Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Det var jeg som starta debatten , og er overrasket over hvor mange som har engasjert seg! Vil bare oppklare noe : Har på ingen måte forventninger til å få så mye \ dyre ting fra svigermor ! Savner vel egentlig bare at hun bryr seg litt.....ble kanskje litt klossete formulert i innlegget. Vi har strevd veldig i mange år med å bli gravide, og nå da det endelig klaffet hadde jeg vel kanskje håpet på litt mere engasjement fra hennes side..ja, ja ungene våre får vel det de trenger og vel så det!! Var ikke meningen å støte noen, vi er alle forskjellige
tutsi 77 Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg må bare si meg enig..ikke tingene jeg heller savner, mer omtanken fra andre. Jeg må bare si at jeg er litt overasket at så få bryr seg, og da spesielt mine svigerforeldre. Jeg hadde trodd det at vi skulle få barn var større for andre enn det det er..Må visst justere forventninger ett hakk:)
mrs1984 Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 mine svigerforeldre gleder seg utrolig mye. det er jeg kjempe glad for. at jeg ikke har fått noe av verken de eller mine foreldre har jeg da ikke tenkt over engang.. ikke det som er viktig i det hele tatt er det vel!!!!? skjønner at det ble litt feil formulert av deg.. men er utrolig overrasket over hva mange svarer at de får i innleggene sine...
Turbotrollmor Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg leste innlegget ditt tidligere i dag, og skjlnner godt hva du mener. Vi venter nr. 2 nå (svigermors 5. barnebarn), og har fått sværtlite oppmerksomhet rundt denne babyen. Svigermor har vært flink til å stille opp og passe veslejenta vår når vi har hatt behov for avlastning (jeg har slitt en del med bl.a bekkenløsning), men hun nevner svært sjelden lille som vi venter om ca 3 uker. Derimot er hun helt oppslukt av vesla vår (som ble barnebarn nr 4). Jeg verken trenger eller forventer den store materielle oppmerksomheten til babyen, men blir av og til litt lei meg for at hun virker så lite engasjert i den lille som skal komme. Forhåpentligvis blir de mer engasjert når de kommer til verden.. Lykke til i innspurten!
tutsi 77 Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg savner også at de spør mer sier at de gleder seg...Jeg har en svært syk mor i tillegg..hadde derfor også vært veldig koselig med litt ekstra omsorg..Jeg vet også at svigermor egentlig er litt skuffet at vi ikke får jente..litt sårt det også..Også må jeg minne meg på at jeg er overfølsom for tiden også..Ser sikkert litt anderledes på ting etter fødsel..
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Hei Tutsi. Så trist å høre at mammaen din er syk. Kan tenke meg at det er spesielt vanskelig nå som du går gravid. Vi er sikkert litt overfølsomme akkurat nå, kjenner at jeg blir veldig fort på grinern hvis det er noe trasig som skjer..skal ikke så mye til heller..... Gleder meg til ammetåka! :-`\ Så på et annet innlegg at vi skal ha barn noenlunde samtidig ( skal ha ks 24 okt! ) masse lykke til!!
tutsi 77 Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Ja, veldig trist at hun er syk..Takk for oppmuntring..Gleder meg også til tiden etter fødsel nå. Syns det begynner å bli litt slitsomt å være høygravid nå. Lykke, lykke til til deg også
Chiquita Bananas Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 heheehe....har ikke lest tråden, men her er det nesten omvendt. Svigermor har vært mer engasjert enn mora mi. Hun er såklart glad og gleder seg masse - og jeg har booka henne slik at hun er hos meg før og etter fødselen. Men det tok søren meg flere måneder før hun ble litt mer engasjert. Svigermor som bor rett borti her snakker om det hver gang jeg ser henne og nå har jeg fått en del ting fra henne. Og hun er kjempeglad for at jeg faktisk ønsker alt hun tilbyr. Mora mi kommer til å skjemme bort barnebarnet, men dette blir nr. 4 og hun bor i en annen by og er mye syk. Men jeg merket bare hvor lei meg jeg ble de få gangene jeg snakket med henne på tlf og hun kom enten med noe formanende eller noe som jeg ikke akkurat ønsket å høre. Virket som hun var mer fornøyd med svigerinna mi. Men hun gleder seg masse til å komme her og være hos meg - hele famlien synes det er litt mer spesielt siden nå blir det mer inn i familien siden jeg er en søster og datter.... Men jeg tror jeg tar ting litt mer feil og seriøst pga. hormonene. Men vi har da lov å bli skuffet og lei oss !! Det betyr mye når mødre og svigermødre gleder seg med oss !!! Forstår deg jeg )
Kristineee Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Her er det svigermor som stadig tar kontakt og husker alle legebesøk jeg går til. Hun ringer flere ganger i uken og lurer på hvordan det går med meg. Kjempekoselig. Min egen mor kom nettopp hjem fra 10 dagers tur. En tur ho dro på uten å gidde å ta med seg mobilen engang. Ringte ikke hjem en eneste gang. Jeg skal forløses med ks den 1310 og har jo mindre enn fjorten dager igjen. Ho ringte i går og sa at de nå skulle på hytta. Der skulle de være ca en uke. De bor en times tid unna oss, men tar seg sjelden tid å komme på besøk. Både mamma og hennes samboer har god helse og er pensjonister. Forventet at hun ville ta et besøk før vidunderet kom til verden, men det fristet vel ikke. Må visst også justere forventningene noen hakk nedover.
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg er glad dersom "svigermor" og "svigerfar" vil ha kontakt med barnebarnet sitt jeg.... Jeg og barnefar har aldri vært sammen, og forventer jo heller ikke å få noe fra dem...Ønsker bare at de skal ha et forhold til sitt førstefødte barnebarn :-) Men jeg har utrolig gode venninner og en fantastisk familie ellers, slik at mange av de materielle tingene jeg trengte har jeg fått derfra. Men noen ganger kan det sikkert være både for lite og for mye fra svigers ;-) Lykke till alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå