Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 jeg er sykemeldt 60% og jobber i barnehage og er plaget med bekkenet. jobber derfor bare 2 dager i uken men nå er det slik at når man har vært sykemeldt mer enn 48 dager begynner arbeidsgiver å trekke ferie dager!!!!!!! ikke morro! fikk dermed beskjed om at hvis jeg fortsetter slik som dette frem til permisjon vil jeg ha mistet 10 feriedager. og jeg som har vært så flink dette året og spart nettopp 10 dager av åretsferie for å kunne ha det litt ekstra greit neste år med tanke på pappaperm osv. vet dere om man blir trekt for ferie hvis man går over på svangerskapspenger? sliter med bekkenet og føler noen ganger at hele underlivet skal rase sammen og er utrolig sdliten de dasgene jeg har vært på jobb, skal til legen til torsdag så da får jeg flere svar men lurte på om dere visste noe. ha en fin kveld.
snartmammapåny Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Eneste jeg vet er at svangerskapspenger bare blir gitt om du er frisk men ikke kan fortsette i jobben din pga ting i jobben. Fx flyvertinner, om det er farlige kjemikalier på jobben ol. Snakket litt med jm om dette siden jeg etterhvert som magen blir større vil sansynligvis ha problemer å gjennomføre jobben min, rett å slett pga plassmangel og stort tempo på jobben... hun mente at det da ble sykemelding og ikke svangerskapspenger som var aktuelt... Synest d igrunnen var litt rart siden jeg ikke er syk... men hun vet vel hva hun snakker om håper jeg...
Mille-k Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har ALDRI hørt at man blir trekt i ferie fordi man er sykemeldt??? Jeg har da vært i fast jobb i mange år, også vært sykemledt under svangerskap før.. Det må jo være feil. Jeg har en jobb som utgjør en risiko for babyen i magen (jobber med utagerende ungdommer) og har derfor søkt om svangerskapspenger (de er veeeeldig trege med å ferdig behandle søknaden på trygdekontoret). Din jobb utgjør vel ingen risiko for babyen? Når det er bekkenplager må man vel sykemeldes..?? Undersøk det der med ferien, er sikker på at arbeidsmiljøloven ikke tillater at man blir trekt i ferie.
Tommage♀♂ Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg var mye sykemeldt i fjor, fikk ikke redusert ferien i år av den grunn!! Men feriepengene blir redusert, fordi TK kun utbetaler feriepenger for noen få uker i året=(
snartmammapåny Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Enig med Tommage-har barnihelemagen! man har jo rett på 5 uker ferie uansett... Selv de som akkurat har begynt i en jobb har jo rett på 5 uker ferie... Derimot feripengene kan jo bli værre med... Men ferie det kan man ta om man vil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå