Regnbuemor til 2 Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg lurer på en ting, igjen... Nå er vi heeeeelt i startgropen i forhold til adopsjon av to åringen vår. Så nå er vi jo gravide igjen da. Jeg lurer på. Vil man kunne søke om adopsjon av begge to samtidig, om vi venter litt med første jenta? Da slipper vi jo unna med en legeatest, en vandelsattest en egenerklæring osv... Noen som vet?
❤lille stjerne❤ Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Det høres jo ut som en veldig god idè som burde gjøre det lettere både for dere og bufetat. Men hvis jeg skal gjette så vil jeg tro at det skal være så vanskelig at hver sak må behandles for seg selv med egne papirer, attester etc..... Men det er jo lov å håpe at de kan forstå at det går an å vurdere disse to samtidig. Det gjøres jo ved søskenadopsjon, så hvorfor ikke også når 2 stebarn skal adopteres.
Regnbuemor til 2 Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2006 Ja det tenkte jeg også. Lettere burde det være, men er redd de ser sakene isolerte. Jeg sender en mail til bffetat jeg. Har kommet i kontakt med ei som pr mail i alle fall virker ok:) Takk for svar Og ijen lykke til. Krysser fingrene i en uke til her!
Enannen Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Hei, Jeg har hørt om noen som fikk innvilget adopsjon av nummer to VELDIG fort nettopp fordi det var nr. to. Jeg tror godt det kan svare seg å sende inn begge søknader på en gang eller ihvertfall vise til søknadene på kryss. Jeg tror de vil se sjansen til å bare gjøre en utredning f. eks. Jeg foreslår at du tar kontakt til BUF-etat snarets mulig og spør - rett og slett og til kommunens barnevernkontor også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå