fikk prins 11.01.07 Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Er det flere her som er gravide for andre gang som gruer seg til fødselen? Jeg er 27 uker imorgen...gruer meg liksom litt mer denne gangen...etter alt å dømme er det nok pga at jeg har opplevd det en gang før og vet hva jeg går til....ikke missforstå..jeg syntes deter det flotteste som har skjedd meg...pluss at jeg hadde en lett fødsel iforhold til mange andre..jeg fødte på 4t og 50min.....blir sikkert enda kortere denne gangen..er bare så innmari intenst på så kort tid...flere som gruer seg litt ekstra denne gangen???
mamma'n til bitteliten Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Ja, jeg gruer meg også..... enig med deg; det er nok fordi vi vet hva vi går til denne gangen. Det gjorde jo ganske vondt så.... Prøver å ikke tenke så mye på det jeg.... Lykke til
Mille-k Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg gruer meg ikke enda.. kommer nok til å kjenne litt på det når det nærmer seg (er i uke 27 også). Hadde en grei fødsel sist og, så sitter ike igjen med en skrekk opplevelse. En venninne av meg gruet seg veldig til fødsel nr to. Hun hadde en traumatisk første fødsel. Hun sier det hjalp veldig med ekstra god tid hos jordmor til fødselsforberedende samtaler. Hun hadde forresten en veldig ok fødsel nå. Lykke til, snakk med jordmor om det!
ina:) Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Gruer meg ikke akkurat men har begynt å tenke på det. Nå vet jeg jo hva jeg går til, hva jeg har i vente....veit ikke hva jeg skal si om min forrige fødsel, var litt tøft. Mathias er født som stjernekikker så jeg sleit litt med å få han ut. Men jeg tror at når fødselen nærmer seg er jeg så dritt lei og så klar for å hilse på tulla mi at jeg nesten glemmer å grue meg hehe:))))
Stirra ner 32+5 Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har ganske lenge igjen til fødsel da, men tenker litt på det... Er redd for at det skal bli veldig intenst, gikk ganske kjapt sist også :0(
Tommage♀♂ Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg hadde også en enkel fødsel. Vannet gikk plutselig 3 uker før termin, og 5 timer og 20 minutter senere var jeg blitt mamma=) Hadde pressrier i 55 minutter da, så føltes ikke så raskt alikevel. Men faktisk så GLEDER jeg meg veldig til fødselen denne gang! Av samme grunn som at du gruer deg; jeg vet hva jeg skal gjennom. Håper bare jeg ikke blir skuffet, for jeg ser jo for meg en veldig idyllisk fødsel, hehe=)
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Hallo!!!! Jeg gruer meg egentlig litt men prøver å ikke tenke på det riktig ennå siden jeg "bare" er i uke 17+5.....sist gikk vannet natt til torsdag og gull gutten kom lørdag morgen så mere trengs vel ikke å s????...... Lykke til alle sammen uansett;-)
fikk prins 11.01.07 Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2006 Ja ikke sant..jeg hadde pressrier i en og en halv time før jeg fikk presse henne ut..jeg trodde jeg skulle.......jaja...jeg husker en enorm lettelse når jeg fikk vite at jeg kunne presse..jeg presset datteren min ut på 10min...litt ivrig kan man si..hehe..
Fjerdemann på vei Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg gruer meg ikke til fødselen. Som forrige gang, gleder jeg meg bare, men merker jeg faktisk er mer spent på hvordan det blir denne gangen. Jeg hadde egentlig en veldig grei fødsel forrige gang, varte i 17 timer, så det var jo veldig gjennomsnittlig, og hadde aldri særlig vondt. Men i min familie pleier andre (Og påfølgende fødsler) å være styrtfødsler, så er veldig spent på om jeg kommer til å få normal lengde på fødselen, eller om det kommer til å gå veldig kjapt. Jeg tenker litt mer sånn, første gangen visste jeg ikke hva jeg gikk til., så da hadde jeg ingen forventninger eller tanker om det, denne gangen tenker jeg litt mer, at jeg kan da umulig være så heldig å få to så greie fødsler etter hverandre? Men jeg gruer meg ikke. Men jeg er bare 20 uker enda, men regner ikke med jeg komemr itl å grue meg når det nærmer seg heller. Men er nok mer spent på hvordan det blir, ja.
Frk. Vable Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Ja, gruer meg allerede, er bare 14+2... Gikk 14 dager over tiden sist og måtte sette fødselen igang, så det ble litt intens! Vet jo at det mest sannsynlig blir lettere med nr. 2, men vet at det kommer til å gjøre inderlig vondt uansett, så JEPP, kvir meg!!! Men førstegang hang jeg meg sånn opp i smertene at jeg glemte hvorfor jeg faktisk lå der. Skal prøve å tenke litt lenger frem denne gangen, at jeg faktisk får sønnen eller datteren min ut i verden av disse smertene...
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg gruer meg ikke.. nettopp fordi jeg vet hva jeg går til og det gikk så fint sist gang.. Fødsel var unna på 5t og 15 min fra første rie.. Spent på neste gang jeg :0)
fikk prins 11.01.07 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 3. oktober 2006 Kan si meg enig i at det er greit å vite hva man går til...jeg brukte ikke smertestillende første gangen og har ikke tenkt til det denne gangen heller....jeg skal ikke klage...jeg hadde en kjapp og grei fødsel sist gang...håper bare det går like greit denne gangen....
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 er 15+5 og gruer meg.... første gang gledet jeg meg hele veien, men det gjør jeg ikke nå nei. Sist tok det 23 timer, og i kampens hete de siste 5 timene glemte jeg å få i meg noe som helst av både drikke og annet. Ikke sjakktrekk! Jeg var helt tom for energi, og svimte bare av. Litt problemer etter at jeg kom hjem hadde jeg også, så jeg havnet på sykehus 10 dager etter fødselen... hadde jo ikke fått vært på do siden klysteret, og turte ikke drikke så mye... da måtte jeg jo tisse... uten å legge noe mer i den forklaringen. så JA, har litt klump i brystet når jeg tenker på hva jeg skal igjennom.
Tommage♀♂ Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Ja men er ikke det bar at nå vet du jo hva du gjorde feil forrige gang? Da er det jo enklere denne gang, for du vet at du trenger næring, og at det kan være en god idé å drikke Laktulose;) Det går sikkert over all forventnig, lykke til!
jalli Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Gruet meg som bare det til første fødsel.Det gikk skremmende lett. Vondt gjorde det jo.Lystgass, og badekar var tingen for meg.Gruer meg litt denne gangen.Men vet også hvilken lykkefølese man har når det hele er overstått.Får bare ta det som det kommer og håpe det går kjappere denne gangen.Det som har komt inn skal ut:) tillykke med fødselen som kommer jenter.
Vibbemor Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg og gruer meg til fødsel. Jeg hadde en fin fødsel sist, lang med slitsomme rier, men hadde en veldig positiv opplevelse. Grua meg sist også,da var jeg redd for smerten. Gruer meg liksom på en annen måte nå, sikkert fordi jeg vet hva jeg går til, hvor mye jobb og slit det er og ikke minst smertefult. Gruer meg fordi jeg er så redd for å bli utslitt, og ikke orke. Men får vel uante krefter når jeg først ligger der....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå