Gå til innhold

Skravletråd for uke 42 jentene!

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser det er mange som allerede har skrevet seg på lista over IKM uke 42. Dette er vel den magiske EGGLØSNINGSUKA :) Mange som har begynt å el-teste? Eller driver dere ikke med sånt? Bare ruller rundt i sengehalmen og håper at spiren fester seg likevel?? Hehe...

Som kanskje mange av dere har fått med seg så reiser jeg jo bort på torsdag og blir borte til søndag. Midt i beste fruktbarhetsperiode :) Så glup er jeg liksom...

Fant en sånn der eggløsningskalkulator på nettet og den beregnet fruktbarhetstiden fra 3-4.okt til 8-9 (kommer an på om jeg har 31 eller 32 dagers syklus denne gangen).

Så da er det vel bare å fyre løs og knipe sammen bena etterpå for å holde rumpetrollene inne så lenge som mulig :) Og satse på full klaff :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6526684-skravletr%C3%A5d-for-uke-42-jentene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!!

jeg hadde tenkt til å el-teste denne mnd,men vi har litt lite pemger

for tiden,så fant ut at det var litt unødvendig.

planene er annenhver dag fra dag 9 til 23.også blir det sikkert

litt mer rundt dag 14.

du må ikke reise bort midt i el uka......!!

blir ikke baby av det...hihi.

Vet at det skal mye til for at det blir baby da... Men mirakler har vel skjedd før?? Haha...

Tenkte ikke så langt da jeg bestilte billetten. Var bare at jeg hadde langfri denne helga og da passet det bra å dra på venninne-besøk..

Men hvis man er fruktbar litt før og litt etter EL, så er det vel ørsmå sjanser for at det kan klaffe likevel (selv om jeg ikke tror det, men lov å håpe :) )

Kanskje de små rumpetrollene er ekstra livlige disse dagene?? Hvem vet?? Hvis ikke blir det alle gode kjerringråd neste mnd...

Har tenkt å ha masse denne gangen... hver dag. Begynte fredag (må ha litt "pleasure" også, ikke bare "business"), lørdag, søndag... i kveld er det vel litt usikkert siden jeg kommer hjem så seint. Men skal nok få til tirsdag og onsdag. Da burde det vel være samlet opp litt til jeg skal dra :) Hehe...

Hei!

Har mest sannsynlig EL fredag den 6 oktober!

Var inne på Babyverden.no og sjekket på EL kalkulatoren!

Der sto det at den fruktbare tiden var fra den 3 oktober til den 8 oktober!

Med EL den 6 oktober så det stemmer perfekt etter mine siste sykluser!

Skal bruke EL tester for sikkerhets skyld, pga at vi prøver å lage jente denne gangen! :-)

Derfor prøver vi med masse sex FØR EL denne gangen, og stopper når EL tesesten viser positiv!

Kjenner også veldig godt når EL nærmer seg , har veldig vondt i eggstokkene da!

Har mer smerter ved EL enn når jeg har mensen!

Annonse

måtte inn på babyverden og sjekke jeg også...

har el ca 7. og er 1 uke og 2 dager på vei...hehe.

Det var da veldig Turbotrollet....hehe.får kjørt dere da;-)

burde hvertfall være nok til å samle opp for hele helgen.

Hei dollypopp!

Jeg har også eggløsning den 7.!

Tenkte jeg skulle teste denne mnd, begynte i dag.

Følger dere også med på elslim? Jeg blir ikke helt klok på dette elslimet mitt... :-/

Vises det tydelig hos dere...?

så gøy da Lilletrollet:-)

jeg har ikke noe slim,ingen smerter eller noe,

så aner ikke når jeg ha el.må bare stoler på

beregningene.

skulle brukt tester denne mnd jeg også,men får gjøre

det neste mnd hvis det ikke klaffer.

har du prøvd lenge?

4 pp - og det er vel ikke så lenge...?

Du da...?

Det er morro å teste - men en dyr fornøyelse!

Har testet i alle fire pp'ene, så jeg tror dette blir siste gangen jeg tester. Jeg har hatt EL på dag 14 alle tre gangene og om jeg har det denne gangen også, så tror jeg ikke den forandrer seg så mye til de neste syklusene om det ikke skulle skje noe denne gangen her!!!!

Håper vi får det til denne gangen begge to!!!! ;o)

Det er bevisst at sædcellene som gir jente ( X ) lever litt lengre enn sædcellene som gir gutt ( y )!

Så har man sex tett oppunder EL er det størst sjanse for at det blir EL er det størst sjans for at det er de seigliva jentesædscellene som vinner kampen om å befrukte egget!

Dette har iallefall stemt på mine barn!

Når det skal sies er det mange som har hatt sex på EL dagen og fått jente , og mange har fått gutt med sex før EL!

Annonse

Ble litt surr i skrivinga her!

Det skulle stå at sex på EL dagen gir som oftest gutt for de svømmer raskest fram til egget, og sex 2 - 3dager FØR EL gir som oftest jente for da er det flest jentesædceller igjen!

hei hei

jeg er så ivrig at jeg nå begynte å teste EL på dag 11, (lørdag) og skal teste hver dag frem til EL. håååper jeg får EL da.. er i pp2 og er ikke helt sikker på om TR er regelmessig enda, så får se. hadde 29 dager syklus forige pp, så hvis det er samme nå, skal jeg ha EL førstkommende torsdag. så blir spennende å teste.

er det noen som vet om det fortsatt er salg på EL (og graviditetstester) på Vita? Var salg for et par uker siden nemlig, og nå trenger jeg fler el-tester.

lykke til til dere alle sammen!!! håper ikke 'babyboomen' er tatt for denne gang....var veeeldig mange gravide nå. vi satser på at neste boom kommer i uke 42:-)

jeg er i 17pp....

har testet 4 ganger eller no,men kun fått pos

èn gang,så gidder ikke bruke penger på det mer.

men det som er dumt er at jeg har syklus på 24-32 dager,

så vet aldri helt når jeghar el.

men pleier å satse på at det er rundt dag 14.

når du har fått el på samme dagen hver gang vet du jo

når den kommer,så da trenger du ikke teste lenger.

så lenge du har stabile sykluser da!

Hei jenter! Slenger meg med her selv om det vel er tvilsomt at det skjer noe for oss nå siden vi akkurat har begynt da, men. Er på dag 14 i dag så det burde jo være en fruktbar periode jeg er i nå..:0) Kjenner litt sånne rare ting nederst magen, men vet ikke hva det er. Kan ikke si jeg kjente noe særlig til el før jeg startet på pillene heller. Men det er jo mange år siden, da. Vi har hatt mye mer sex i de siste dagene enn vi har pleid så det er jo både gøy og koselig. Og livet er litt ekstra spennende siden det kanskje kan bli en baby ut av det. :0)

hei og velkommen

jeg er reeelativt ny her selv, er i andre pp, men føler meg som en gammel traver alt. he he.

jeg er på dag 14 idag jeg da, og har testet EL siden lørdag, men ingen treff enda. dersom syklusen er stabil alt, venter jeg EL i overimorgen (dag 16), men vi får se. blir jo dyrt å holde på å teste sånn hver måned ja, så håper jeg finner den nå og kjenner det i magen, slik at jeg slipper å teste neste syklus. (regner med at det blir flere pp'er....).

Var forresten ikke lenger salg på VITA på el-og grav-tester.. men men.

det er helt klart, AnLin at livert er litt ekstra spennende om dagen:-)! Jeg håper vi slipper å bruke lang tid på å bli gravide. Jeg blir juuublende glad hvis jeg blir gravid denne pp'en, og jeg skal prøve å bli kjeeempeglad hvis jeg blir gravid innen året... men pussig hvor skuffet man blir allerede første gang man tester og får negativt resultat... man håååper jo så klart sååå veldig..:-)

Ah... jeg kjeder meg! Er hjemme alene og sitter bare og venter at de skal ringe fra Norsk Tipping om at jeg har vunnet i Extra :) Men skjer det????? Neppe! Så siden det ikke skjer, vinner jeg kanskje et annet "lotteri" denne mnd?? Lov å håpe... Gjort bra innsats, selv om resultatet nok uteblir likevel. Derfor blir det Trondheim og PARTY på meg i helga :) Koble av litt fra babylaging i helga...

Takk for det 9nah. :) Tenkte å teste etter el. neste pp siden det ikke er så lett å vite når det er denne gangen. Du tror det blir flere perioder du og, ja. Håper det sitter for dere raskt, da! :) Er jo noe med det når man hååper. Tror nok jeg også blir litt skuffet når tanta kommer... Man investerer jo mye tid og tanker i dette selv om man kanskje ikke burde...:0) Vi hadde jo ikke tenkt til å starte prøvingen før til jul egentlig,så jeg satser på at vi blir gravide før året er omme iallefall..0) Er jo bare å kjøre på uansett... hehe.

Hei igjen alle 42'ere:-)

Ja, nå begynner det å nærme seg mer spennende tider igjen for oss, eller hur? hvem av dere har hatt EL enda da? Jeg tester fortsatt (har testet siden dag 11, og idag er det dag 15), men fortsatt ingen EL. har en følelse av at det kanskje blir lørdag først, for hadde litt vond mage på dag 18 forige pp. men alt er litt uvisst så tett etter pilleslutt kanskje. bare håper jeg FINNER EL i det hele tatt!

jeg synes dette med festing er vanskelig.. er så mye 30 årslag, middager og innvielsesfester for tiden, og nå har jeg lyst til å kutte ned på alkoinntaket -ikke bare etter EL- men hele syklusen. (iom at jeg har lest at mer enn 5 alkoenheter i uken nedsetter fruktbarheten med inntil 40%..) men jeg har ikke fortalt noen at vi prøver å få barn, så kan tenke meg det blir noen teite løgner og litt snakk om at jeg er 'kjedelig' fremover...;-) Jeg er av dem som alltid har proklamert at det ikke gjør noe å drikke når man går på antibiotika, så kan ikke akkurat ta den vrien heller. he he.

Heisann!! Her testes det for harde livet ja!! Vet ikke helt syklusen min enda, så jeg har testet siden dag 10!! Syklus var 25 dager forrige gang, men er bare inne i 2 pp, så kan jo godt være over 30 dager denne gang..hvem vet!! Men idag er jeg på dag 14, og det er fortsatt intet utslag på testene mine...Ser at du 9nah er på dag 15, så trøster meg med at det fortsatt er håp...:> Hvilke tester er det dere bruker? Jeg bruker one-step, er disse til å stole på??

Hei Lillemy-77

Jeg er også inne i 2 pp bare. Moro! Ganske jevngamle er vi og, hvis 77 er fødeåret ditt? Jeg fyller 30 i år...

jeg er ikke kjent med merket du bruker på tester. husker ikke engang hva merket jeg bruker er... kjøpt på Vita. turkis pakke hvor det står Eggløsningstest (og Graviditetstest) med SVÆRE bogstaver ihvertfall.

Håper vi begge to har stabile sykluser alt.. jeg hadde ca 28 dagerssyklus før jeg begynte på p-pillen, men det er noen år siden gitt.

det jeg synes er kjipt med disse el-testene er dette med svak strek/sterk strek... står på de jeg bruker at man ikke har el før strek 2 er like sterk eller sterkere enn strek 1... er det sånn med dine og?

enda ikke antydning til strek på min nemlig... og står at de blir sterkere og strekere frem mot EL. håper i såfall da at det begynner å synes snart, hvis ikke er syklusen min mye lenger enn antatt..

Hei 9nah=) Ja jeg er født i 77, blir ikke 30 før neste år jeg da. Har du planlagt storfeiring for i morgen da?? Jeg har bestilt testene på billigetester.no, det skal være 2 streker ja, hvor test-streken skal være like sterk/sterkere enn kontrollstreken..(eller noe sånt..) NEI, jeg heller har ikke antydning til strek nr 2...arrggghh!!! Så skjønner ikke helt dette jeg...men vi får bare være tålmodige å vente... Har du noen barn fra før da? Det har ikke jeg, er første gangen dette. Vi får satse på at vi følger hverandre fremover da, hadde vært koselig=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...