zandy med (sjenert)spire Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Den hersens tanta kom den 3dg over IKM. Men på en måte er det faktisk helt greit når den faktisk kommer,når en har testet negativt for da kan jeg jo planlegge babylaging neste mnd. Var hos gynekolog idag og han satte meg på pergotime selv om vi ikke har prøvd så lenge. Han sa at med så ustabil syklus som jeg har så er det nesten umulig å treffe eggløsning. han anbefalte eggløsningstester og kun ha sex en gang den dagen en får positiv test. Han sa videre at de som har sex annenhver dag eller oftere tapper mannen for svømmere og når eggløsningen kommer er det knapt noen svømmedyktige igjen. Så neste mnd er det en gang som gjelder. Er det noen andre som tar pergo her?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Har mannen din svært nedsatt sædprøve da? For nå er det faktisk gjort en studie i danmark hvor menn leverte sædprøve hver dag, og selv om antall sædceller sank litt, sank det aldri under det som er normalen. Så en normal mann kan kjøre på... er en gammel myte det med å spare på kruttet. Dessuten blir svømmerne dårlige hvis man ikke har hatt utløsning på en 4-5 dager. Det anbefales å ha sex regelmessig, 2-3 ganger i uken gjennom hele syklusen. Anbefaler deg å ta el tester, for er viktig å treffe, men når den blir positiv er det jo bare å kjøre på vel? Og hvis du bare skulle ha sex den dagen den blir positiv så skader det vel ikke å ha sex dagen etter? Enkelte gynekologer sier så mye rart... Bra du fikk pergo da, mange som har klart det på pergo. Krysser alt for at det blir din tur nå!!!!!!!
zandy med (sjenert)spire Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2006 Legen jeg var hos er spesialist på infertilitet. Har aldri testet svømmerne til mannen men vi har to barn fra før og de satt på første forsøk. Ser at flere her inne har blitt gravide i mnd de bare har hatt sex en gang så det kan jo være det funker for noen. Vet du om det er noen bivirkninger med pergo og hvilken dose er det vanlig og starte på. Jeg skal ta 2tbl i 5dg fra 4 blødningsdag, er det vanlig ? Ha en fin ettermiddag:-}
kirsty*2barnsmamma Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 stemmer at mange her inne har blitt gravide med lite sex, men er mange som har blitt gravide med masse sex, ja til og med hver dag! Så ikke bekymre deg du, ha sex når du har lyst og når el testen blir positiv :-) Min mann har unormal sædprøve men min spesialist sier ikke at vi skal spare på kruttet. Vet ikke om doser, for folk får litt forskjellig, men en delfår bivirkninger som minner om sterk pms/graviditet... og folk starter på litt forskjellige dager også. Så bare følg det han spesiaisten sa :-) Lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå