor hjemme, og må ha tilsyn hele tida. Natta ble lang, og jeg fikk ikke til å sove før eller etter jobb. Og andre arbeidsoppgaver finns ikke der jeg jobber. Jeg fikk forhøyet overtrykk, og ble generelt dårlig, svimmel, kvalm, hjertebank. Passer ikke så bra når jeg har hus, mann og tre barn fra før å ta hensyn til. Er forresten 13+1 i dag. Var legen som anbefalte meg på det sterkeste å søke om sv.sk.p.

Håper det ikke tar så lang tid å få svar. Har hørt andre her inne som hadde søkt, og ikke fått svar før 2 mnd etter. Det skal iallefall jeg prøve å unngå. Jeg kommer til å mase....... Bor i Tr.heim jeg også. Tilhører Lerkendal Trygdekontor.

Lykke til for oss alle...........Hold gjerne hverandre informert ang dette!!!!

Skrevet

Så bra at det ordnet seg! Har lurt på hvordan det gikk med deg. Jepp, det er litt kjedelig å ikke jobbe, men du får tenke på at det er til ditt og den lilles beste :-)

Skrevet

Var hos jordmor igår, og hun anbefalte meg å søke om sv.skappenger, men leste på trydeetatens hjemmesider at man fikk 60% av lønn??? stemmer dette? er vel ikke meningen av vi skal tape penger pga at jobben ikke kan tilrettelegge for oss ???

Noen som vet noe om dette???

Skrevet

Det er selvstendig næringsdrivende som får 65% av lønn (får 100% hvis de har tillegggsforsikring)

For vanlige arbeidstakere er det 100% lønn..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...