Gå til innhold

Hvor lenge jobbe fullt før fødsel for å få mest svangerskapspenger? Siste 6 mnd.?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg jobber 80% nå, men ønsker å jobbe 100% i noen mnd. før jeg får barn nr. 2 slik at jeg får mest mulig svangerskapspenger.

Hvor lenge må jeg da jobbe 100%? De 6 siste mnd.?

- Og videre, hvis jeg er sykemeldt de siste mnd. før fødsel, vil dette ha noe innvirkning på beregningsgrunnlaget? Jeg vil jo få full lønn..

Fortsetter under...

i og med at fødselspengene regnes ut fra de 6 beste av de 10 siste mnd før permisjonen starter,så vil jeg tro at det beste vil vært å arbeide så mye som du klarer i 6 mnd.har ingenting å si for utbetalingen om du arbeider de første eller siste mnd av svangerskapet.

ikke alle plasser regnes fødselpenger ut fra dei 6 beste av siste 10 mnd, dette vurderes hos kvar enkelt søkar... har jeg bor tar dei i utgangspunkt siste mnd før permisjonen starter, men som sagt vurderes kvar enkelt... Blir en sykmeldt medan ein jobber 100% er det den lønna dei går ut i fra...

Det er det som er din "faste" inntekt som blir brukt som grunnlag. Vanligivs tar de utgangspunkt i de siste fire ukene før permisjonen tar til, men hvis inntekten varierer med mer enn 25% så kan de se på flere måneder.

6 beste av de 10 siste gjelder bare arbeidsledige.

Jeg tjener bra når jeg er i jobb, men dette er ikke min grunnlønn. Som sykepenger og fødselspenger, vil jeg kun få dette utregnet ut i fra min grunnlønn som er mye lavere enn hva jeg pleier å tjene.

Jobbet halv denne måneden, og fikk 7000mindre NETTO.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...