Hello superbaby Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Hei - jeg hadde en SA for nøyaktig 4 uker siden i dag (var 6+2 på vei). Nå har jeg hatt skikkelig vondt i ryggen og nederst i magen i 6 dager. Det kjennes som konstant murring - som om jeg brenner inni. Nesten som jeg holder på å deles i 2. Innimellom gjør det så vondt at det kjennes som om jeg blir stukket med kniv - varer bare kort kort den "knivstikkingen" da. Jeg ringte legevakten i går og de anbefalte meg å komme. Men legen jeg kom til der sa at det var bare hormoner eller kanskje jeg hadde mensen uten å blø. (Har hatt litt spotting, men ikke noe i nærheten av en vanlig mens.) Og så fikk jeg resept på smertestillende. Men jeg føler meg ganske bekymret. Er så ekkelt å ikke skjønne hva som skjer med kroppen min. Noen som har hatt noe liknende? Er også veldig trøtt - kunne sovet døgnet rundt. Det eneste jeg gjør når jeg ikke er på jobb er å sove - nesten... Jeg har en jobb som er vanskelig å gå i fra, må bestille vikar osv - så det blir alltid litt styr hvis jeg ikke er på jobb. Derfor vil jeg helst slippe å gå til fastlegen igjen. Var borte mange ganger i forbindelse med SA og har gått litt om for unnskyldninger. Lurer litt på andres erfaringer i forbindelse med jobb også... Blir glad for noen tilbakemeldinger... Koskos
Nette2 Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Hei Innimeg, Uff da, tok de blodprøve av deg? Så du HCG nivå? Du kan ikke være gravid igjen da? Stooor bli bedre klem
Hello superbaby Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2006 Hei Nette2 Jeg leste historien din på siden her og jeg føler med deg. Er så slitsomt når man liksom ikke kommer seg videre... Håper det går bra med deg i alle fall. Ser ut som om du har mange venner her inne som virkelig bryr seg. ) De tok blodprøve av meg da jeg var til UL - fikk svar tilsendt i posten - ikke noe tall da, bare at det var forhøyet verdi. Så tok de ny blodprøve uken etter, men den fikk jeg aldri noe svar på. Akkurat nå driver jeg å fortrenger litt tanken på om jeg er gravid igjen. Tør ikke ta testen... er litt skrullete... For hvis jeg er gravid igjen så blir jeg i hvert fall bekymret nå som jeg har så mye vondt. Og hvis jeg ikke er gravid igjen så blir jeg lei meg for at ikke mensen bare kan komme og disse smertene bare kan gå over så jeg kan begynne å leve litt vanlig igjen. Pleier å trene masse og være ganske aktiv, men nå gjør jeg ikke annet enn å ligge på sofaen.... Men har bestemt meg for at hvis ikke mensen har kommet i løpet av i dag eller i morgen så tar jeg test på torsdag. Og hvis smertene ikke er borte til torsdag så må jeg bare dra til legen igjen... Men nå må jeg proppe i meg litt "dop" og komme meg gjennom en ny arbeidsdag. God klem til deg også
Sweet tooth Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Kjære Innimeg, Hvis jeg var deg ville jeg insistert på å komme på en ny UL/legesjekk så raskt som mulig for å utelukke at det er noen vevsrester igjen, og at du har/får en infeksjon. Lykke til!!
Hello superbaby Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2006 Hei Sweet tooth - jeg tok rådet ditt. Skal til GU i morgen kveld. Fant en privat lege som har oppe om kvelden - så jeg slipper stresset med å ta fri fra jobb. Må betale litt ekstra, men heller det enn å prøve å finne på enda en unnskyldning. Håper de finner ut hva det er, skal bare be dem om å ta alt som finnes av prøver. Takk for tilbakemelding.. ) Godt å få litt råd av og til - er jo så forvirra for tiden... Stor klem
Sweet tooth Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Hei Innimeg, Så bra at du får sjekket at alt er som det skal! Skjønner godt at du blir bekymret over slike smerter. Enig i at det kan være litt vanskelig med unnskyldninger i forhold til jobb å dra til legen osv, og skjønner ditt dilemma i forhold til fastlegen. Er litt redd for at de på jobben NÅ, etter at jeg ikke lenger er gravid, tror jeg er gravid...Synes selv jeg var så flink til å skjule det da jeg var gravid...Men, men. Jeg var "heldig" med å få influensa rett før SA'n, slik at jeg hadde en grunn for å være hjemme den uken. Uken deretter dro jeg på jobb et par dager, men så ble sønnen min syk, og jeg har de siste to ukene hatt flere dager hjemme fordi han har brukt lang tid på å bli frisk. Er jo litt koselig å være hjemme med han, men føler at jeg har vært borte veldig mye i det siste...Men har ikke noe valg ettersom min mann er utenlands nå og jeg ikke har noen andre til å sitte barnevakt akkurat disse dagene. Har heldigvis ikke en jobb der en trenge vikar dersom jeg er borte noen dager, slik du har, men har måttet/ønsket selv å jobbe noe hjemmefra med saker med tidsfrister. Lykke, lykke til i morgen. Håper at legen finner ut hva smertene kommer av! Si gjerne ifra hvordan det går når du har tid.
Nette2 Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Hei Innimeg, Du MÅ få sjekket HCG nivået. Den knivstikkende smerten, det er sånn jeg har, og det er graviditet utenfor livmor!!! Du kan jo ha blødd og så sitter det fortsatt et foster utenfor. Dette er virkelig ikke for å skremme deg, jeg håper virkelig at det sitter et sprell levende foster inne i livmoren din!!!! Hvis de ikke har sett at HCG har gått ned er jo det veldig rart! Jeg kjenner meg godt igjen i dette med trening, jeg skulle på min første time hos personlig trener den fredagen jeg begynte å spotte og få smerter, det er 3 uker siden nå, og har selvfølgelig ikke vært i nærheten der siden. PT ringte i forrige uke, jeg måtte jo bare forklare at jeg ikke kan komme ennå, han må jo tro at jeg frykter treningen.... har såvidt orket å gå noen små turer. Ligger også mest på sofaen. Har ikke matlyst, derfor blir det bare tulleting jeg spiser som igjen får meg til å føle meg dvask..... Uff a meg, men jeg mener det, ta en test, slår den positivt ut MÅ du med en gang få sjekket om det er forrige graviditet eller kryss fingrene, en ny en!!! Jeg håper snart kan bli gravide:-)) Ja, du har rett, det er utrolig mange søte jenter inne på dette fora, føler jeg har mye mer å gjøre her enn på bli gravid, stoooor stooor klem, husk å fortelle hvordan det går, skal følge med på deg
UngVoksen-over termin Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Hei Innimeg! Hvordan gikk det i dag?
Hello superbaby Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2006 Hei hei, da var jeg hjemme igjen etter legebesøket. GU+UL. Legen så ikke noe galt, men det var vondt på venstre side og der var det en sort flekk han ikke viste hva var. Graviditetstest viste svaaakt positiv 2 ganger. De tok blodprøve og den får jeg svar på på mandag. Kunne være graviditet utenfor livmor. Eller EL..?? Eller det kunne være ingenting. Var der i nesten 1 time - så jeg føler i hvertfall at jeg ble grundig undersøkt. Fikk beskjed om at hvis jeg fikk akutt vondt på venstre side før mandag, måtte jeg forte meg på sykehuset... Uff - er invitert på fest både på fredag og på lørdag. Men orker jo ikke sitte der i trange bukser osv hvis jeg fortsatt har vondt... Lurer på hva vennene mine tror om meg for tiden - er ikke akkurat veldig sosial. Håper bare at det er ingenting og at jeg får mensen veldig snart så jeg kan begynne å leve litt igjen - og prøve igjen.. ;o) Har ikke mista motet - en vakker dag blir det min tur... kos og klem til alle snille folk her inne som bryr seg... godt å ha dere...
Nette2 Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Hei Innimeg, Vet ikke helt om jeg skal si så bra, eller så dumt, får det var jo et tvetydig svar, kjenner meg igjen, gravid/ ikke gravid etc. Jeg tror du skal ta det seriøst med smerten, ikke reise bort osv. Jeg ville faktisk ikke gått bort, hvertfall ikke drukket, skjønner også det med de trange buksene. Jeg går med den samme kjolen omtrent hver dag nå.... helt håpløst, men jeg klarer ingen av de trange klærne mine, (og det er alle de andre....) Mest sansynlig er det ingenting, men det er jo greit å ta forhåndsregler til man vet. Jeg føler meg også asosial om dagen, sier ja til fester, turer osv og må hele tiden utsette. Idag ble vi bedt bort til lørdag, og som jeg sa til samboeren min, vi kan gjerne si ja, men med forbehold. Det samme med en hyttetur om noen uker pluss en fest til.... Kjipe greier, men jeg merker at jeg har ikke lyst på alkohol, og er mest keen på å være hjemme, litt dvaleaktig, men vet det går over snart. Ta godt vare på deg selv da, og lykke til på mandag, fortell hvordan det går. Det var forresten veldig lang tid til blodprøven er klar, men den skulle kanskje sendes til Ullevål? stor klem
Hello superbaby Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2006 ja... fortsettelse følger i denne historien her... de måtte sende testen - vet ikke hvor... kommer uansett til å fortelle hvordan det går... ) god klem
Sweet tooth Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 Hei Innimeg, hvordan går det med deg, har du like vondt? Håper smertene dine forsvinner av seg selv og at du får gode nyheter snart når du får resultatet av testene du tok. Har du tenkt deg på noen av festene i helgen? Skjønner veldig godt at du ikke føler for det når du har vondt. Ikke bry deg om hva folk tror, bare skyld på at du har noe i kroppen (det går jo så mye influensa greier for tiden) og er slapp. Nå er det ca. tre uker siden min SA, og jeg begynner endelig å føle meg som meg selv igjen- og er klar for en fest! Deilig å merke at kreftene er tilbake, håper det samme skjer deg raskt. God helg!
Hello superbaby Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 5. oktober 2006 Hei Sweet tooth... Går ikke så bra som jeg skulle ønske egentlig. Våknet i natt - da hadde jeg skikkelige kramper i livmor - akkurat som veldig sterke menssmerter... Det kom og gikk litt - så sovnet jeg igjen. Håpet det var mensen som kom - men den har fortsatt ikke vist seg.. Har fortsatt vondt i dag, men ikke sånn som i natt. Ringte legen som jeg var til i går. Der fikk jeg beskjed om bare å ta det med ro, men hvis jeg fikk smerter igjen skulle jeg dra på sykehuset. Har sluppet det hittill.. Jobb i dag var ikke så veldig gøy - Tror jeg bli hjemme i morgen. Blir ingen fester på meg denne helgen. Holder meg i ro hjemme. Venter til jeg har fått svar på mandag. Ikke vits i å risikere noe. Det rare var at frem til onsdag i forrige uke så følte jeg meg helt fin i kroppen. Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å komme tilbake til mitt gamle jeg igjen.... God helg tilbake - bra du føler deg "fit for fight" igjen.. ) Koskos
nynne78 Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Du må ha det veldig tøft nå! Føler med deg! Hva med å fortelle lederen din om situasjonen slik at de skjønner at du må være borte av og til? Noen ganger kan det være bedre enn at de lager sine egne historier som at du er sløv... Jeg fortalte min leder hva som skjedde da jeg "mistet" og har ikke angret på det. Har vært hos lege en gang og får veldig god forståelse fra ham. Dette kan selvfølgelig variere. Noen ledere er ikke så veldig glad for at de ansatte blir gravide og skal ut i permisjon. Desverre! Men det bør vi egentlig ikke bry oss om. Retten er på din side!
