Gå til innhold

Å ha mange barn er ikke det samme som......

Gjest

Anbefalte innlegg

....å være arrogant! Er det flere som har opplevd å bli behandlet som arrogant når en svarer noen om erfaringer fra sv.sk. og fødsler m.m. bare fordi en har mange barn. Jeg opplever at hvis noen er uenig med mine erfaringer/synspunkter får jeg trøkt i trynet at jeg ikke vet best bare fordi jeg har 6 barn. Jeg er alltid veldig nøye med å vise respekt for alles synspunkter og erfaringer. Og jeg har aldri vært arrogant eller påberopt meg å vite bedre enn andre bare fordi jeg har mer enn 2,8 barn.

Jeg venter mitt 7.barn nå. Ingen kan ta fra meg den erfaringen det å ha 6 barn er. Men mine erfaringer er forskjellige fra alle andre sine. Det er mye jeg ikke vet noe om. F.eks. komplikasjoner i sv.sk. Hadde heller aldri hørt om stripping før jeg leste om det her. Mine erfaringer fra fødsler er og begrenset fordi for meg har det vært 1-2t m rier, plopp og så ferdig. Den største forskjellen jeg ser på meg og mange andre her inne er at jeg føler jeg har mye mer roen ift sv.sk. og fødsel. Og det er et direkte resultat av å ha så mange barn. +alder.

Synes det er veldig ubehagelig å svare på innlegg nå, for det føles som det skal ingenting til for at jeg skal oppfattes som arrogant hvis det kommer frem hvor mange barn jeg har. Alternativet er å være anonym hele tida og lyge ift antall unger så ingen skjønner det. -Men hva er vitsen med det?!

Når ble det slik at erfaring er en ulempe?

Fortsetter under...

Å jeg syns det er en kjensgjerning at erfaring gir....nettopp erfaring. Og det er jo klart at selv om du har mange barn, finnes det mennesker med andre erfaringer enn deg - og det er du jo oppmerksom på! Jeg syns det var en utrolig utvikling og utvidelse av erfaring og kunnskap og alt både å få barn en og barn to - nå venter jeg barn tre, så får vi se hva det fører med seg!!! Det var VELDIG FORS`KJELLIG med numemr en og to - helt ulike innstillinger for oss foreldre. Nummer en er et seremonielt barn, et svagnerskap der man lytter til alle sine følelser og dyrker svangerskapet intenst og leser og er så sårbar og følsom som det bare er rom for.....og det er jo ganske stort rom egentlig, siden livet har relativt få forpliktelser ennå (sammenliknet med det som kommer*) - og I denne perioden av livet er en kanskje også litt sårbar og ikke minst overrasket over alt det nye! Og AT det faktisk er så nytt og en er oppslukt litt uten å forstå hvor oppslukt en er....

Jeg opplever også at jeg har fått en glede av å dele erfaringer, om svangerskap og barn - og andre ting i livet..... jeg opplever også at jeg er iverig på å låne andre menneskers erfaringer og perspektiver!!! men ofte er overgangene i livet særlig sårbare og jeg uttrykker det nå slik at da jeg fikk mitt første barn var jeg grønn som en ert! VI visste ikkenoenting!!!!!! Sammenliknet med nå....

Og jeg var nok litt sårbar når folk hadde masse erfaring, fordi en som førstereis har et veldig intents og lite komplisert forhold til reisen sin, det vi si en takler en og en følelse, har masse følelser og ikknoe navn på de!!!

'prat i vei du, behold dine holdninger og ideer - jeg syns nesten alle rådene og veiledningen jeg fikk var nyttig. for nå rådet om brystpumpe ikke funket, kunne jeg hente fram andre råd fra eksten og prøve de isteden,,,, sånn hadde jeg liksom en liten verktøykasse!!!

:_) Grattis med nummer 7

Jeg venter barn nr 5 og har vært fast innventar her på Bim de siste mnd. Er nå i uke 31.

Jeg har aldri følt å ha blitt oppfattet som arrogant. jeg svarer ganske mye på forskjellige spørsmål. Har hatt fen forskjellige svangerskap og fire forskjellige fødsler. Men aldri opplevd noen somhelst komplikasjoner av alvorlig grad.

Jeg svarer kun på helt enkle ting, som jeg kan. Prøver aldri å synse eller gi råd. Forteller heller kort om egne opplevelser og prøver å være en støtte. HAr kun fått positiv feedback på det.

Det er første gang jeg har brukt tid på nettet i forbindelse med svangerskap, og jeg må innrømme at det er vannvittig mye om svangerskap jeg aldri har hørt om en gang! Skjønner også at mange blir veldig bekymret fordi massen av info, råd og meninger er så massiv...

Kan med hånden på hjertet si at jeg er glad for å være erfaren og litt gammal nå :-) Og at jeg også synes det er spennende å høre hvordan de yngre gjør tingene. Vi lærer av hverandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...