Tess/ januargutt Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Hei Nå nærmer det seg bare 12 uker igjen. Er det nå vi skal begynne med bringebærkapsler og jordnøttolje ?
Denise:-) Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 hvorfor det? nå er det noe jeg har gått glipp av igjen..
Tess/ januargutt Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2006 Eh....hehe ja jeg er litt usiker selv da, men jordnøttolje skal man vist smøre inn underlivet med de siste tre månedene for å unngå å sprekke. Dette med de bringebærkapslene er jeg litt mer usikker på....noen som kan hjelpe oss ?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Bringebær kapsler kan gjøre så barnet kommer tidligere enn termin.. Er nok litt tidlig å begynne med dem alt nå.. burde nok vente til uke 38 hvis det ikke har skjedd noe.. =)
*Baby#3* Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 http://www.doktoronline.no/section/illness/?action=showNews&url_topic=117&DocumentId=31125820 Her er en link til litt info. Fant ikke så mye annet. Har bare hørt positivt om det jeg, så har tenkt å prøve det sånn ca når jeg er 35 uker eller noe. Jordnøttolje husker jeg ikke helt når det er lurt å begynne med.
nutri Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Skal visst begynne med denne jordnøttoljen minst 1 mnd før termin. Har også hørt at kobbersalve skal gjøre samme nytten. (fås kjøpt i de fleste apotek)
venter nr 2 i april Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg drakk bringebærbladte men sønnen min. Står på pakken at skal drikkes fra ca uke 35. Man modner mormunnen,morkaka eller noe sånt. Begynte i slutten av uke 33, tenkte at 8 dager fra eller til umulig kunne spille noen rolle. Fødte i uke 34.... Kjenner flere jordmødre, de hadde visst aldri hørt om dette. Og mente det ikke var årsaken til for tidlig fødsel. Selv er jeg ikke helt sikker..
Beatej80 Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har også hørt at en skal avvente bringebærkapsler til cirka 2 uker før terminen. Start i alle fall ikke med det 12 uker før, det hadde ikke jeg tatt sjansen på i alle fall!!
ina:) Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Forrige svangerskap smørte jeg meg med kobbersalve, revna ingenting. vet jo ikke om det var salva som gjorde susen, men det skader jo ikke å forsøke. hvor kjøper man bringbærblad te hen da, på helsekosten?? Den er ganske god den mener jeg å ha hørt hehe:))))
Tommage♀♂ Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 BringebærBLADkapsler hjelper med å modne livmoren, og er bra å bruke også etter fødsel for å få den til å trekke seg raskere sammen. Jeg begynte å ta de rundt uke 35, og fødte 3 uker før termin. Kan selvsagt være tilfeldig det da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå