Gå til innhold

Hjelp! Nr.4 på vei!

beamor

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det skikkelig krise hjemme hos oss.

Vi har 3 barn sammen fra før, på 13, 10 og 5 år. Og var helt bestemt på at vi setter streken der. Vi føler på en måte at vi er en "ferdig " familie nå.

Helt til jeg var hos en kvinnelege for et par dager siden. Har gått med småblødninger og stadige menssmerter, så vi var redde for at noe var galt.

Legen brukte innvendig ultralyd for å "sjekke forholdene", og etter en liten stund ble hun rar i ansiktet. Jeg ble vettskremt, jeg! Men hun spurte om vi ville se, og snudde skjermen slik at vi også fikk se. Der lå en helt ferdig baby å sprellet i mot oss!!!!

Du snakker om sjokk!! Det viser seg at jeg er i allefall 13 uker på vei, så en evt abort vil bli ganske omfattende greier. Må innrømme at hvis jeg bare var noen få uker på vei, hadde jeg nok tatt abort. Fælt å innrømme det, men.... Nå aner vi ikke hva vi skal gjøre.

Har lyst til å høre fra andre som kanskje har vært i samme situasjon? Hva valgte dere?

Jeg er redd for at dette vil ødelegge for familien, at det blir stor overgang fra 3 til 4 barn. Er også redd for om jeg greier et svangerskap til....Alle mine barn har vært store, og det har slitt på meg selvfølgelig. Spesielt mot slutten av svangerskapene. Hva om noe skjer med meg? Hva om noe går galt? Hva med økonomi, og ungene. Hva vil de si!?

Huff...jeg har så mange rare tanker nå. Håper noen av dere kan hjelpe meg å klarne hodet litt :-)

Fortsetter under...

Svarene ligger nok i dine egne formuleringer:

Nr 4 på vei!

En ferdig baby og sprellet imot oss!

Det har skjedd, det er ingen vei tilbake dere kan leve fredelig og avklart med! Sjokk tvil og gråt er naturlig. Krise er naturlig, og det blir nok litt av hvert og håndtere....

Men allermest, se på ressursene dere har og forsøk å se løsninger og veien ut av det....for jeg forstår at dere vurderer abort og at det kunne vært alternativ om det hadde vært oppdaget tidligere, men det ER jo forsent og det nye livet har allerede presentert seg for dere. Ødeleggelsen som du frykter er like relevant om du avslutter svangerskapet som om du ikke gjør det. Her kommer du ikke uteom rett ogslett...og å få det ugjort er ikke mulig!!!

Du skal se det er den nye mozart, det frie barnet, det overraskende barnet, det barnet som ivaretar...Det blir nok hektisk, og det blir nok ikke så ille..dere vil behæeske det. Om dere tar dere tid til hverandre nå!! Gjøre noen prioriteringer der tid er viktig.

Lykke til

Først av alt hjertelig tillykke til med spiren!

Dette kommer nok til å gå bra skal du se!

Har ikke vært i din situasjon, da alle her er planlagte, men vi syntes ikke at det var så stor forskjell på 3 - 4 barn!

Og det blir nok stor stas på storesøskena som får en lillesøster eller lillebror å dulle med! :-)

Lykke til!

Hei !

synes heller ikke det er så veldig stor forskjell på 3 og 4 barn. Hadde tre barn på 13,9 og 4 da fjerdemann meldte sin annkomst...litt lite planlagt..

Men kunne aldri ha tatt abort...tenk om vi hadde angret.. Og jeg hadde jo aldri hørt om noen som angret på et barn de valgte å få..

I dag er vi en lykkelig familie med 4 barn...lillesøster er familiens lille perle og blir forgudet av sin storesøsken...et skikkelig bonusbarn:-)

Og de største barna er jo så store at de faktisk kan være til hjelp.

Lykke til..til deg og dine..det kommer helt sikkert til å gå bra !

Annonse

Tusen takk alle sammen!

Jeg sitter her med tårer i øynene, og er så glad for alle oppmuntrende ord. Det er så godt å få høre hvordan dere andre opplever det å få mange barn. De fleste av våre venner synes et barn er nok. To er liksom helt på grensen!

Så jeg føler meg litt ensom oppi alt.

Jeg håper det blir slik du beskriver din situasjon, mortilmange. Det høres så flott ut!

Jeg må vel bare slutte å tenke så mye, og heller bare å hive meg på karusellen igjen :)

Og midt oppe i alt er jeg jo glad for at jeg har sluppet unna alle plager så langt! Ikke verst, vel :-)

Igjen, tusen takk for oppmuntringene!!

Det gjorde så godt!

Jeg hadde også skikkelig krisefølelse da jeg oppdaget at jeg var på vei med nr tre. Men etter noen innlegg her og flotte tilbakemeldinger fra omsorgesfulle damer pluss at jeg fikk litt tid på meg, så begynte jeg å skjønne det som hadde skjedd og da kjente jeg at jeg gledet meg over dette litt hemmelige og uplanlagte lille vesnet som vokste i meg.

Håper du holder deg i grei form og hvis du jobber så sørg for å ta hensyn til deg selv hvis kroppen sier i fra. Du begynner nok snart å glede deg du også....

neste uke skal jeg på ultralyd nr to og denne gangen blir det skikkelig stas... :)

Dette kommer til å bli helt konge- tenk så gøy for de store barna! En skikkelig attpåklatt!

Jeg støtter en av de andre her inne- kjøp deg et skikkelig bra bæresjal og ta med babyen overalt fra første stund. Du vet ihvertfall at det bare er ett barn!

Mamma til 3, snart 5;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...