Gå til innhold

Han hoster til han nesten brekker seg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 15 mnd er ganske forkjøla..går jo greit på dagen men blir verre på kvelden...han har en grusom hoste også som aldri forsvinner.Det er veldig ille nå når han ligger i senga,han hoster til han nesten brekker seg og det er så fært å høre på...også våkner han jo hele tiden av at han hoster også...på dagen i dag har han kun sovet et kvarter og han som vanligvis sover i 2 - 2,5 time..men han hostet så mye at han våknet å nektet åsove igjen....nå våkner han hele tiden og flyr meg ihjel,ga han en flaske med litt lunkent solbær sirup,men ser ikke ut til å virke så veldig....

noen som har noen andre råd for å hjelpe han litt mot hosten eller er det lite jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hostesaft hjelper litt, Solvipect er reseptfritt, bricanyl og efedrin må du til legen for å få. Hev sengeenden, det hjelper også litt.

Skrevet

Takk for svar:)

Glemte å nevne at han har astma,så lurte egentlig på om noen visste om jeg skulle ta en ekstra dose av medisinene hans...for han piper og surkler noe forferdelig i brystet...har efedrin her hjemme,men skal jeg ta det eller astmamedisiner,er så usikker?

har hevet sengeenden...

Skrevet

Har han forstøver? Så kan han få saltvann på forstøver f.eks.

Skrevet

herregud nå føler jeg meg dum,men hva er forstøver?er det den pustegreie jeg har?

Skrevet

Forstøver er en slags maskin man skrur på, så skal barnet ha maske på seg med medisiner i og dette skal da gå i noen minutter. Men hvis du har en sånn inhalator sak som han trekker med inn med, så kan man vel kanskje ha i saltvann. Hvertfall hvis det er en sånn du setter medisinen i for hver gang, som ventoline og atrovent.

Skrevet

Hei, jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Min sønn er 15 måneder og har astma, dvs tendenser til astma når han er forkjølet. Dette innebærer at han får ventoline og flutide via babyhaler. Medisinene intensiveres når han viser tegn til tetthet, snørrete etc. Min erfaring med medisiner og hosting er at han (når han blir ordentlig forkjølet) så får han "bjeffhoste". Dvs. det høres tørt ut. Dette har han i et par dager. Deretter fungerer medisinene slik at slimet løses opp og han høres fryktelig surklete ut. Min sønn hoster også til han brekker seg, og han har kastet opp flere ganger når tørrhosten står på som verst. Vi er akkurat nå inne i en forkjølelsesperiode. Endelig har det løsnet og han kaster ikke lenger opp.

Astmabarn skal ikke ha hostesaft når de bruker medisiner mot astmaen. Astmamedisinene åpner bronkiene slik at luftveiene blir frie og gjør det lettere får barnet å puste i perioden hvor de er forkjølet og produserer mye slim i lungene. Dersom du bruker Ventoline eller annen satlvannsoppløsning kan du benytte denne flere ganger om dagen (sjekk doseringsanvisning) dersom du syntes han er tett.

Jeg håper gutten din blir bedre snart, og at det løsner så han får det litt bedre! Jeg skjønner godt at du er bekymret, jeg sliter med det selv, hver gang vi går gjennom en forkjølelse...

God bedring til deg og gutten din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...