Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 jeg er sykemeldt 60% og jobber i barnehage og er plaget med bekkenet. jobber derfor bare 2 dager i uken men nå er det slik at når man har vært sykemeldt mer enn 48 dager begynner arbeidsgiver å trekke ferie dager!!!!!!! ikke morro! fikk dermed beskjed om at hvis jeg fortsetter slik som dette frem til permisjon vil jeg ha mistet 10 feriedager. og jeg som har vært så flink dette året og spart nettopp 10 dager av åretsferie for å kunne ha det litt ekstra greit neste år med tanke på pappaperm osv. vet dere om man blir trekt for ferie hvis man går over på svangerskapspenger? sliter med bekkenet og føler noen ganger at hele underlivet skal rase sammen og er utrolig sdliten de dasgene jeg har vært på jobb, skal til legen til torsdag så da får jeg flere svar men lurte på om dere visste noe. ha en fin kveld.
dansejentes mamma Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Du har rett på feriepenger av sykepenger, men ikkje av svangerskapspenger, difor vil de fleste leger anbefale ein sykemelding framfor svangerskapspenger. Kva har du? svangerskapspengar eller ei sjukmelding?
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Du får feriepenger av begge deler så der har den forrige som har svart deg tatt helt feil... Men arbgiver har da ikke lov å trekke deg feriedager når du er sykemeldt??? Uansett, når du går på svangerskapspenger så kan de ikke gjøre det i allefall... Men sjekk ut www.nav.no for utfyllende info!
dansejentes mamma Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Hei, hei, eg likar ikkje å ha gitt eit feil svar, så eg har sjekka litt meir. Så langt eg kan finne ut får du ikkje feiepengar av svangerskapspengar. Det som gjer meg litt usikker er ulike forslag til lovendring fra ulike komitear på stortinget. Desse er frå 2005, men om desse vart vedteke finn eg ikkje noko teikn på. Vi har jo dessutan rett på feriepengar berre for dei 12 første vekene av fødselspermisjonen og..... så heilt som lønn er jo ikkje dette. Men ein arbeidsgivar har ikkje rettpå å trekke feriedagar. For feriedagar har du rett på uansett om du får feriepengar eller ikkje.
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Du får feriepenger av begge deler. Ble vedtatt tidligere iår
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Hmm, eg har 20% svangerskapspengar som eg fekk for tre veker sidan og jordmora mi sa at det einaste eg ikkje fekk var feriepengar... Så kanskje det er best å ringe trygdeetaten for å få nøyaktig svar. For arbeidsgjevar er det absolutt ein fordel med svangerskapspengar istaden for sjukemelding fordi trygdeetaten betalar alt. Med sjukepeng må arbgjevar betale dei fyrste 16 dagane. No har eg to veker att før eg går ut i permisjon og er ikkje lenger i jobb. Tenkte eg skulle få 100% svangerskapspengar, men er litt i tvil om det går fordi det gjeld friske gravide og eg vil ha 100% fordi eg har masse kynnare og bør halde meg i ro. Ringde legen og der sa dei at dei ikkje visste om eg kunne få sjukemelding sidan det var så kort tid igjen. Dvs at eg må ta av fødselspermisjonen??? Ikkje så lett å finne ut av, nokon som veit? Skulle få svar i morgon.
m vestfold Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg heller trodde ikke det var lov å trekke ferisdager fordi du er sykemeldt. Ring Trygdekontoret og hør om dette kan stemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå