Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Er dette farlig - jeg har i dag hatt brunlig utflod, og i morges kom det en liten brun klump sammen med utfloden også... (sorry detaljene) ER i uke 20, og har ikke vondt i magen... Er det ikke vanlig at det kan være litt sann av og til? Jeg hadde det aldrig i forrige svangerskap, og ble derfor litt usikker nå....
Denise:-) Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 ring jordmor eller lege, så kan de svare deg på om det er normalt. Vet det er en del som har småblødninger i svangerskapet uten at det betyr noe, men kan være lurt å få sjekket det. Det ville i alle fall jeg gjort!
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Ville nok også tatt en telefon til jordmor ja. Kan ellers nevne at selv har jeg hatt blødninger pga blodansamling i livmoren i dette svangerskapet. Da er det vanlig å blø brunt, gjerne med klumper, hvis blodansamlingen løser seg opp og støtes ut av kroppen. Brunt blod er i dette tilfelle et godt tegn!!! Men det finnes sikkert flere årsaker. Kan være greit å få sjekket det opp.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Brunlig utflod trenger ikke å være indikasjon på at noe er galt. Som oftest er grunnen til brunlig utflod at sjeden er mer blodfylt under svangerskapet, og kan derfor lettere "blø". Dette for eksempel ved samleie.. En annen årsak til slik utflod kan være grunnet hormoner - en hormonell blødning. "Klumpen" som du forklarer kan være ansamling av blod- blod koagulerer nemlig når det ikke beveger seg. Håper det går bra, og kontakt lege eller jordmor dersom det vedvarer og du er usikker på hva årsaken kan være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå