Gå til innhold

April: Bare jeg som synes dette er merkelig? (ang. bhg)

Anbefalte innlegg

Her i barnehagen (og sikker som de aller fleste) som vil de helst ha slike vanlige bleier,med tape, er jo lettere for de å skifte på barna ute og slikt. Og vi har slike bleier i bhg. til lillegutt, og når det begynner å bli tomt for bleier henger de opp en lapp på plassen hvor det står "jeg trenger bleier", synes dette er helt greit.

Men vi bruker slike up&go bleier hjemme,og det har han på seg om morgen når jeg leverer han i bhg.

Idag da jeg hadde henta han kl.15 så skifte jeg ikke på han før ca.16, for de bruker å skifte på han like før jeg henter han, og bleien hans var litt ikke spesielt full,men han bæsjet så da skiftet jeg på han, og da oppdager jeg akkurat lik up&go bleie som vi bruker på han,lurte på om de ikke hadde skifta på han i dag,så jeg ringte bhg. og spurte,kanskje litt frekt,men hva skal man tro,når man har vanlige bleier i bhg,og barnet har samme type bleie som da jeg leverte han.

Hun sa at hun garantere meg at han hadde blitt skiftet på,og det var sikkert blitt feil,men jeg har aldri sett at andre har up&go bleier i bhg,bare vanlige tape bleier der,og de skriver opp når de skifter på dem.

Så i morgen skal jeg se på den listen å se hva det står, og om det er noen som har up&go bleier i bhg. og akkurat slike vi har hjemme,er det det så er det jo greit,men er han fri for bleier så har de ikke sagt i fra om det heller,så kunne jo sagt i fra.

Lurer veldig på om de har skiftet på han eller ikke,er så å si bare vikarer i bhg. nå også,så de er kanskje ikke helt inne i rutinene,og det er forståelig,de jobber jo ikke der hver dag hele tiden da,men jeg mener at man glemmer ikke å skifte bleie på et barn,og lillegutt er ikke den som sier fra heller når han har tisset eller bæsjet i bleien,han sier generelt ikke så mye heller da.

Men selvfølgelig,kan jo være sant som hun sier,men hun mente at hun hadde skiftet på han en gang i dag,og trodde kanskje ei anna hadde skiftet på han en gang,men var ikke sikker..

Men skal undersøke dette,for jeg mener det er litt slappt hvis de ikke har sikfte på han.

Hun sa at det var bare greit at jeg ringte,ble ikke sur for det heller,sa bare at jeg var så usikker siden han hadde samme bleie på som i morges,og jeg vet at han har vanlige bleier der.

Så får vi se i morgen,og det stemmer eller ikke,håpe jo at de har rett og at de har skiftet på han,han var veldig sår da jeg skifta på han etter at vi kom hjem,og nå i kveld,har han kjempe rød rumpe,med uthevelser og de er litt hvite, vet dere hva det kan være?

Klem

Fortsetter under...

Det virker utrolig rart. Det skal ikke skje at et barn ikke får ny bleie! Du må sette ned foten og si at de må huske å skifte på han! Ikke mye godt å gå med tung bleie hele dagen..

I bhg der jeg jobber har vi liste hvor vi skriver B (bæsj) eller T (tiss) for hver gang vi skifter. Der kan foreldrene enkelt se hvor ofte h*n har fått ny bleie osv.. Du kan jo tipse dem om å ha en slik liste?

Snakket med ei venninnne i dag som jobber i bhg, og hun syns det høres ut som om de har glemt å skifte og ikke helt turt å innrømme det etterpå. Hun sa at det kunne skje i perioder hvis det var mange som var syke og opptil flere vikarer innom på en gang. Ikke en ideell situasjon, og uholdbart hvis det skjer gjentatte ganger, men vil tro det var et uhell denne gangen... Hadde definitivt tatt det opp hvis det skjedde flere ganger, spesielt over kort tid...

Dette hørtes litt rart ut, ja.... Har du fått noen tilbakemelding? Jeg hadde nok reagert ganske kraftig hvis Lille hadde samme bleie da jeg hentet han som da jeg leverte han..... Hvis dette skjer flere ganger, og de fortsatt benekter tror jeg faktisk jeg på underfundig vis hadde merket bleien han kom i en periode.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...