Gå til innhold

Er litt bekymret...

Anbefalte innlegg

For to år siden var jeg gravid, men spontanaborterte den gangen. 2 uker før jeg SA, våknet jeg midt på natten og hadde sinnsykt vondt, men det gikk over. Men to uker senere begynte æ å blø litt forsiktig. Dagen etter blødde jeg mye og hadde jeg det kjempe vondt og kramper og alt kom ut samme dag..

Nå er jeg gravid på nytt i uke 10, og så langt har alt gått bra. Men jeg er livredd for å miste babyen min på nytt. :(

Jeg har ikke hatt noen uvanlige smerter, bare sånne "menssmerter" tidligere i svangerskapet. I går fikk jeg litt blodig utflod og i dag er det kommet litt til. Jeg har litt "menssmerter" nå også, men disse smertene er ikke i nærheten av de smertene jeg hadde da jeg SA.

Jeg har lest det er normalt å blø litt i starten, at det kan komme litt festeblod..? Er dette tilfelle? Legen sa også for to uker siden at det er helt vanlig å blø litt i begynnelsen..

I går var jeg ikke bekymret, siden jeg hadde hørt at det er vanlig å ha blodig utflod, men jeg er kjemperedd for å miste babyen min og nå begynner jeg å bli ganske stressa selv om jeg ikke blør mye eller har smerter i samme grad som under SA min.

:( hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6529132-er-litt-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda, stakar dag. Det er ikke morsomt å gå og være redd. Kan du ikke bestille deg en legetime, så får du svar fra en profesjonell? Det er sikkert ikke noe alvorlig, men det er jo noe som heter å bekymre seg syk også. Legene er jo der for at vi ikke skal trenge å bekymre oss.

Skal vi se... har en bok om svangerskapet. Der står det: "I løpet av de første månedene kan kortvarige blødninger oppstå fra livmorslimhinnen, selv om man har en helt normal graviditet. Selvsagt kan blødning også bety ugler i mosen, så det kan være greit å få sjekket det. Etter omtrent 14. svangerskapsuke finnes det ikke lenger noen slimhinne som kan gi denne typen blødninger" Tatt fra en bok som heter På Vei av Gro Nylander en fødselslege fra Riksen - Anbefales!!! De har den på biblioteket.

Håper dette hjalp litt.

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6529132-er-litt-bekymret/#findComment-6529238
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...