Gå til innhold

Phu... Da var dåpen unnagjort!


-carina-

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg som et slakt i sofaen! Enda svigermor var her og laget i stand all maten, gjestene oppførte seg eksemplarisk, og det samme gjorde hovedpersonen... ;o)

Hadde en veldig koselig dag, men jammen er det også godt at det er over. I kveld har vi invitert til restelag for vennene våre, må prøve å få spist opp maten som er igjen, synd å kaste det...

 

Er det mange som er ferdig med å arrangere dåp/navnefest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gartulerer med vel overstått da:-)

Vi har ikke dåp før 12.nov vi, var ikke plass i kirken før det... Så fortsatt god tid egentlig! Har bare ikke funnet lokale til sammenkomsten etterpå! Men det ordner seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått! :=)

 

Vi har såvidt begynt å tenke på det.... Vi kunne egentlig tenkt oss navnefest i regi av Human-Etisk Forbund, men datoene de har satt opp passer dårlig for oss. Dermed blir det vel dåp på oss også. Håper å få lagt den til romjulen ettersom de av gjestene som bor langt unna allikevel er på julebesøk da. Jeg må vel egentlig begynne å planlegge litt selv om vi kun kommer til å invitere den nærmeste familien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Er det ikke deilig å ha dåpen overstått ja? Vi hadde dåp den 3.sept, og husker bare den deilige følelsen jeg hadde etterpå med at alt hadde gått bra og dåpen var overstått.

Fødselen er ikke over før dåpen er over er det mange som sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vi skal ha den 22 okt. Da passet det for alle, eller så kunne jeg tenkt å hatt den 24 sept.. Men men.. Sånn er det når besteforeldrene til snuppa farter fælt både privat og i jobbsammenheng.

Vi skal ha 30 gjester.. GULP.. Stor familie ja. Det meste er ordnet av mine nære og kjære, så jeg har vel gjort mitt ved å be folk.. Hehe...

Meeen.. Selve dåpsdagen gjenstår da, så det kan bli rimelig hektisk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 25 gjester til vår dåp, kun den aller nærmeste familien. Jeg var ganske rolig i forkant, handlet bare inn lys og servietter. Var så heldige at svigermor kom på lørdag, så hun og mannen min handlet mat (som hun hadde planlagt), mens jeg passet barn.... :o) Hele kvelden stod hun på kjøkkenet, og hun avsluttet med å vaske over gulvet før hun gikk og la seg. Og så spratt hun opp tidlig på morgenen og gjorde siste forberedelser. Må si jeg var heldig der, ja.

Men tross svigermor var jeg nå temmelig sliten på søndag kveld. Vi arrangerte hjemme hos oss selv, så det var (og er litt fortsatt) mye som skulle ryddes opp i på etterkant.

Jeg hadde bestemt meg for å roe ned denne gangen her (kan være litt stresset når jeg skal arrangere, liker jo å ha alt i orden... ;o). Det var jo bare den nærmeste familien, så om ikke alt gikk på skinner var det jo helt i orden. Hadde ca 20 hjelpende hender på kjøkkenet, så det var vel egentlig "litt for mange kokker".... :o)

Tok heldigvis bilder til takkekortene på forhånd, umulig å få tatt noen flotte bilder på selveste dagen. Så nå gjenstår det bare å få bestilt og sendt ut kortene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi hadde dåp den 24 sept og det var en nydelig dag hjemme i Romsdalen :) Familien min ordnet det meste siden vi bor i Trondheim. Men det var slitsomt ja, var veldig nervøs for hvordan det skulle gå i kirka, men lillegutt sov seg gjennom hele dåpen. Våknet kl 16.30 når gjestene skulle begynne å dra hjem :) Så det ble ikke så mange bilder av hovedpersonen nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi var 20 til middag og 38 til kaffe. De som driver stedet der vi var tok seg av alt, bortsett fra kakene, de hadde vi med selv. Var en kjempefin dag, ikke noe stress, men man blir sliten av sånne dager uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel overstått dåp!! vi skal ha dåp 26.desember..enda ei stund te.passset best å ha d da siden familien er på besøk i jula. vi har ingen slekt her i bergen, så d blir nok bare nærmeste familie i dåpen, egentlig litt deilig siden vi skal være hjemme hos oss.. er d noen som vet om cateringfirmaene leverer i romjula? tenkte å ha koldtbord + en varmrett..oxo kaker + kaffe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig da. Det er alltid koselig med dåp, men kjempe godt å være ferdig med det og. Vi hadde 8okt, hadde leid lokale og fikk hjelp av foreldrene mine til koldtbord og rydding og alt, men var kjempe sliten om kvelden likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer med overstått dåp:-)

 

Vi skal ha dåp den 19 nov, har leid lokale og blir vel ca 25 gjester.

Gleder meg til det er overstått, håper ikke Oda blir stresset av alt styret.

 

Hvordan gikk det med de små i dåpen da? Er det noen som vil dele flere erfaringer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha 19.november, det var ikke så mange datoer som var dåp i den kirken vi skal ha det i.

Har bare kjøpt inn servietter og lys ennå, og regner faktisk med å bestille noe mat fra catering. Mannen min må reise til USA med jobben uka før dåpen og får ikke tid til å hjelpe meg noe...men mamma skal hjelpe til, så forhåpentligvis går det fint.

Skal bare være nærmeste familie (11 voksne, fem barn og et dåpsbarn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...