Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Som synes at man blir dømt ganske mye om hvor mye man har gått opp eller ikke når man er gravid?jeg synes jeg får høre kommentarer om vekt og slikt fra ikke-gravide konstant jeg.jeg må innrømme at jeg er veldig glad for at jeg bare har gått opp et par kilo etter 23 uker,for jeg føler nesten at hadde jeg vært større,så hadde jeg blitt sett litt ned på eller ikke fått så mange fine kommentarer. Er det ikke egentlig "normalt" å bli litt større da når man er gravid, eller er dette et området i livet som også skal styres av dette tynne idealet vi nesten alle higer etter?Skal de som ikke har lagt på seg noe særlig være stoltere av graviditeten sin enn de som har noen kiloer for mye?Skal de som har lagt på seg litt skjemmes og gjemme seg mere enn de som ikke har gått opp så mye? Jeg bare spør...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg synes ingen skal skjemmes! Jeg fikk "kjeft" av jordmoren min fordi jeg la for lite på meg forrige graviditet. Det blir jeg lei av å høre! Jeg synes vi skal la hverandre legge på oss akkurat det som passer for den enkelte, og ikke legge oss opp i om en er for tjukk eller tynn... Vekt er et sårbart tema uansett hvilken fasong en har. ps: håper ikke du "ser ned på" de som legger på seg lite da! Kan nesten virke slik.
snartmammapåny Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Er vel mange fordommer man må gjennom... dette er vel en av de... Vi får vel bare ta det med et smil å prøve å overhøre det så godt det lar seg gjøre...!
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Noen er dessverre veldig opptatt av vekt osv her inne!!!! Normalt å gå opp rundt 12-15 kg... Noen går opp mer andre mindre. Med nest eldste gikk jegh opp 25 kg totalt. Nå er jeg 26 uker og har gått opp 4 kg ;o)))
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 å nei,jeg ser ikke ned på de som legger på seg nei!!!jeg synes at alle må få være slik de er,men synes at dette presset med å ikke legge på seg for mye er alt for stort fra de ikke-gravide,slik at jeg derfor er glad jeg ikke har lagt på meg "for mye".for jeg tror nok at det blir snakket om bak ryggen din om du ser litt for stor ut...og det er dette jeg er så innmari lei av!
Tommage♀♂ Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Det er vel heller det at folk av en eller annen grunn ser på gravide kropper som allemannseie, og derfor kan kommentere dem, ta på dem, spørre om dem osv. Jeg gikk opp 24 kg i fjor, og allerede i 6. mnd var jeg drittlei av alle komentarene jeg fikk på kroppen min. Var mest magestr. det gikk på, men jeg jobber på en matvareforretning i ei lita bygd, og ALLE kundene hadde en eller annen lur kommentar på lager. Noen kom og tok meg på magen, folk jeg ikke kjenner personlig. Det er det ekleste! Denne gang tør jeg ikke legge på meg så mye, vil helst ikke at det skal vise at jeg er gravid før på slutten... Men får vel frekke kommentarer for det også=(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå