Gå til innhold

Hva er foreningen for ufødte barn???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

krybbedødforeningen har skiftet navn til noe med ufødte barn. Så da er det nok de. Men hvor faen har de fått tlf nummeret til mannen min. Jeg blir så forbanna!!!! Skulle gjerne snakket med de selv

Ikke missforstå meg, det er en god sak. Men de skremmer opp litt vel mye......

Annonse

Lurer på om det er Babyshop som har gitt de tlf nummeret. De er de eneste som har tlf nummeret. Andre steder har jeg gitt et gammelt nummer som ikke er i bruk. Og jeg er heller ikke registrert noe sted da det er jobben som som eier tlf nummeret mitt..... merkelig.

Foreningen har fått kritikk før fordi de plukker opp kommende og "nyfødte" foreldre og ringer til dem for å tigge penger. Men selv sa de da at dei ikke bevisst plukket ut denne gruppen.

Det er synd at en forening som jobber med noe så viktig ødelegger ryktet sitt på slikt.

Hugs å registrere hele familien på http://w2.brreg.no/reservasjon/

da har telefonselgerene ikke lov å ringe dere 3 mnd etter dere er registrert.

En stund etter fikk jeg fortsatt telefoner, men da spør jeg bare etter navnet til selgeren og sier at de kan vente seg en anmeldelse. Dette skremmer dem, så siste året har jeg ikke fått noen telefoner.

Annonse

Foreningen for ufødte barn (tidl.krybbedødsforeningen) plukker ikke opp kommende og nyfødte, de ringer rundt til alle firmaer og bedrifter i Norge, og selger kontorrekvisita på vegne av foreningen. Det er ganske tillfeldig hvem de ringer (de får lister fra brønnøysund...), og det er vell mange som venter barn uansett hvor de jobber, og hvor foreningen ringer til. Det er ikke foreningenes feil om de ringer til noen firmaer som har reservert seg, dere må selv si ifra til brønnøysundregisteret, det kan ikke foreningene gjøre. Eller om det er tillfeldigvis en som venter barn som tar telefonen. De får lister til de de skal ringe til som sagt næringslivet...Og DE ringer aldri privat -foreningen for ufødte barn. Slapp av sier jeg!!

Dessuten så er det en veldig fin forening som gjør veeeldig mye for familier osv som har mistet barn, krybbedød eller ikke. Skal være veldig glad for at det finnes sånn foreninger!! Og de ringer ikke til dere som nybakte foreldre så det er sagt. Dere burde gå litt lenger til bunns før dere gir ut sånne teite rykter. Dette er en fin og seriøs forening som hendvender seg til næringslivet, og det er maaaaange som støtter de!

Ringer ALDRI privat?? Mannen min sin mobil er da privat?? Min venninnes hjemmenummer er da privat?? Mitt hjemmenummer for flere år siden var også privat....

Ja, foreningen gjør mye posetivt helt sikkert. Og de ringer sikkert også bedrifter. Men jeg har kun hørt historier hvor de ringer privat!

Da fikk de kanskje ikke tak i han på jobbnr, og spurte etter ett mobilnr. Men det er ihvertfall i forbindelse med jobb de ringer, det gjelder kotorrekvisita til firmaer osv i næringslivet. Om de kan være med å støtte foreningene, og ALLE bedrifter og firmaer har en sum hvert år hvor de SKAL støtte en eller annen forening!

Disse historiene er nok bare onde rykter eller veldig misforståelser, samme som du misforstår nå! Ganske synd at det blir sånn, for foreningen er bare seriøs, og det er en flott forening!! Synd at det blir snakk og misforståelser med engang, uten at man vet hva det dreier seg om.

De spurte i alle fall ikke meg den gangen om å kjøpe kontorrekvisita. De spurte om penger. JA, det er en fin forening. Men det er synd de ringer HJEM til folk som er gravide, eller akkurat har fått barn og ber om penger.... De spurte ikke min venninne om å kjøpe kontorrekvisita de to gangene hun har fått barn. (dessuten jobbet hun heller ikke da.....)

Men det er kanskje nytt at de prøver å selge kontorrekvisita? Hun har to barn, 8 og 5 år. De ringer uansett igjen om noen dager da mannen min ikke hadde tid til å prate med de i dag så da finner vi ut hva de ønsker.

IGJEN, ingenting negativt å si om foreningen. Kun hvordan de "skaffer" endel kunder.

Den gangen jeg be ringt opp og jeg spurte hvordan de fikk mitt nummer (hjemmenummer) sa de at de hadde kjøpt lister. Dette er noen år siden, og de skulle ha kroner. Ikke selge noe.

I såfall veldig merkelig. Da utgir de seg for å ringe fra den foreningen, for det er ikke sånn foreningen for (krybbedød) ufødte barn jobber!! Men det er nok en forklaring på det...ganske logisk en også tenker jeg. Det kunne likså godt vært en annen forening som ringte -har ingenting med at akuratt den personen venter barn eller har fått barn. Store deler av befolkningen har/er/vært gravide og har barn..... Ingenting med det å gjøre. Bestemora mi har også vært gravid en gang og har barn, men foreningen ringer dit fordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...