Sweet tooth Skrevet 6. oktober 2006 #15 Skrevet 6. oktober 2006 Uff, det var leit å høre. Det er så leit at de ikke har funnet ut hva smertene kommer av. Du må jo bli bekymret og sliten av å gå sånn....Håper inderlig du snart føler deg bedre igjen!! Beste ønsker fra
Hello superbaby Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #16 Skrevet 6. oktober 2006 Hei nynne78, skulle gjerne fortalt det til sjefen min, men jeg har jobbet der så kort - ikke et år ennå... Derfor kvier jeg meg... Er hjemme fra jobb i dag. Sa jeg hadde vondt i ryggen. Det stemmer jo også, men føler at jeg svikter alle. Men det var flere som kommenterte at jeg så dårlig og blek ut i går - så de skjønner det vel... Der jeg jobbet før hadde jeg en sjef som var psykopat. Så hvis jeg var syk der så fikk jeg virkelig høre det. Var med nød og neppe jeg greide å komme meg unna den jobben i tide. Hun hadde nesten klart å knuse hele selvtilliten min... Lurer på om det henger litt i fortsatt - for jeg har helt angst for å være borte fra jobb. Sjefen min nå er ikke sånn i det hele tatt - så det er noe som sitter inni meg... Har fått time hos fastlegen i dag kl 1200 for å få en sykmelding. Tror ikke jeg orker å gå på jobb mandag heller - ikke før jeg har fått resultatet fra blodprøven og vet litt mer om hvorfor jeg har så vondt. Håper det ikke er noe alvorlig og at jeg blir bra snart. *Håper* Fint å høre at din leder tok det så bra - om jeg ikke blir bedre over helgen kommer jeg kanskje til å si det... Takk for råd. Klem
Sweet tooth Skrevet 6. oktober 2006 #17 Skrevet 6. oktober 2006 Hei Innimeg, leste innlegget ditt og må bare si at jeg kjente meg igjen i det du skrev om å ha hatt en kvinnelig psykopat leder i en tidligere jobb...Jeg opplevde å være sjefens kjeledegge frem til jeg hadde jobbet der i ett og et halvt år, for så etter at jeg hadde andre faglige synspunkter enn henne på et internt møte, å bli frosset totalt ut og forsøkt psyket ut ved å bli kalt inn på møter for å snakke om meg "som problem" og "min fremtid" osv...Det værste for meg var at sjefen under henne, som jeg hadde et supergodt forhold til, var livredd for henne (hadde gjort noen bitre erfaringer selv) og ikke turte å støtte meg- støttet meg kun da vi var alene, men aldri ovenfor henne...) Det var så desillusjonerende å oppleve dette i min første jobb. Jeg skiftet jobb så fort som bare det, og det første året i ny jobb var ganske tøff, for jeg var så utrolig redd for å oppleve noe liknende igjen. Nå har jeg jobbet i min "nye" jobb i nesten tre år, og trives kjempegodt. Men er fortsatt mer redd enn før for konflikter osv, og merker at jeg har et helt annet perspektiv enn enn del andre på jobben. Endel småting kollegaer klager på (lønn osv) fremstår fnå som bagateller, så lenge jeg har en sjef som ikke forsøker å psyke meg ut, og har hyggelig kollegaer. Så noe godt kommer det jo ut av en slik opplevelse. Tror man verdsetter det man har ennå bedre. Jeg har heller ikke sagt noe til min sjef fordi jeg føler det mest behagelig at de ikke vet noe - rett og slett fordi det er greit at ikke de vet at jeg tenker å bli gravid igjen snart osv. Men, hadde jeg hatt problemer med ettervirkninger slik som deg, ville jeg absolutt vurdert det- dersom du tror det vil hjelpe deg til å ta den tiden du trenger hjemme/roligere på jobb! Lykke til!
