Gå til innhold

Hvilken type behandling....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei...

Jeg fikk bl i uke 6 og har slitt mer eller mindre frem til nå. (uke 18 nå så tre månder med smerter...=))

Jeg har prøvd fysioterapaut det hjalp meg litt siden jeg "crispet" meg så veldig for å unngå mer smerte, strammet musklene rundt, merk det ble verre før det ble bedre. Merket det godt etter 3 seanse.

Jeg har også prøvd osteopat, det hjalp i en periode men så hoppet bekkenet ut av seg selv igjen, men det var veldig god lindring i en periode.

Sistemann på listen min er reumatolog, han sa at graviditeten klemte en nerve i ryggen å knakk meg på plass, etter første gang lå jeg rett ut i tre dager og humpet rundt med større og større smerter i en uke til jeg ringte op igjen og sa at enten fikk de ta meg inn i dag ellers så må jeg legges inn fordi dette kunne ikke fortsette. Han knakk meg på plass igjen og anbefalte meg elektrobehandling for ryggen. ( BLir behandlet med elektriske impulser som sendes gjennom sonder i ryggen.) Iallefall så har jeg hatt mindre vondt den siste uken, var til "knekking" forrige mandag og har vært aktiv i en uke, jeg har til og med kostet gulvet og klart å sitte to hele dager uten masse smerter. Var på elektro beh i dag og venter spent på hvordan dette skal utvikle seg vidre.

Jeg har også blitt anbefalt akupunktur av andre som har hatt BL og dette har hjulpet dem masse og det er neste på listen min hvis ikke dette hjelper permanant, noe jeg selvfølgelig håper det gjør.

Det lønner seg å prøve ting 2-4 ganger før du virkelig bestemmer deg for å kutte det ut fordi behandlingen trenger tid til å virke, spesielt med tanke på massasje fordi musklene er veldig spente i det aktuelle omeråde fordi du spenner dem for å unngå at det skal gjøre vondt.

Håper du finner det som hjelper for deg, ikke gi opp og lykke til vidre i svangerskapet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...