Gå til innhold

November: Trenger hjelp til en H...


tonasen

Anbefalte innlegg

Hei, jenter!!

Har et spørsmål ang helsekortet...

Sist jeg var på kontroll 27/9 uke 32, skrev legen en H (ser det ut som) i feltet leie/bevegelse. Før har han skrevet + eller ?

+ for bevegelse og ? for at han ikke visste hvordan hun lå. Men hva betyr H'en?? Det kjennes ut som om hun har snudd seg spør du meg..., magen har vært KJEMPE HARD i dag....hvorfor? Skal jeg ta kontakt med jordmor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er i uke 35, og sist jeg var hos jordmor skrev hun HB i det feltet du snakker om, hun forklarte at det betyr at hodet har festet seg, men at det fremdeles er bevegelig og at hun skulle kjenne nøyere etter neste gang. Tidligere har det også vært skrevet bare en + i det feltet hos meg!

 

Så det betyr vel da hodeleie eller at babyen ligger med hodet ned... er jo ingen ekspert men det er slik jeg forstår det!

 

Ang magen din og at den er hard vet jeg ikke, hos meg går det i bølger hele tiden, men det skader jo ikke å ta en telefon å spørre.

 

Lykke til da!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret!! Hvis ikke magen blir bedre til i morgen tar jeg nok en tlf til jormor, ja... det skader jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare spørre jeg. ikke som rettelse eller noe, men jeg tror HB betyr at hode er i bekkenet, HF er at det er festet.. og H betyr at det er hodeleie "bare".. eller tar jeg hekt feil men hos meg står det hvertfall HB- og legen og jordmoen sier alltid at hodet er godt ned i bekkenet, men ikke heelt festet enda.

 

men jeg er ikke lege da så jeg vet ikke... mer undrende ment fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst på helsekortet står forklaring på leie. H=hodeleie, S=seteleie, T=tverrleie, B=bevegelig, F=festet, + betyr at det er bevegelser. At magen er kjæpehard kan være kynnere, men er du usikker så spør ekspertene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt endel hard mage, og det kan være en kombinasjon av kynnere og muskulære smerter fordi det er stort press på magemusklene om dagen :) Det er ikke særlig godt, det som har hjulpet meg er bare å slappe av og hvile magemusklene og ikke stresse for mye. Lykke til, hvis du er engstelig er det sikkert fint å snakke med jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...