nynne78 Skrevet 6. oktober 2006 #18 Skrevet 6. oktober 2006 Kjære Innimeg Jeg forstår deg godt. Ikke så lett å være ny i jobben og skulle være i en situasjon der du ønsker å bli gravid. Særlig når det ikke går på skinner. Tenk deg godt om. Du vet best hva som gagner deg. Håper du finner ut av dette her! Har tenkt på deg og håper det løser seg snart. klems Nynne
nynne78 Skrevet 9. oktober 2006 #19 Skrevet 9. oktober 2006 Hei Innimeg Hvordan går det med deg? Klem og gode tanker
Nøtt Skrevet 9. oktober 2006 #20 Skrevet 9. oktober 2006 Dette høres veldig ut som en graviditet utenfor livmor. Kjente meg igjen i mye av det du skrev. Håper de kan finne ut av det, og at det går bra med deg... Lykke til.
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #21 Skrevet 10. oktober 2006 Kjære innimeg. Jeg føler med deg og håper du snart blir bedre og at det ikke er noe galt. VIDERE VIL JEG SI TIL ALLE DERE SOM HAR SVART PÅ DETTE INNLEGGET: Dere skriver så mye fint, så mye riktig og så mye trøstende. Jeg er ny her, mistet i helga. Jeg har lest meg gjennom alt på dette innlegget og dere setter ord på så mange følelser jeg selv har. Jeg har ikke så mange å snakke med og finner nesten mest trøst her på nettet. Jeg skulle ønske at ingen av oss var her på disse sidene, men jeg er samtidig veldig glad for at akkurat dere er her akkurat nå. Lykke til videre alle sammen.
Hello superbaby Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #22 Skrevet 10. oktober 2006 Hei alle søte jenter... takk for all støtte. (helt enig med Anjo om at alle er så snille og trøstende her inne...) Med meg går det litt så som så nå... Fikk mer vondt natt til søndag. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre og ringte legevakten søndag morgen. De sendte meg til Ullevål. Der tok de UL, men kunne ikke si noe fra eller til etter den. De kunne ikke se noe foster verken i eller utenfor livmor. De tok blodprøve også og jeg var tilbake i dag for å ta ny blodprøve. Ringte til gynekologen jeg var til på onsdag. Der sa de at HCG var på 45 på onsdag. På Ullevål sa de at den lå på 137 på søndag og på 80 i dag. Så vidt jeg vet er alt dette lave tall?? Men hvorfor går det opp og så ned...?? Var jo selvfølgelig masse folk rundt meg på jobb da de ringte fra Ullevål i dag. Så jeg fikk ikke spurt om noen ting. Ringte tilbake nå når jeg kom hjem, men vakthavende sykepleier kunne ikke råde meg til noe før journalen var skrevet... Og hun visste ikke når den skulle skrives. I mellomtiden har jeg bare vondt. Ryggen verker og jeg har ulmende/brennende smerter i magen hele tiden. Bekymrer meg for alt mulig... Må prøve å snike meg unna på jobb i morgen for å ringe Ullevål igjen. Håper de har skrevet den journalen da... Litt sliten kos
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 10. oktober 2006 #23 Skrevet 10. oktober 2006 Skjønner at du blir sliten av alt dette.. Var på utskraping i dag ( dette er 2 gangen jeg mister=( ) og har akkurat de samme smertene som du beskriver... ryggen verker og nedereste del av magen har jeg forferdelig vondt. spiser paracet og noe annet som drops men uten særlig effekt. Legen sa at denne smerter kunne vedvare en stund opptil 1 uke, men håper virkelig ikke det.. Håper de finner ut hav som feiler deg:) Og lykke til videre på ferden, og etterhvert med ny spire:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå