Gå til innhold

Flere med store bebiser? :-D Komt fra UL idag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag var vi på UL, er 34+4

(lit sent ute, men timen er blitt avlyst 2 ganger)

Det var ikke akkuratt helt det samme må jeg innrømme, babyen var jo så stor nå... Men vi ble forklart ansiktet der, rompa der, og fikk se 4 nydelige fingre (sikker på at det er en 5. finger også, men den var "gjemt") - det var det som var gøyt nå! Vi såg henne åpne øyet :-D Fantastisk!

Og ja, det ER en jente!

Vi fikk tydelig beskrevet og vist to søte små rompeballer og kjønnsleppene innimellom der *fnis* :-)

Hun tok alle mål, hjertet (154 slag) BRA!, hun målte blodstrømmen fra meg til henne, som var bra... Men så kommer det :-S Hun er 3% over gjennomsnittet (?) Herlighet, det er jo ikke mye... men man blir jo litt "HJELP" da :-)

Masse klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på u.lyd i uke 29, da var hun 17% over gjennomsnittet. Var på u.lyd i uke 35, da var hun 5% under gjennomsnittet dvs ca 3.3 kg ved termin. Har ei venninne som er gynekolog som jeg snakket med i går, hun sa at hvis du måler 1 mm feil utgjør det ca 2oo gram. Så bare ta det med ro du. Det blir nok ikke noen kjempebaby.

Skrevet

Så kjekt å være på ul da! Håper jeg får en til før termin, legen snakka iallefall om det. Skulle se hvordan babyen lå. ( har jo ikke vært siden uke 19, nå er jeg 34+3. Ikke at det er noe unormalt da, men jeg er så nysgjerrig...)

Når det gjelder de 3% så tror jeg ikke du har noen ting å bekymre deg for! 3 % er jo veeeldig lite, og dessuten har jeg hørt så mye om hvor mye feil de tar når de estimerer vekt og størrelse.

Skrevet

Men i uke 35 var hun jo 5% under gjennomsnittet, så det er det hodet mutt har innstilt seg på. I tillegg gikk slimproppen lørdag, så jeg håper jeg ikke går i 3 uker til.

Skrevet

Dere kan bare slutte å bekymre dere, mi snuppe ligger +19 over gjennomsnittet hun. STOR jente ja.

Estimert vekt ved fødsel er 4200 g, og hun ligger i sete. Gruer meg til fødsel må jeg si.

Skrevet

Jeg venter nr. 4. Hun veide 2,8 kg på kontroll på fredag (31.3) og er 24% over gjenomsnittet. Blir over 4 kg til termin, men det har de andre 3 vært også. Jeg er under gjennomsnittlig stor så jeg vet ikke hvorfor jeg får så store barn. Men fra tidligere fødsler må jeg si at det er hodets omkrets som teller. Den første jenta mi var 35 cm rundt hodet og hun brukte jeg ikke mer enn 5 min på å få klemt ut når jeg hadde full åpning. Nr 2 (gutt) var 38 cm rundt hodet, og han satt absolutt hardere. Jeg måtte ta i skikkelig for å få han ut (15 min). Nr. 3 ble født med hånden over øye, og jeg revnet litt på grunnn av det. Ellers gikk han lettere, var 37 cm og kom bare drøye året etter broren, så jeg var vel elastisk fortsatt!

Det er helt greit å føde store barn :-) Gled dere !!!

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

Er de så store da?

gjennomsnittet for jenter er vel 3400 gram og gutter er 3600 så vidt jeg har fått med meg.

Min gutt er estimert til å være ca 4,5 kg ved fødsel.. Noe som egentlig ikke satte meg ut.. jeg er stor selv- 181 cm høy og veldig bred i kroppen og bekken.. Jordmor mente han kunne være over 5 kg før jeg fikk problemer der nede.. ^*kremt*

Skrevet

Jeg var på ul i uke 33 og da lå knøttet 14 % over. Skal på ny kontroll i morgen og måtte regne med at den lå enda høyere over nå.

Skrevet

Jeg venter barn nr 2, med ny mann. Mitt første barn var og stor, 4.3 kg. På UL i uke 34 ble nr 2 estimert til å være rundt 21 % større enn gjennomsnittet. altså over 4 kg ved termin. Hodet var vist 3% mindre enn gjennomsnitt, vet ikke om det har så stor betydning..? legen sa ikke noe om det...

ellers så sa legen at barna ER større nå en før, har med kosthold og at nesten ingen røyker mens de går gravide nå , i forhold til før! Supert det !

Skrevet

Som du sikkert har skjønt fra de andre innleggene, så er 3% over ingenting. Så lenge forskjellen ikke er større enn 20% er det absolutt ingen grunn til bekymring.

Mine blir målt hver uke, og jeg må bare si at målingene MÅ tas med en klype salt. Det er veldig forskjell fra lege til lege, og marginene endrer seg veldig fort!

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg hadde i uke 34+1 10% større baby enn snittet, og 36+6 8% større enn snittet. Jeg spurte en lege om dette, og fikk beskjed om at gjennomsnittet i dag er 3700, og det er ingen grunn til bekymring på dette området før barnet er over 20% over snittet.En UL så sent i svangerskapet er ikke stabil, og målene trenger ikke å være riktig. Et foster tilpasser seg også kvinnekroppen, og fødselsvekt til mor. ( ofte)

Jeg var 4,2 da jeg ble født, min samboer var 4,5.

En veninne av meg har fått små unger, hun har alltid vært liten av vekst, og var liten da hun ble født. Forrige barn veide knapt 3 kg selvom faren var over 4,6 da han ble født.

Skrevet

Min lå på +20%, men 4 uker senere var det "bare" +13%.... mye feilmargin her tror jeg - begge veier. Min førstefødte var 4,3 kg - så regner med at denne blir ca det samme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...