Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg bare lurer på en ting,dere som er sykemeldte,får dere full lønn? Jeg oppdaget nemlig på lønnslippen min i dag at det hadde ikke jeg fått! Trodde da at man fikk det? Og jeg har bare vært sykemeldt i 12 dager før lønnen ble kjørt så det er ikke det at trygdekontoret skulle utbetalt de heller tror jeg. Er 50% sykemeldt pga bekkenløsning,og er fryktelig kjedelig og ikke få fastlønna mi.
MM med spire Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 det er ikke en feil da.??.. Jeg er og 50 % sm pga bl.a bekkenløsning, og jeg har forstått det sånn at jeg skal ha full lønn....
snuppa6-fikk jente 19/3 Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 hei. i utgangspunktet skal du ha full lønn under sykemeld, men hvis du ikke har fast lønn, dvs provisjon eller lignende får du ikke det føre trygdekontoret kommer inn. hvis du ikke har hatt fast, dvs. lik lønn hver mnd legger arbeidsgiveren din sammen all lønn og deler den på like mange mnd så han får ett gjennonsnitt som du får utbetalt, men hvis du er sm så lenge at trygdekontoret skal beltale får du det samme du hadde de siste 4 uker føre du ble sm, for man skal ikke tape på å være sm.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Hvor lenge må man være sykemeldt før trygdekontoret begynner å betale i stedet for arb giver?
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 tror det er etter 16 dager at trygdekontoret betaler istedenfor arb. giver
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Neida... Ved svangerskap skal trygdekontoret betale fra dag 1. - det vil si dersom arbeidsgiveren din søker om det, og det burde de jo.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Men arb.giver betaler for de første 16 dager og, og får tilbakebetalt fra TK.
hjerte Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Det er ikke alltid arbeidsgiver betaler først, det kommer an på hvilken avtale arbeidsgiver har. Dersom man får lønn direkte fra trygdekontoret kan man "tape" penger når man skal ut i permisjon....
Tommage♀♂ Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Det der stemmer ikke helt... Vi prøvde å søke i fjor da jeg ble sykemeldt, men fikk avslag med en gang. Skulle visst være ganske gode årsaker for at TK skulle betale de første 2 ukene...
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 er 50 % sykemeldt selv. Min sjef betaler og får igjen fra trygdekontoret. Dvs jeg får full lønn
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 2. oktober 2006 takk for alle svar folkens:) jeg har fast lønn hver måned så da burde de jo hvertfall ha betalt full lønn ettersom jeg skjønner her. får nok ta en prat med arbeidsgiver i morgen og høre hvorfor og hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå