Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal inn til prøverør i Haugesund i november, pga mannens dålige svømmere. Jeg er nesten helt i orden, lett grad pco. Men skal ikke ta lap el noen andre underøkelser av livmora el noe. Burde jeg det? Hvorfor gjør ikke Haugesund det når andre klinikker gjør det som en rutine. Blir så forvirra når alle gjør forskjellige ting. Vil joikke kaste bort forsøk hvis det er noe jeg kan gjøre for å optimalisere forholdene.

håper noen av dere hauges damer vet el andre:)

hilsen fra frustrert

Fortsetter under...

Hei babysyk!

Tror nok det er veldig forskjellig hva som gjøres.Jeg selv har vært gjennom det skal.Men det er fordi min mann har veldig bra svømmere.

Så lenge din mann har dårlige,tror jeg man blir søkt rett på IVF.

Ønsker deg iallefall lykke til.

Jeg har heller ikke tatt det. Var veldig skeptisk til å gjøre det og fortalte det til legen som sa det var opp til meg og som mente at det ikke var nødvendig. Det er jo på den måten de finner ut om man har endometeriose, men samtidig fikk jeg beskjed om at de fleste som har endo ender opp med prøverør uansett. Da tenkte jeg at hva er da egentlig vitsen.....Jeg fikk også beskjed om at sjansene for å lykkes med prøverør ikke var noe større eller mindre om endoen ble fjernet. Siden de sa dette på sykehuset droppet jeg det, men har hørt om andre som har fått beskjed om at det har betydning, men på et annet sykehus. Er i gang med 2. forsøk nå, etter et vanlig og et fryseforsøk og vet ikke helt hva jeg vil gjøre dersom det ikke går denne gangen. Kanskje blir det til at jeg sjekker det, lurer jo veldig på hva som egentlig er riktig i denne sammenheng, virker som om legene har ulike oppfatninger. Satser på at det går denne gangen og at jeg slipper alt dette styret en gang til og en evt. lap. Håper så veldig at det skal gå bra denne gangen.

Annonse

Jeg fikk også beskjed at det ikke var nødvendig med prøverør. Da jeg spurte hvorfor (de kan jo ikke se noe om eggledere ved innvendig UL) fikk jeg som svar at fremgangsmåten ville være lik uansett (dvs prøverør) så jeg kunne bare hoppe over lap og begynne med IVF. Vet ikke om jeg er enig, men jeg ser jo poenget også.

Det kan være lurt med lap

Jeg ble anbefalt å ta lap før prøverør på Riksen. De fant endometriose som ble fjernet, samtidig har/hadde jeg nesten tette eggledere. Rett etterpå lyktes vi med første IVF. Nå har vi to skjønne barn, vi lyktes også på første søskenforsøk. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...